nu ze naast mekaar staan wordt het toch een lastige keuze 😅op het werk waar ik rij kwamen er een hoop keerwanden vrij dus een mooi aantal overgenomen

Case IH CVX 160

+2
rubenv
Nu ze naast mekaar staan wordt het toch een lastige keuze 😅
op het werk waar ik rij kwamen er een hoop keerwanden vrij dus een mooi aantal overgenomen

Reacties

+2
Ik denk dat ik voor rechts zou gaan, nooit met een case cvx gereden verder en heb alleen ervaring op de oudere fendt vario's maar toch trekt de fendt mij meer.
+3
bartjuh
@Deutz-Fahr-Rijder
Pak ik die cvx wel... Daar hoeven we dan geen ruzie over te maken👍🏻
+6
GerbertXL
@bartjuh Als ze bij Fendt eindelijk een fatsoenlijke cvt maken en geen veredelde 2 traps hydrostaat praten we daarover verder 😁
+1
rubenv
@GerbertXL dat is wel een soort waar jaa
de fendt stopt gewoon met rijden terwijl mn cvx probeert door te gaan die kan je nog uitkrijgen als het moet 😅
@GerbertXL daar hoef je inderdaad bij deutz en jd geen rekening mee te houden, daar vergis ik me altijd in als ik eens met een fendt weg ben. Weet eigenlijk niet hoe de cnh groep dit geregeld heeft.
+1
oanejorrit12
@Deutz-Fahr-Rijder als ik goed ben ligt die bak van de cvx ook in de Deutz ttv, al weet ik zo niet meer welke deutz, meende in de 630? Ben niet zeker
+1
casejxu
@oanejorrit12 heel correct!
@oanejorrit12 ohh als de bediening een beetje logisch is kan ik daar dus ook wel mee overweg (denk ik)
oanejorrit12
@Deutz-Fahr-Rijder die van Deutz is simpel van zn cvniks moet je het even door hebben—< fout dus🤪
@oanejorrit12 oké haha, het loonbedrijf dat bij ons het meeste werk doet heeft ook 2 cvxen, heb die alleen nog nooit bij gehad. Alleen de 2 deutzen en paar fendts. Wel al eens een soortgelijke nh, dat beviel opzich wel goed
Valtra man
@oanejorrit12 vooruit tikken en gas? Wat is daar moeilijk aan 🙂 gas los en hij staat stil..
@Valtra man toch vind ik een fendt vario zonder tms "moeilijk", vooral de 1e dag. Dan moet je nadenken over het combineren van pook met voetgas. Bij deutz stel je de maximale kilometers in en de trekker doet zichzelf. Die nieuwere fendts met tms vind ik wel fijn. In het land met oprapen vind ik het op de pook rijden wel fijn. Maar ik heb ook teveel deutz gereden en te weinig fendt voor een eerlijk vergelijk.
Valtra man
@Deutz-Fahr-Rijder het ging over de bediening van een cvx, niet vd Fendt
@Valtra man ohh, met die case heb ik geen ervaring, wel eens met een nh gereden, dat is redelijk vergelijkbaar volgens mij
+2
oanejorrit12
@Valtra man is ook al heel wat jaar terug dat ik op een blauwe cvx heb gereden. Dus weet t allemaal ook niet meer. 😛
+1
RobVolvo
@oanejorrit12 Wat moet je er dan van door hebben? 😅 Simpelere trekkers als de cvx'en om voor het eerst mee te rijden bestaan in mijn ogen niet... 😅
oanejorrit12
@RobVolvo ik heb niks gezegd😂
+1
Valtra man
@Deutz-Fahr-Rijder gewoon 3 mechanische bereiken die automatisch schakelen. In de puma zijn er 4 gekomen. De toeren regelt ie altijd zelf. In de oude cvx kon je trouwens niet echt deftig afremmen op de bak. Iets wat Fendt rijders wel zullen missen
GerbertXL
@Valtra man beide hebben 4 versnellingen. De oude cvx remde juist enorm op de bak trouwens. Als je het rijpedaal loslaat zit je met je neus tegen de voorruit.
Valtra man
Ik ga ook voor rechts, al is die keuze eerder uit nieuwschierigheid gedreven. Ik heb ooit een paar km op een originele 916 gereden, vond dat wel leuke beleving. Op de CVX ben ik ondertussen al wat uitgekeken. Tis een prima trekker, maar wel wat saai..
+1
Pieter Buren
Ik zou beide wel eens willen proberen. Heb in m'n hele leven misschien 500 meter op een automaat trekker gereden. Dat was een Valtra. Voor de rest altijd schakelbak of powershift of een combinatie daarvan.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH CVX 160 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!