Op aanraden van de vertegenwoordiger bij ahlmann de rijmotor verwijdert om de lagers in de motor te vervangen. Bij ahlmann raden ze dit aan rond de 7500 uren. Bull heeft er nu ruim 8000. Lagers vlug v

Ahlmann AZ 150

+2
Saeghershof
Op aanraden van de vertegenwoordiger bij ahlmann de rijmotor verwijdert om de lagers in de motor te vervangen. Bij ahlmann raden ze dit aan rond de 7500 uren. Bull heeft er nu ruim 8000. Lagers vlug vervangen om erger te voorkomen.

Reacties

+1
T60401
Bij een Hitachi kraan ook een keer gedaan. Als de kraan koud was wilde hij niet gaan rijden. Was hij wat warmgedraaid ging hij nog aan de gang. Doordat de lagers wat ruimte gekregen hadden kwam er ruimte bij de spiegelplaat waardoor de olie er langst fietste. Bij Hitachi wilde ze een hele nieuwe rijmotor verkopen. Heel het zooitje mee naar huis genomen een paar nieuwe lagers er ingeperst en hij was weer ok.
+1
casejxu
Herkenbaar klusje... onze ahlmann had geen tandjes meer op uitgaande as rij motor. Bij alle gespecialiseerde bedrijven offertes van 1800 tot 3200 euro. Uitgaande as laten maken en in elkaar laten krimpen voor 500 en weer door
@casejxu

Is dit een bekende kwaal ook bij andere type's, zoals een az 14?
casejxu
@TerraJohnDeerefan dat durf ik niet te zeggen
BuvaM
@casejxu wat is dat 'uitgaande as laten maken en in elkaar krimpen '?
casejxu
@BuvaM oude as afgeslepen en deels gat ingemaakt. Hier doormiddel van kou en warmte een andere as in geperst met krimp verbinding.
+1
BuvaM
@casejxu Knap werk.
Niet zonder risico's en een fors verlies van sterkte maar blijkbaar is dat aanvaardbaar.
overgang tussen oud en nieuw is een zwak punt. Krimpverbinding geeft een bepaalde spanning, de rechtheid kan minder zijn en dat geeft een hogere slijtage.
casejxu
@BuvaM kracht geen idee. Hebben daarna nog sowieso n 2 jaar mee gereden en toen in geruild op nieuwe minishovel
Husqvarna
Handig dat ze dat even vermelden, geen idee wat onze 10 heeft, heb wel gehad dat ie een tijdje niet goed van de plek kwam, maar toen zoog ie valse lucht bij de dop van het hydrauliekfilter.
Gaan bij deze de fuseelagers ook lang mee, hier morgen ze even vervangen..
FendtF12
Weet je wel zeker dat het de lagers van de rijmotor zijn. Normaal vervangen ze de lagers van de rijpomp
@FendtF12 heb precies hetzelfde gedacht. Maar kan het ook best mis hebben.
Saeghershof
@FendtF12 die zijn al vervangen op 5000 uren

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ahlmann AZ 150 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!