De voor ons nieuwe 415 vandaag vandaag voor de hark gezet. We hebben hier zelf Isobus opgebouwd en een setje andere banden eronder. Trekkertje heeft 7670uur

Fendt 415

+3
jonathan12
De voor ons nieuwe 415 vandaag vandaag voor de hark gezet. We hebben hier zelf Isobus opgebouwd en een setje andere banden eronder. Trekkertje heeft 7670uur

Reacties

+1
J asper
Monster 👌 Als je hem zat bent roep maar.
+2
jonathan12
@J asper zal nog wel een 10.000uur duren
+1
Ruben-Wind
@J asper dan haal ik de hark wel😜👌🏻
+2
J asper
@Ruben-Wind Ik offer me daar ook wel voor op 😛
jonathan12
@Ruben-Wind afgesproken
GerbertXL
Hoe heb je zelf isobus erop gezet, origineel claas?
Foto's daarvan?
stannetje96
@GerbertXL denk dat ie op de trekker bedoeld. Ga er van uit dat ie gewoon een isobus stekker met scherm bedoeld.
GerbertXL
@stannetje96 dat is logsicher ja 😄
jonathan12

(klik om te vergroten)

J asper
@jonathan12 Dat is helemaal mooi zo👌👌 Kon je dat er nog zo opbouwen?
jonathan12
@J asper ja klein dagje werk
RaHeados
@jonathan12 mooi werk zo!
langeniebange
@jonathan12 werkt dat isobus mooi bij deze trekkers? Hebben het zelf wel op de 718 zitten maar nog nooit gebruikt
jonathan12
@langeniebange werkt perfect. je kunt alles op de joystick bedienen
+1
langeniebange
@jonathan12 oke mooi werk, wie weet komt het bij ons ook wel eens van pas in de toekomst
GerbertXL
@jonathan12 wat houd het installeren in, computerkastje en kabelboom?
fendt308-driver
@GerbertXL misschien kan @emiel-robbertsen een tipje van de sluier oplichten.
+1
emiel-robbertsen
@fendt308-driver hier heb ik eigenlijk niks aan gedaan, druk met andere dingen haha. @Plow is hiermee aan de gang geweest dus die weet het als het goed is wel jaa.
+1
jonathan12
@GerbertXL ja geheugenkaartje en de rest is een kabelboom en effe inlezen
jonathan12
@GerbertXL origineel fendt
+2
arjanvw
Dat is nog een hele mooie!
RaHeados
Deze heeft geen tms of wel? Zie de stikker er niet op zitten.
jonathan12
@RaHeados hij heeft het gelukkig wel. Anders nemen ze hem niet mee voor de hark schat ik. Sticker klopt alleen niet
+1
RaHeados
@jonathan12 heb je tms nodig voor de hark dan? Wij gebruiken het weinig, altijd met mest rijden voor de pto en veder af en toe op de weg.
+2
jonathan12
@RaHeados nou omdat de rest van de trekkers bij ons op het bedrijf wel tms hebben. Gaan ze niet met een trekker zonder tms harken in kleine hoekjes is het wel erg lekker
+1
leonardvdm
Echt mooie korte sterke degelijke trekkers👌💪
+2
jonathan12
@leonardvdm precies weinig gezeik met die serie
leonardvdm
Wat is TMS eigenlijk precies? iets met de versnelling of zoiets als isobus ik vraag het me af
+2
Fendt926Driver
@leonardvdm tms is het gaspedaal als rijpedaal instellen.
Dat hebben de eerste vario s niet. Die rij je met de pook
+3
rommert14
@Fendt926Driver als je eenmaal eraan gewend bent rijdt met de pook waardeloos lijkt me, ik rijdt altijd met het rijpedaal, alleen vario wel op stand 1 anders kan je zo snel niet eens remmen en gaat al over de toeren die van ons.
+3
RaHeados
@rommert14 net wat je wil onze trekker kan het beide, 9/10x rijd ik met de joystick zonder tms 🤷‍♂️
rommert14
@RaHeados onze kan het uiteraard ook beide
Fendt926Driver
@rommert14 ik rij altijd op de pook.
Alleen voorladerwerk is tms wel handig
RaHeados
@leonardvdm tractor management systeem. Daarbij regelt de trekker zelf de benodigde touren voor de gewenste snelheid. Als je gas pedaal in drukt gaat die rijden en zelf de motor touren laten maken naar behoefte. Je kan het ook zetten dan je alleen de joystick bedient om op te rijden.
Er zit ook nog een functie op om de trekker naar de gewenste touren te laten gaan met de aftekas aan en wanneer de aftekas uit gaat, de trekker weer stationair loopt. Deze laatste functie vindt ik super in combinatie met de giertank. Zeker als je van buiten slang aan en af moet koppelen. Je drukt op het spatbord de aftekas uit en de trekker gaat weer stationair lopen terwijl je de slang er af kan halen.
+1
deutzieee
@leonardvdm op tms rijdt die eigenlijk gewoon hetzelfde als de deutz ttv
+1
casejxu
@deutzieee ik snap ook niet wat fendtrijders tegen tms hebben😅😅
+1
RaHeados
@casejxu je hoeft het ook niet te gebruiken als het er op zit 🤷‍♂️
+2
J asper
@RaHeados Voledig met jou eens in al je punten
+2
deutzieee
@casejxu koop je een dure vario ga je nog heel de dag met zo een pook aan de gang🤦🏽🙈
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @deutzieee:
koop je een dure vario ga je nog heel de dag met zo een pook aan de gang

