7 februari, Foto van een Deutz-Fahr 120 mk3 en een TTV 1145.De 120 ook weer een beurtje gehad. Nog wel even de GPS laten updaten. Er naast stond een ttv 1145.Ik heb er lang één willen hebben, maar m

Deutz-Fahr Meerdere

+8
PieterA
7 februari, Foto van een Deutz-Fahr 120 mk3 en een TTV 1145.

De 120 ook weer een beurtje gehad. Nog wel even de GPS laten updaten. Er naast stond een ttv 1145.

Ik heb er lang één willen hebben, maar m'n vrouw vond het model niet mooi genoeg en eigenlijk wilde ik wel een trekker waarvan de airco weer een stapje beter was.

Nu we een TTV voor de rooier en planter hebben is deze helemaal een beetje buiten beeld geraakt.

Reacties

deufi
Volgens de deutz dealer is de 1145 "niet het beste" model wat ze gemaakt hebben, dus waarschijnlijk goed dat je die niet gekocht hebt.
+1
PieterA
@deufi Onze dealer stelde in 2004 voor om nog even de kat uit de boom te kijken met de variabele transmissies en nog eerst maar eens een trekker met een gewone versnellingsbak voor de planter en rooier te nemen. Die heeft uiteindelijk tot en met 2020 dat werk gedaan en we dachten dat de volgende weer zo lang mee zou moeten kunnen; dus net als toen weer een trekker van 7 jaar oud met de in onze ogen beste cultuurbanden gekocht.
+1
sjonnies
@deufi volgens mij weten zijn hele beste trekkers. 7.2 liter motor inhoudt die niet opgeeft en de vario van zf waren ook goed zoekt zelf ook nog x zoiets als vervanger van onze agrotron 105 omdat mooie modellen zijn
deufi
@sjonnies Vario had met name veel storing. Wij hebben er ook één een seizoen gehuurd, maar die vario was toen ook drama. Navolgende modellen schijnen daar geen last van te hebben.
PieterA
@sjonnies Even doorsparen voor een 6.20 TTV. Ook mooie trekkers.
sjonnies
@PieterA ja die ook nog vooral de speciaal ttv 620 is mooi op de achterspatborden na die zin spuug lelijk heb ik liever deze achter spatborden met de zwarte verbreder
+1
PieterA
@sjonnies Ik vind het ergste dat er geen 1013 meer in zit🙈
sjonnies
@PieterA ja klopt die zijn machtig sterk
Valtra man
Hoe breed zijn die banden op de mk3? Ofwel heb je de foto in een leuke hoek getrokken 🙂
+2
PieterA
@Valtra man Dat zijn 600/65r28. Zulk soort trekkers stonden normaalgesproken op 20.8r38 en dan voorop 16.9r28. Ik wilde destijds met dezelfde druk in de banden blijven ploegen (0,7 bar) als met de vorige lichtere ploegtrekker. Vandaar de keuze voor schoeisel met iets meer inhoud.
Valtra man
@PieterA achteraan 710 dan? of 650 in functie van ploegen?
PieterA
@Valtra man 650/75r38 voor het ploegen inderdaad. We hebben nog een jaar of 5 met deze trekker geploegd. De banden waren eigenlijk te breed. We gebruikten een voorverbreder om netjes te kunnen ploegen.
+1
mdoornekamp
Mooi plaatje met zonnetje erbij. Heeft de 120 al die jaren voor de planter gelopen? Doet de airco van de 6190 het wel voldoende? koel capaciteit viel ons nog wat tegen met gras inkuilen.
+1
PieterA
@mdoornekamp Nee, de 6.15 was onze smallewielentrekker. Die had er ook geen breed stel wielen bij, dat heeft hij vorig jaar pas gekregen nadat hij met pensioen gegaan is. (Volgens mij moet hij nu nog harder werken). De 120 is in 2011 op het bedrijf gekomen en rijdt vanaf toen op deze banden. Vaak voor de spuit en in het najaar een kieper en tussendoor nog af en toe roteren en zaaien of eventueel nog met extra woeler er tussen. De 120 pakken we op momenten dat het er echt op aan komt.

Over de Airco heb ik niet te klagen. De plek onder de stoel vind ik nog wel steeds het zwakste punt van de Agrotrons. Voor de rest zijn ze goed.
+1
deufi
@mdoornekamp hier doet de airco van de 6190 het prima, wel moet er ieder jaar er een paar gram gas bij, maar verder geen lek te vinden. Wordt knap koud als die max aan staat.
PieterA
@mdoornekampAls je steeds dingen verandert, dan blijf je ook een beetje bezig. We proberen steeds als we wT kopen te kijken wat de toekomst is. Dan kun je lekker veel uren met de machines draaien.

