Vanavond de drukgroep en de bediening weer op de plek gebout. Daar waar nodig een klein likje speciaal vet. Tot nu toe draait en schuift alles lekker. Maar het uiteindelijke resultaat weet je natuurli

Deutz-Fahr DX 4.30

+3
KlaasM
Vanavond de drukgroep en de bediening weer op de plek gebout. Daar waar nodig een klein likje speciaal vet. Tot nu toe draait en schuift alles lekker. Maar het uiteindelijke resultaat weet je natuurlijk pas als je de koppeling werkelijk gaat gebruiken.

Reacties

mf 35x
👌
Corne S
Gecontroleerd of alle vingers even hoog staan (per 3)?
radium45
Quote Reactie van @Corne S:
(per 3)?

Dit is een dubbele koppeling? Ik heb niet veel verstand van dit soort materie.
KlaasM
@radium45 ja klopt. De binnenste vingers bedien je met je koppelingspedaal. Dus de rijkoppeling. De andere met de aftakas handel. Je maakt ruimte tussen de koppelingsplaat en het vliegwiel waardoor er geen verbinding meer is en de boel dus ontkoppeld is
+1
Corne S
@radium45

Klopt. Wordt vaak gebruikt voor onafhankelijke aftakas.
Je hebt ook trekkers waar de 2de as permanent gekoppeld is in de drukgroep. In de bak wordt dan bijvoorbeeld de aftakas met een natte koppeling ingeschakeld of hydrauliekpomp aangedreven.

Bij sommige trekkers, zoals de international 1046 is de achterste plaat de rijkoppeling. Dat heeft als voordeel dat het vliegwiel niet in slijt en alleen de drukgroep hoeft te vervangen.
KlaasM
@Corne S nee nog niet. Zat bij de oude nog wel. Dus zal bij deze gereviseerde ook goed moeten zijn toch?
Corne S
@KlaasM

Meestal wel. Maar hebben hier weleens een nieuw setje tegenaan gegooid waar de vingers niet alle 3 even hoog van stonden. Dit gaf een bibberend koppelingspedaal als gevolg bij het opkomen en de trekker kon voor de 2de keer door midden.

Platen ook netjes uitgelijnd, zodat de assen er makkelijk in gaan?
KlaasM
@Corne S goeie tip. Ik zal het nog wel even controleren.
Waar zat dat probleem toen in dan?
In de gereviseerde drukgroep?
Plaat zit fijn in het midden inderdaad. Anders kom je ook nog lelijk aan het duwen
Corne S
@KlaasM

Afstelling van de vingers van de nieuwe drukgroep. Vliegwiel lijkt me onwaarschijnlijk. Als je goed kijkt, zitten er aan de andere kant van de vingers draadstaven. Dus kunnen afgesteld worden.
KlaasM
@Corne S klopt, ik zal er vanavond is naar kijken. Maar volgens mij worden die door het revisie bedrijf afgesteld en geborgd.
steyrlanzboy
Mooi

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 4.30 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!