Hier zie je de “kont” van onze 1455. Ik ben wel een echte liefhebber maar daar gaan we het hier niet over hebben. Je ziet hier de nadien aan-gelaste K80 bol met bijhorende K50 sturing. De liftarme

International 1455 XL

+8
Gavrie Willemsen
Hier zie je de “kont” van onze 1455. Ik ben wel een echte liefhebber maar daar gaan we het hier niet over hebben. Je ziet hier de nadien aan-gelaste K80 bol met bijhorende K50 sturing. De liftarmen zijn definitief gedemonteerd omdat hij alleen maar trekwerk doet. Linksboven zien we ook de Duomatic luchtrem-aansluiting. Dit systeem gebruik ikzelf al 20 jaar alhoewel het in België toch nog een zeldzaam iets is. De brandblusser hebben wij zelf gemonteerd omdat dat verplicht is.

Reacties

worteljcb
Waarom een vastgelaste k80 en niet gewoon een losse onderplaat?
Gavrie Willemsen
@worteljcb ik vond dat veiliger omdat er toch dik 35 ton achter hangt als de 3-asser eraan hangt. Voor een losse kat met bol was er onderaan naar mijn mening ook een te dunne gleuf.
+2
MaxxuM4ever
Waarom de hef vast gezet met een band? Klimt hij anders omhoog?
Ik mis de etage haak/vangmuil of zit die er alleen aan als de dieplader eraan zit?
+3
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever die gaat telkens omhoog en dan komt ie tegen de luchtaansluitingen. De vangmuil gaat er telkens af als ik met de 3-asser rij, anders kan de aftakas er niet goed aan. Let op, het gaat wel maar het is dan een heel gedoe…
+1
Corne S
Voelt hij nieuwe concurrentie? Omdat hij z'n territorium duidelijk laat zien😉.

Hefstangen en laten gooien wij er ook vaak af. Bij de 856xl icm silagewagen ook. Anders hebben de vanghaken vroeg of laat de slangen te pakken en de aftakas. Zijn alleen net zwaar genoeg om ze beet te pakken.
+3
Fendttrisixfan
Hier op de 936 ook origineel duo matic erop, was eerste keer dat ik dit in het echt zie en gebruik, maar gebruiksgemak is wel vele malen beter
+3
WaterDeutzer
De Wabco Duomatic luchtkoppeling is een geweldig systeem. Ik had het vroeger ook zelf op m'n MAN servicewagen.
Maar helaas is het onmogelijk om deze koppeling te vervangen voor de aloude handjes. Zodra je opleggers of aanhangwagens moet wisselen met die van anderen loop je vast.

Zelf heb ik nog steeds 4 setjes verloopstukken liggen, van Duomatic naar handje en omgekeerd. En omdat Duomatic ook in een omgekeerde rubberzijde versie is: 4 verlopen. Als iedereen Duomatic had, bespaard dat wereldwijd "honderdduizenden-aankoppel-problemen" per jaar.
+3
Gavrie Willemsen
@WaterDeutzer inderdaad….het komt er op neer dat het oude systeem nooit zal en ook niet KAN verdwijnen omdat het zo rotsvast ingeburgerd is.
+3
a3vandiejen
Prima toch Gavrie, iedereen doet wat hij prettig vind.
+3
sybren
Niks mis met een lekkere kont. 🙂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!