Ben je 17 en heb je al het idee dat je alles weet.
Je weet niet veel..
Maar wel alles beter denk ik zo...
+7
GerbertXL
@Fendt926Driver Fendt was dan wel de eerste met een cvt maar ook de enigste die ze hebben verkocht zonder communicatie tussen motor en cvt. Dus voor iedereen die daar nooit mee heeft gewerkt is het een beetje moeilijk voor te stellen dat iemand graag de helft van het werk voor eigen rekening neemt.
+1
RaHeados
@deutzieee kan toch het zelfde zeggen met mensen die een nieuwe trekker kopen met schakel bak, kost al zo veel neem dan eentje met vario 🤷‍♂️. Net zo'n opmerking die nergens op slaat. Is gewoon persoonlijke voorkeur.
Fast Eddy
@deutzieee

In de vrachtwagenwereld is automaat de standaard toch zijn er mensen die met een pook willen schakelen. Daar kan ik ook niet bij.
+1
rubenv
@deutzieee wel mee eens ja
rij nog wel eens met een com1 716
rijdt prima zonder tms op de weg maar land werk vindt ik het maar net niks.
als je veel krappe hoekjes heb ben je nog heel de dag met de koppeling bezig.
moet er niet aan denke om te klepelen of iets zonder tms. pedaal los en je staat stil als je het mij vraagt super
en kwa brandstof maak het mekaar ook niet veel uit als je met of zonder tms rijdt.
Ruben-Wind
@rubenv kwestie van gewenning, als ik een dag maai trap ik enkel de koppeling in om te starten. Trekker heeft tms maar staat altijd uit.
deutzieee
@rubenv op de weg gaat het best maar in het landwerk vindt ik het 3x niks
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @deutzieee:
maar in het landwerk vindt ik het 3x niks

De vario hendel heb je de hele tijd vast voor bediening van de machine en kopakker management.
Maar om hen dan even naar rechts te bewegen of naar voor of achter voor een andere snelheid. Dat is net te veel.
Hier met naastrijden met hakselen een dikke 800 toeren op de motor en snelheid met de pook en heerlijk zuinig naastrijden.
trean
@Fendt926Driver krijg je met 800 toeren geen problemen met koeling of te weinig oliedruk met sturen? Bij sommige fendts zet ik het handgas (schuifje) op 950 toeren, dat rijdt fijner in het veld en is ook nodig voor de luchtdrukwissel vd kipper op de loadsensing? Meestal maakt de tms als je ongeveer 4 km/h rijdt ook maar 1050 toeren
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @trean:
krijg je met 800 toeren geen problemen met koeling of te weinig oliedruk met sturen

