
Kramer KA540
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Kramer KA540 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
waar het voor Kramer allemaal mee begon met de Straßenzugmaschinen in 1956, de KA540. De KA540 kreeg een Deutz 4 cilinder van het type F4L612, de aandrijflijn was nagenoeg gelijk met die van de opvolgers; de U540 en U800.
De echte kenner ziet dat de motorkap een stuk korter is dan bij de U800, wat sowieso opvalt is het neus embleem wat bij de KA540 nog uit plaat gestanst is en in 2 apparte onderdelen bestaat, "KRAMER" en "Allrad" in het schuin eronder.
De KA540 en de eerste U540 en U800's bezaten nog luchtsleuven in de motorkap aan bijde zijden maar dit verviel later vanwege kosten besparing.
Wat zo mooi aan de straßenzugmaschinen van Kramer was dat letterlijk alles mogelijk was zoals op de foto voor de meesten misschien gelijk opviel: je kon ze ook zonder cabine krijgen!! Zitpan op een bladveer, spiegeltjes op de peilstaben en gaan met dat ding!
Standaard werd een cabriolet cabine aangeboden en voor meerprijs een dichte cabine.
Laatste
Reacties