Foto van een Case IH CS 110, 8 andere banden waarvan 4 nieuwe onder de wagen. Het was een beetje een zoeken naar gebruikte velgen en banden, maar super tevreden met het resultaat. Trekker stond op het

Case IH CS 110

+3
Inter-844s
Foto van een Case IH CS 110, 8 andere banden waarvan 4 nieuwe onder de wagen. Het was een beetje een zoeken naar gebruikte velgen en banden, maar super tevreden met het resultaat. Trekker stond op het perceel naast me en vond het een te mooi gezicht om geen foto van te maken.

Reacties

+1
newholland6640
Erg mooie foto en combi. Wat voor banden heb je nu onder de wagen?
Wij moeten ook nog een keer wat anders.
+1
Inter-844s
@newholland6640 Heb er 500/50r17 bkt ridemax onder gelegd. Wilde wel groter en breder maar dan moest ik teveel aanpassen vond ik. Heb er nog maar paar keer mee gereden dus kan nog weinig zeggen hoe ze het doen in natte omstandigheden. Heb jij er ook last van dat de pickup tanden bij ongelijk land de grond raken en dan begint met slippen waardoor er een bult gras blijft liggen?
@Inter-844s staan die wagens bekend om. Die slipkoppeling gaat er heel snel door.
Bout er dwars doorheen boren. Als het echt te zwaar gaat fungeert die wel als breekbout.
casejxu
@Masseyfergusondriver bij taarup idd 2 m6 boutjes als breekbout er in
Inter-844s
@Masseyfergusondriver Wilde de tastwielen van de pickup aanpassen zodat deze iets verder naar voren komen te staan en een extra rol achter de pickup maken zodat deze beter de bodem kan volgen. Als die dan nog doorslipt maak ik er een breekbout in. Ben er wel een beetje klaar mee dat je terug moet rijden om van die hoopjes op te ruimen die die dan laat liggen...
+1
newholland6640
@Inter-844s

Ja heel frustrerend is dat. Ik heb er nieuwe platen in gezet + veerplaat. En zo strak mogelijk aangedraaid. Sindsdien gaat het goed.
GerbertXL
@newholland6640 Helemaal. Bouten door de slipkoppeling heen is niet nodig. Nieuw setje platen en met anderhalve meter pijp aan je waterpomptang de moer aandraaien.
Het is in de basis gewoon een machine van 40 jaar oud, dat mag best gezegd worden.
Inter-844s
@GerbertXL Daarom wil ik eerst de tastwielen aanpassen. Het is niet dat die door het gras gaat slippen maar echt omdat hij de grond raakt en pickup hoger zetten vind ik geen optie dan laat hij veel teveel liggen.
+1
GerbertXL
@Inter-844s ik meende eerst ook dat het aan de wielen lag, als het wat vochtiger was zette ik de pick up ook een tandje hoger anders was er niet mee te werken. Maar het werd steeds erger, na een setje nieuwe platen en de boel flink aandraaien was ik dat probleem kwijt.
+1
Inter-844s
@GerbertXL De nieuwe frictieplaten en veerplaat zijn besteld, hoop dat het probleem dan ook bij mij weg is. De rotor kan veel meer gras wegwerken dan dat ik er met de pickup in kon krijgen nu.
+1
Baltus_steyr
@Inter-844s herkenbaar. we kuilen vaak samen met een collega boer in met ook een super vitesse, die raapt nooit zo schoon op als de taarup en ook lang niet zo vlot als de taarup
fendt308-driver
@Inter-844s klopt. Maar je hebt nu een heel beetje minder tandbreuk dan wanneer je t spul star maakt. Dat is een afweging

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH CS 110 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!