Gisteren is er een chauffeur de hele dag bezig geweest met onze 916 door de technische keuring te krijgen. De wielen waren te breed. We hebben ze dan van kant verwisseld en de kunststof spatbord verbr

Fendt 916

+7
Gavrie Willemsen
Gisteren is er een chauffeur de hele dag bezig geweest met onze 916 door de technische keuring te krijgen. De wielen waren te breed. We hebben ze dan van kant verwisseld en de kunststof spatbord verbreders moesten er ook af. Toen we terug op de keuring kwamen zagen ze ineens dat de voorwielen ook ieders 4 cm te breed waren. Konden we weer terug voor die wielen ook nog is om te wisselen. Gelukkig was het telkens maar 15” rijden maar leuk is anders.

Reacties

+4
2850Johndeere6R
Wat een geneuzel maar ja wet is er zullen we maar denken
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @2850Johndeere6R:
Wat een geneuzel maar ja wet is er zullen we maar denken

In België zijn voertuigkeuringen door de overheid georganiseerd. Keurmeesters zijn ambtenaren. Tegenwoordig kun je "zelfs" tijd afspreken, maar vroeger gewoon aanschuiven. En wat Gavrie schrijft: dan is het maar net hoe z'n klak (pet) staat....

Ik weet niet of ze er nog hangen, maar overal borden met: "verboden aapjes voeren". Het was normaal dat je wat geld tussen de papieren stak op je "groene brief" te verkrijgen als jouw voertuig levensgevaarlijk was.

Zelf liet ik altijd andere mensen voor mijn voertuigen gaan, want ik had "mijn geboorteplaats" ook nog eens tegen.🤔 Toen ik in 2007 een Nederlandse bedrijf ben gestart (Beltruck) heb ik direct alle voertuigen van BE naar NL omgeboekt. Niet dat RDW heilig is, maar toch heel wat realistischer.
+1
dutchgamer
Minuten of kilometer rijden?
+2
Towaberg
@dutchgamer minuten!
+1
Gavrie Willemsen
@dutchgamer minuten
+5
yoohan
@Gavrie Willemsen
Hoe vaak heeft zo'n trekker een technische keuring in België? Je zou zeggen dat te breed ook makkelijk vantevoren te tackelen is, als je dat weet. Of wilde je het gewoon proberen 😁
+3
Gavrie Willemsen
@yoohan elk jaar. Hangt gewoon van de persoon af op dat moment en ook hoe die zijn “klak” staat.
+2
jehan
@Gavrie Willemsen dat is nou dus zo jammer de ene keurt het goed en de andere keurt het af ..moet niet mogen
+2
deutz dx 470
Is die breder als 2,55 dan?
+1
Gavrie Willemsen
@deutz dx 470 ja, 2,60 incl de “kaken”, die tellen ze er bij 🤦‍♂️🤦‍♂️
+1
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen normaal is het de wielafdruk die telt, dus tot buitenkant klauw, bolling van de band mogen ze niet meerekenen. Spatbordverbreders mogen normaal ook breder zijn
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Fendttrisixfan:
Spatbordverbreders mogen normaal ook breder zijn

Alles wat soepel is mag buiten de max breedte komen. Zolang je het met de hand maar kan terugvouwen binnen de max. (EU wet)
+4
New Kobelco
Wij halen na keuring de slijklappen van Camion er altijd weer af, omdat je ze er makkelijk kan afrijden. Maandag 75€ boete betaald tijdens een controle ……. .
+1
caseboy
@New Kobelco die €75 valt dan nog mee, nieuwe kappen kosten meer als je ze eraf rijdt
+1
New Kobelco
@caseboy
Sloeg ni tegen dat de rest in orde was 😉.
+2
Valtra man
Ik kom er ook niet graag, die mannen lopen dag in dag uit hetzelfde te doen en verwachten dat jij het ook zomaar weet. Vaak brutale kerels, toen ik er met de Valtra ging duwde die kerel me ei zo na van de trekker omdat ie er zelf mee over de brug wou.
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Valtra man:
toen ik er met de Valtra ging duwde die kerel me ei zo na van de trekker omdat ie er zelf mee over de brug wou.

Dat heb ik een keer andersom gedaan. Was wel gelijk de laatste keer...🙊

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 916 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!