Nee geen last van. En anders heb ik de voet op het gas en geeft even 900 toeren mocht het zwaar sturen
+2
trean
@casejxu ik ben inmiddels wel fendt gewend en ik heb het fendt rijden geleerd op een 712 zonder tms, maar inmiddels doe ik alles op tms met rijpendaal en het is met de nieuwere trekkers op tms sneller werken, net zo zuinig en je hebt je rechterhand altijd vrij om hydrauliek of iets anders te bedienen. Daarnaast staat de trekker altijd stil als je afstapt en kun je de Vario niet slopen als je vergeet de n knop in te drukken en de trekker dus nog wil rijden terwijl die op de handrem staat.
J asper
Quote:
vergeet de n knop in te drukken en de trekker dus nog wil rijden terwijl die op de handrem staat.

@trean Geeft alarm en gaat automatisch in de N na 5 seconden.
trean
@J asper niet bij elke trekker/ serie, de com3 doet dat volgens mij wel inderdaad de eerste 700 serie zonder tms volgens mij niet
+4
casejxu
@trean dat bedoel ik dus. Grote kans dst al die fendtjes graag met een knuppeltje in hun handen zitten🤷‍♂️
+5
dx11
Quote Reactie van @casejxu:
fendtjes graag met een knuppeltje in hun handen zitten🤷‍♂️

Tja, een vent op een fendt
+3
zettelmeyer
Quote Reactie van @dx11:
vent op een fendt

Is maar wat je lekker vind.....
leonardvdm
@deutzieee ja nu ik dit lees klinkt bijna het zelfde als de TTV waar ik vaak op rij

Bedankt voor de uitleg iedereen
+8
dx11
Quote Reactie van @leonardvdm:
bijna het zelfde als de TTV

Eigenlijk is ttv de verbeterde versie van Vario. De ttv kan wel 25000uur draaien, en iedereen zo mee weg rijden zonder het verkeerd te doen
RaHeados
@dx11 het is niet zo'n raar systeem als de autocommand en cvx van new Holland en case? Ik heb een beetje een hekel aan die bakken als ik de fendt vario gewend ben. Bij de case en new Holland is het lastig zelfde snelheid rijden of een tikkeltje harder, je schiet vooruit dan weer langzamer je zit altijd net tussen 2 versnellingen in, zo voet het. Moet je weer de groep snelheid aan lassen ofzo. Met name bij het hakselen, rapen en mest rijden stoor ik mij hier aan.
RaHeados
@RaHeados al vindt ik het wel beter als de andere bakken die te verkijgen zijn 😅. Een full powershift gaat dan nog wel.
+1
rommert14
@RaHeados je bent aardig verwend zo te horen, vario is mooi voor landwerk maar voor op de weg en de rest van de tijd is al het andere ook dikke prima om mee te rijden.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @rommert14:
maar voor op de weg en de rest van de tijd is al het andere ook dikke prima om mee te rijden.