De 6.15 is in 2004 of 2005 gekomen met 5.000 uur. Het was toen onze grootste trekker,maar we hebben hem altijd op smalle bandjes gehad; tot vorig jaar. Toen had hij 12.000 uur en vonden het toen financieel verantwoord om een andere trekker het rooi- en plaatwerk te gaan laten doen. Ik hoop dat de "nieuwe" ook weer zo'n poosje mee gaat.
mdoornekamp
@PieterA ja als je trekkers steeds snel omruilt, moet je wel steeds alles weer aanpassen kwa stekkers, hydrauliek, trekhaken. Ik had mijn 6155R toen wel na 2,5 jr weer ingeruild. Maar toen waren we ook al weer een dag aant opbouwen. De andere 2 trekkers zijn er al veel langer
rickboer blija
@mdoornekamp hier alles nu (op trekhaak na) gelijk bij beide trekkers. Kan zo alle machines achter alle trekkers knopen
+1
mdoornekamp
@rickboer blija ja dan ben je beetje flexibel. Ik heb ook zelfde trekhaak frames achter alle trekkers. En zelfde Ls koppelingen
rickboer blija
@mdoornekamp wij hebben voor een paar apparaten de stroom via de 7e pool gemaakt. Deze kunnen we bij de trekkers ook schakelen. Het is wel makkelijk dat beide trekkers die hebben
mdoornekamp
@rickboer blija ok. Ik heb ook wel eens gedacht om via de 7 pool te doen. Moet je idd wel kunnen schakelen. Wel makelijk voor werklampen van de kiper
rickboer blija
@mdoornekamp hadden hier 3 machines die het gebruikte
- de kunstmeststrooier om te kunnen kantstrooien
- mengwagen krijgt zn stroom erlangs
- de vorige ladewagen hadden de werklampen via de 7e pool
NH-Ford
@mdoornekamp Heb het eerder ook gehad, maar kan het vermogen niet aan, 2x werklamp 48 watt was te veel.
PieterA
@mdoornekamp Wij hebben te veel verschillende trekkers. Ze zijn lastig uniform te krijgen. Wij proberen altijd een vervangende trekker achter de hand te hebben. Als bijvoorbeeld de trekker voor de beregeningspomp uitvalt kunnen we er wel direct een andere trekker voor zetten, maar die heeft dan geen motorbeveiliging. Dus we moeten dan snel de kapotte trekker repareren of snel op een andere trekker een motorbeveiliging laten bouwen.
+1
mdoornekamp
@PieterA motor beveiliging is ook al weer een lastiger optie om zomaar even op te bouwen. Of je gaat er in de tuinstoel naast zitten. Dan speel je zelf voor beveiliging
+1
PieterA
@mdoornekamp Ik lig er 's-nachts wel eens naast te slapen in een bedrijfsbusje, maar dan wordt ik niet wakker als er wat fout gaat denk ik🙈.

Zo had mijn pa eens een lamp die uitging als de kachel uit viel. Dus in een vorstperiode was het wel zaak om niet te lang te slapen.
+2
PieterA
@mdoornekamp gps en isobus voor de spuit ook maar op 2 trekkers gebouwd. De uienlader met z'n eigen bedieningskast kan wel achter 6 trekkers; alleen achter de Fiat's niet, die hebben te weinig olie.

De frontslangenhaspel werkt goed voor 1 trekker. Voor een andere trekker moeten we het handige zwenkarmpje missen.

