Massey Ferguson 148 met de Bazolli kraan, ergens begin jaren '90. Op achtergrond nog de reeds afgewerkte kuil te zien, wanneer kuilplaat vol was werd deze met de kraan van voren recht afgewerkt. Wanne

Massey Ferguson 148

+9
NH-Ford
Massey Ferguson 148 met de Bazolli kraan, ergens begin jaren '90.
Op achtergrond nog de reeds afgewerkte kuil te zien, wanneer kuilplaat vol was werd deze met de kraan van voren recht afgewerkt.
Wanneer het plastic erop zat werd deze ook met de kraan afgedekt met zand.
Ergens rond '95 is deze kraan in geruild voor de Greisser, welke nog steeds aanwezig is, naast me eigen Atlas.

Reacties

+5
NH-Ford
De Griesser.

(klik om te vergroten)

+1
Ford-NH_fan
@NH-Ford verlichting aan??
+1
a3vandiejen
Prachtig.
+2
Hidde Gröniger
Mooi plaatje
Rondeutz06
Mooie foto
Ford-NH_fan
Colmar kraan misschien?
Towaberg
Beide met tandemas! Zie je hier nergens 👌👌
+2
Bauwz
Mooie 148 met Sirocco cab.
Bauwz
Weet je ook waar deze 148 gebleven is?
NH-Ford
@Bauwz Bij ons is hij in ergens in '96-'99 ingeruild tegen de (huidige) 550.
Wat oudere boer hier in buurt heeft toen nog heel aantal jaren gehad, heeft toen is deels in de brand gestaan.
Voor zover ik weet daarna op export beland, maar zeker weten doe ik het niet.
+2
Bauwz
@NH-Ford Oke,
Ik heb mijn MF148 ook bij jullie uit de buurt vandaan.
Er hebben er toendertijd heel veel gereden rond Rouveen,trekkers reden flink door op de weg en veel boeren reden met de melkkar over de weg naar diverse percelen.
Op volger van de 148 was de 550. En ook daar hebben er veel van gereden met Multpower rond Rouveen.
Wij hebben onze MF355 ook uit Rouveen vandaan bij Knoll.
Dat was weer een opvolger daarvan.
NH-Ford
@Bauwz Klopt allemaal, weet er nu ook zo nog twee te lopen hier in buurt.
Weet je ook wanneer jij de 148 hebt gekocht?
Bauwz
@NH-Ford Ja dat was in November 2004.
Ik had m bij een man vandaan die woonde tegen de snelweg aan tussen Zwolle en De Lichtmis achter de Shellpomp.
Een oud vrijstaand boerderijtje.
Die man deed veel races met opgevoerde Kreidlers.
NH-Ford
@Bauwz Heb wel een vermoeden wie je bedoelt, maar denk niet dat het onze oude was, gezien verloop van die zover ik het weet.
Heb je toevallig foto's ervan toen je hem kochten?
Bauwz
@NH-Ford Ik heb mijn trekker toen zonder valbeugel of cabine gekocht. Heb er weinig aan gedaan,spacer ertussen uit en een kruipbak geinstalleerd.
Nooit een mankement eraan gehad .
Bauwz
@Bauwz

(klik om te vergroten)

De linker trekker komt bij jullie uit de buurt

(klik om te vergroten)

NH-Ford
@Bauwz Er is wel te zien dat er iets van een sirocco opgezeten heeft, duidende op beschadigingen motorkap.
Ma verwacht niet dat het onze oude is, zat minder in de verf.
Bauwz
@NH-Ford Ja de sirocco had de vorige eigenaar eraf gehaald.
Wel leuk om een keer te horen bij Knoll hoeveel ze er toendertijd verkocht hebben.
NH-Ford
@Bauwz Kwam laatst in oude documenten nog diverse garantiebewijzen tegen van 100/500 serie's, enkele nota's er nog bij. Prachtige nostalgische documentatie.
Bauwz
@NH-Ford Heb j8j een nota van de Mf148?
Wat was de prijs nieuw?
NH-Ford
@Bauwz weet zo niet uit hoofd, zal als aan denk is weer kijken.
Bauwz
@NH-Ford Denk toch nog wel 25000 gulden.
Ford-NH_fan
@Bauwz Gebruikt '86-'87 ƒ10.000,-?
+3
newholland-
@Bauwz eventuele aanvulling op je mooie verzameling?😉
+2
Bauwz
@newholland- Altijd handig en ze blijven geld waard.
+1
ralphhonda
@Bauwz technisch nog te vergelijken met een 135 of compleet anders?
+2
Bauwz
@ralphhonda
Ja vergelijkbaar,maar iets meer pk's.
Heeft een spacer tussen versnellingsbak en koppelingshuis,dus kan iets meer tillen en makkelijker op en afstappen. Scheelt 15cm.
En heeft hydraulische inschakelbare aftakas.
Pittige trekkertjes,met Multipower lopen ze bijna 40km.Maar bij mijn weten lopen de Engelse versies iets sneller dan de Franse versie.
+1
ralphhonda
@Bauwz leuk om te weten! 40km is wel bar evengoed. Ligt ook een AD3152 voor?
+1
Bauwz
@ralphhonda Ja,alleen iets opgeschoefde brandstofpomp
+1
NH-Ford
@Bauwz Vooral die multi power, waren ze bij ons al vroeg gewend met de 178 en 148. Is later ook een 168 geweest met een, ik meen 8 bak, was gauw weer weg, doe je toch heel stap terug in comfort.
+1
MaartenMandemaker
@NH-Ford Is ook wel ideaal als je dat gewend bent. En een grote hydrauliekpomp
+1
NH-Ford
wadannie
Zijn ze met 4wd en multipower te vinden en beetje betaalbaar?
Bauwz
@wadannie Ze zijn er wel.
Maar hier vindt je ze niet.
Oostenrijk of Noorwegen wel.
wadannie
@Bauwz en prijzen? een grotere 168 bv is misschien makkelijker te vinden ?
Bauwz
@wadannie Ja,daar rijden en reden er veel meer van.
+1
MaartenMandemaker
@wadannie van de 148 zijn er 'maar' 7000 gebouwd.
wadannie
@MaartenMandemaker 7000 totaal van de 148 in de verschillende uitvoegingen
dus een 4wd is niet zomaar even gevonden
+1
Bauwz
Zijn wel betaalbaar in het buitenland,maar transport is ook een flinke post.
wadannie
En begreep dat de franse langzamer zijn hoe groot is dat verschil dan?
en de grotere modellen heb je daar ook snelle tussen?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 148 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!