Foto van een Landini 8500, vandaag een ritje van 66km gedaan. Van bij mijn vrouwtje tot bij mijn broer ๐Ÿ˜‰Niet de kortste weg genomen, door de lage emmissie zone in Brussel, even moeten omrijden ๐Ÿ˜ฎ

Landini 8500

+10
Towaberg
Foto van een Landini 8500, vandaag een ritje van 66km gedaan. Van bij mijn vrouwtje tot bij mijn broer ๐Ÿ˜‰
Niet de kortste weg genomen, door de lage emmissie zone in Brussel, even moeten omrijden ๐Ÿ˜ฎโ€๐Ÿ’จ๐Ÿ˜ท

Reacties

+6
Rondeutz06
Het was een mooie dag voor een ritje Ward
+4
Svendt28
@Towaberg Blijft hij ook daar Ward?
+4
Towaberg
Ja Sven, al zeker voor de wintermaanden denk ik ๐Ÿ˜‰
+6
Svendt28
@Towaberg Je zal de andere 8500 er toch al wel eens naast gezet hebben om te vergelijken.๐Ÿ˜‰
+2
Towaberg
@Svendt28 mijn kaarsje was uit bij aankomst, heb er nog aan gedacht, maar laat de eer aan toon! Ik verwacht er wel een foto van๐Ÿ˜‰
+5
a3vandiejen
Prachtig,.heb vroeger nog wel eens door Brussel moeten rijden met de vrachtwagen maar vond het een lastige stad , laat staan met een trekker.
Maar dat zal jij gewent zijn Ward.
+3
Towaberg
@a3vandiejen met de tractor ben ik nog nooit door Brussel stad gereden, met de schoolbus en de auto regelmatig. Maar waar ik vroeger via het Zoniรซnwoud een stukje kon afsnijden met de tractor, dat ligt op Brussels grondgebied en daar mag ik niet meer door met de trekker!
+4
a3vandiejen
@Towaberg O.K, verwachte al natuurlijk dat je niet door Brussel stad zou rijden maar vond het altijd lastig zoeken ook rond Brussel..nu bestond er toen ook nog geen Tomtom...gewoon de kaart op het stuur.
+3
Towaberg
@a3vandiejen toen waren er nog echte chauffeurs๐Ÿ˜‰
+5
WaterDeutzer
Mooie Cavero strooier erachter.
+6
Towaberg
Ergens onderweg

(klik om te vergroten)

T is wel een stoere neus met de 4wd๐Ÿ˜€
+2
a3vandiejen
@Towaberg Ziet er mooi uit.๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
+3
WaterDeutzer
Ik vind het vreemd dat de stad Brussel ook trekkers weert vanwege milieu klasse. Trekkers en ander off-road materieel heeft geen Euro-normen, maar Tier-normen. Is dat ook opgenomen in de plaatselijke verordening?

In Nederland in ieder geval niet. Sterker: daar rijden Oosteuropeanen met Euro-0 trucks rond op de Maasvlakte-II waar je strikt nog niet eens met een Euro-5 mag komen. Hoe dan? MMBS kenteken.....
+2
Towaberg
@WaterDeutzer als je trekker ingeschreven is als oldtimer, dan mag het weer wel๐Ÿ™ˆ
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Towaberg:
als je trekker ingeschreven is als oldtimer

Maar hoe dan met al die aannemers in grondwerken met trekkers, shovels en kranen die in de stad werken? Dan zou bijvoorbeeld Gavrie met z'n Inter niet in Brussel mogen werken.
+2
Towaberg
@WaterDeutzer @Gavrie Willemsen weet hier waarschijnlijk meer over???
+2
Gavrie Willemsen
@WaterDeutzer ik mag de LEZ in Antwerpen binnen met elke trekker onder de 130 Kw, ongeacht de leeftijd t.e.m. 31/12/2028. Alles staat netjes op papier trouwens. Hoe het in Brussel geregeld is weet ik niet, ik kom daar nooit met mijn bedrijf.
+2
Towaberg
@Gavrie Willemsen ik weet het ook niet eigenlijk, maar heb 1 keer een dikke boete gehad met een auto, en neem dus liever het zekere voor het onzekere ๐Ÿ˜‰
WaterDeutzer
@Gavrie Willemsen Toch al bijzonder dat er een vermogensgrens is bepaald in Antwerpen, dat is er (nog) niet in Nederland.
+1
Rondeutz06
@WaterDeutzer volgens mij is er in Amsterdam ook iets met gewichtzones voor trekkers
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rondeutz06:
volgens mij is er in Amsterdam ook iets

Hoe dan? Trekkers hebben Tier-normen. Denk niet dat gem. A'dam daar verstand van heeft. Geloof er niks van dat er alleen machines met Ad-bleu Mokum in mogen. Geldt ook voor kranen en shovels. Dan blijft er weinig materieel over voor de aannemers om in te huren.๐Ÿ™‰
+1
Rondeutz06
@WaterDeutzer dit emissie verhaal heeft toch niets met gewichten te maken, ik heb het over gewichten zones
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rondeutz06:
ik heb het over gewichten zones

Niet goed gelezen...๐Ÿ™ˆ Maar dat is ook wat heel anders.
SJB533
Quote Reactie van @WaterDeutzer:
Trekkers en ander off-road materieel heeft geen Euro-normen, maar Tier-normen.

Tier is Noord-Amerikaans! ๐Ÿ˜‰ Wij werken met de Fase/Stage 1 t/m inmiddels 5
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @SJB533:
Tier is Noord-Amerikaans

Klopt, maar de Tier normen lopen ongeveer gelijk met de Stage normen. En daarom in de volksmond meer 'Tier norm' word genoemd omdat dit sneller tot verbeelding spreekt dan wanneer je over 'stage normen' begint.

Is wel een feit dat sinds de Tier-5 / Stage-5 de normen wat uit elkaar lopen omdat de Europese regels strenger zijn geworden t.o.v. Amerikaanse.
+1
Jeroen 86
Waarom zou je rond brussel moeten rijden. De lage emisiezone telt daar niet voor voortuigen boven de 3,5t. Ik rij wekelijks in brussel met de trekker.
+1
Towaberg
@Jeroen 86 mijn Landini weegt minder dan 3,5ton.
+2
stijn-de-bock
@Towaberg gewicht maakt niks uit in dit geval
Jeroen 86
@Towaberg tractor en werktuigen vallen daar ni onder.
Towaberg
@Jeroen 86 en rijdt jij met landbouwplaten of gewone witte?
+1
Jeroen 86
@Towaberg landbouw nummerplaten. En ik weet dat ze die ni kunnen scannen met hun nummerplaatscanners?
+2
Towaberg
@Jeroen 86 ik rijd met witte platen, dus neem ik het zekere voor het onzekere ๐Ÿ˜‰
+2
Jeroen 86
Uw MTM van dz landine is normaal hoger dan 3,5t. Dus val je onder +3,5t en die mogen nog allemaal brussel binnen. En oldtimers zijn ook vrijgesteld. Tis ni simpel in belgie met al die verschillen per stad
+1
Towaberg
@Jeroen 86 wat vrachtwagens betreft wel ja, maar ik vind niks terug over tractoren.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Landini 8500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!