We hebben ook 2 trekkers helemaal aangepast voor de pioenrozenoogstmachine.
Ronijn
Een 1145 met een wit cabinedak? Of lijkt dat zo door de foto?
+2
dx11
Maar goed dat ik dit niet allemaal heb gelezen voordat ik onze trekker kocht 🤣
mdoornekamp
@dx11 je moet er ook een beetje geluk mee hebben. En hangt ook veel van de gebruikers /misbruikers af. Ik heb zelf een 6620 gehad van de eerste lichting met slechte Bosch brandstofpomp . Ik heb nooit problemen gehad. En de gebruiker na mij ook niet
dx11
@mdoornekamp de cvx zit vrijwel dezelfde vario in, die draaien allemaal 20000 uur. Kan ik nog wel ff vooruit. Eerste jeren hebben we gehad, dus als er iets goed mis zou zijn had ik het wel generkt
+1
mdoornekamp
@dx11 cvx'n zijn wel goed. Aansturing/elektronica van de bak is ook belangrijk. En af en toe drukken controleren en afstellen
@dx11 Die Deutzen hebben toch de eccom bak van ZF? Dezelfde als JD gebruikt?
+1
PieterA
@MaartenMandemaker de nieuwere Deutzen wel; de oudere weet ik niet. Mij viel wel op dat ze bij Deutz-Fahr meer vermogen over dezelfde versnellingsbak laten lopen als bij John-Deere.
+1
@PieterA Ik weet dat de 6.30ttv de steyr cvt heeft. Maar meende dat de lichtere de eccom hebben. Maar kan het mis hebben.
casejxu
@MaartenMandemaker klopt. Ttv 6cyl hebben eccom1.5 4cyl de ik dacht 1.3 . Ttv630 en later 7 serie de Smatic
@casejxu Welke is qua efficientie en betrouwbaarheid beter? De S matic is wel een goede bak
PieterA
@MaartenMandemaker Ik zou liever een TTV 6.20 dan een TTV 6.30 hebben. Ik denk dat een Deutz-Fahr 6.30 net wat te sterk is voor de S-Matic. Tot hoe veel pk gaan ze bij Steyer/New-Holland?
+1
mdoornekamp
@PieterA ttv 630 is idd wat te sterk voor de aandrijflijn. Motoren zijn ook erg sterk en groot formaat trekker. Dan knoop je er ook gemakkelijk een zwaardere machine achter
casejxu
@PieterA @mdoornekamp grootste probleem is was de diff behuizing. Als deze stuk gaat wat nog wel eens gebeurt komen er rare klachten op het schakelgedeeldte van de Smatic waarna deze problemen kreeg
@PieterA 195 pk, en met transportboost 215 pk. Hoeveel levert een 6.30? Die werden ook nog wel eens wat opgedraaid toch?
PieterA
@MaartenMandemaker In principe is het vermogen vergelijkbaar.
oanejorrit12
@MaartenMandemaker 630 heeft 220 op de moter volgens mij.
casejxu
@MaartenMandemaker grootste verschil is dat de eccom met platenkoppelingen werkt en de Smatic met klauwkoppelingen
@casejxu Ja dat weet ik, vond dat eerst wat raar, maar het blijft wel heel met die klauwkoppelingen. Heeft de s matig ook 4 bereiken of 2
casejxu
@MaartenMandemaker 4 koppelingen. Deutz werkt niet echt met rijbereiken. Was bedacht bij zf. Maar 2 ontwikkelaars hadden mot. 1 ging bij steyer werken en heeft daar de smatic gemaakt. Daarna heeft zf de bak weer "terug gekocht"
casejxu
@PieterA gaat ook meer olie in de bak bij deutz volgens mij. TTV620 is achterbrugolie 118L volgens mij. En dan deed ik nog 1,8 in frontpto en dan mooi afgeronde hoeveelheid op de bon😅

Volgens kroonolie een verschil van 38L inhoud. Als je dan de zelfde bak gebruik zegt dat wel genoeg 🤣🤣
+2
@casejxu 118 liter?? Allemachtig
casejxu
@MaartenMandemaker jup. En peilen met draaiende motor. Me oom deed bij ze 6920s autopower na 3 nieuwe bakken de peilstokken in korten. Toen bleven ze heel
@casejxu komt dat door betere smering of omdat de olie koeler blijft? Hoorde het wel meer over de eerste autopowr bakken. Bij Deutz hoor je er niet veel over dat ze kapot gaan
casejxu
@MaartenMandemaker denk dat beide wel meewerkt
+1
oanejorrit12
@casejxu kun je nagaan dat t even pijn doet dan binnen 4 draai uren met nieuwe olie er weer nieuwe in kan😭
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Ik heb zelf een 6620 gehad van de eerste lichting met slechte Bosch brandstofpomp . Ik heb nooit problemen gehad. En de gebruiker na mij ook niet

Wat was er 'slecht' aan dan?
Gingen ze vaker dan normaal kapot?

Ik dacht dat het 'slechte' aan die pomp was dat het verschrikkelijk ding was om mee te rijden, zit geen gevoel in.
Hier was het zo dat de vaste chauffeur/eigenaar dat ding gemiddeld 2x per dag liet afslaan.
mdoornekamp
@hobbyboer met de bosch pomp waren wat minder sterk. Ik heb hem later wel wat laten tunen. Bij een goed bedrijf. Kost gewoon 1000 euro. Maar dan ist ook goed.

Chauffeurs die trekkers af laten slaan kom ik dagelijks tegen. Met een trekker van 300 pk lukt ze dat ook. Maar dat is een gebrek aan kunde van de chauffeur. En dan lekker janken dat je meer pk's en een vario moeten hebben. En zelf rijden ze met een Opel Astra van 60 pk met een handbak🤔
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Maar dat is een gebrek aan kunde van de chauffeur

Dat misschien ook, maar die 6620 was gewoon geen fijne trekker.
Er reden ook een paar 6320's van hetzelfde bouwjaar (2002) naast en die waren veel fijner qwa gevoel/reactie op het gas.
mdoornekamp
@hobbyboer daar had ik geen last van. Dus waarschijnlijk klopte er iets niet met de elektronica.
+2
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Chauffeurs die trekkers af laten slaan kom ik dagelijks tegen

Tijd voor ander personeel 🤪
2850Johndeere6R
Barre pantoffels heeft die @PieterA
+1
PieterA
@2850Johndeere6R Ja, wij kopen altijd banden en zoeken daar dan een geschikte trekker bij. Ik heb wel eens de neiging om er dan vervolgens te weinig lucht in te doen en dat is op zich wel goed voor de grond, maar het heeft al wel wat rubber gekost.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Deutz-Fahr ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!