Juist op straat is een vario een stuk zuiniger.
Maisrijden tegen een 7810 john deere schakel met powershift op lange afstand.
Zelfde bouwjaar trekker
Zelfde rapide erachter
Zelfde aantal vrachten op een dag
Zelfde snelheid gereden.
Ruim 100 liter diesel minder nodig op 17 uur werk
+2
zettelmeyer
@Fendt926Driver zelfde chauffeur? Nee dus waardeloos vergelijk
rommert14
@zettelmeyer als je echt zou willen vergelijken zou je er een 7810 autopowr naast moeten zetten (mits die er zijn)
+2
rommert14
@Fendt926Driver Dat hoeft hem niet perse aan de bak te liggen, John deeres mogen graag wat diesel hebben met weg transport dat is bij de onze ook zo
case 745 xl
@Fendt926Driver niet helemaal met je eens eens hier eens een dag gekieperd met een 20 tons veenhuis. Ik op een 7710. Met een gewone powerguad bak. Tegelijk weg gegaan als de fendt 720 met dezelfde kieper. Hele dag achterelkaar aan gereden in het zelfde rondje en tegelijk op de zaak. De 7710 tankte 165 liter de 720 168 liter
RaHeados
@case 745 xl die 3L kan m in de bestuurder zitten zeggen we dan 🤪😜.
case 745 xl
@RaHeados klopt maar wat @Fendt926Driver roept met 100 liter meer niet
+1
Fendt926Driver
@case 745 xl de 7810 reed de hele dag vol gas om de 36km heen en 36km terug 43 kmh te kunnen rijden. Waar ik met 1200 toeren ook 43 kmh reed.
Daar zit het hem verschil.
+1
case 745 xl
@Fendt926Driver dan heb je een verkeerde trekker idd voor dat werk. Mijn 6320 schakeld in de eco stand bij 44 km maakt dan 1600 toeren meen ik.
Fendt926Driver
@case 745 xl het was ook meer de reaktie van rommert dat vario in het land wel voordeel had maar op straat niet.
En ik vindt in het land en op straat heeft het duidelijk voordeel.
+4
rommert14
@Fendt926Driver Dat zei ik niet, ik kan met al het andere prima uit de voeten op de weg, alleen ik zou de vario op het land wel missen nu ik er ervaring mee heb.
+3
bartjuh
@Fendt926Driver dan ben je dus een 40&50 bak met elkaar aan 't vergelijken... Dan moet je ook een JD met 50 bak ernaast zetten
Fendt926Driver
Quote Reactie van @bartjuh:
Dan moet je ook een JD met 50 bak ernaast zetten

Die had john deere voor 2001 nog niet...
+1
J asper
@rommert14 Nee hij is niet verwent, nh vario is gewoon ….😂
rommert14
@J asper newholland heb ik al 10 jaar niet meer mee gereden, dus daar kan ik niet over meepraten.
+4
ronald-deutz-fahr
@J asper
Quote:
Nee hij is niet verwent, nh vario is gewoon ….😂

Zo jong, en nu al zo verpest 🤪😂
+1
J asper
@ronald-deutz-fahr Jij weet niet veel snotneus, maar wel alles beter.
+5
ronald-deutz-fahr
@J asper fendt rijders zinnetje?😂👌🏻
+1
RaHeados
@J asper toch hebben we er ook een 🤣😅
+1
RaHeados
@rommert14 onze fendt 415 of new Holland ts100A of de t7.200 weet ik m'n voorkeur wel als t kan 🙈
RaHeados
@RaHeados ga er niet speciaal voor ontkoppelen ofzo, als het zo uit komt pak ik ze gerust allemaal
rommert14
@RaHeados een ts 100.... daar noem je er ook 1
RaHeados
@rommert14 jaa super aan stilte in en uit de cabine en de o zo soepele electro command, niet van zelf schakelende aftekas tourental enzo 😂😂
GerbertXL
@RaHeados bij case kun je met het scrollwieltje je snelheid aanpassen. Of plus en min knoppen bij de ouwe cvx'en. Autocommand heb ik nog nooit gereden.
RaHeados
@GerbertXL klopt is bij autocommand net zo, maar de juiste snelheid vinden is lastig als het de ene keer 13 is andere keer 15 met hakselen ofzo je blijft er telkens tussen zitten. Je wilt ook niet maximale snelheid gelijk houden met de hakselaar, dan kan je niet harder als je veder naar achter moet laden.
+1
ronald-deutz-fahr
@RaHeados als je op voetpedaal rijd, constante snelheid, en je drukt een halve seconde de rijhendel naar voren dan pakt die als het goed is de snelheid op die je rijd. Rijbereik binnen de groep ben je 100% zelf bij, ze kunnen alle 3 van 0-50 (achterin maar tot 26 ofzo😂) enige wat je verandert is het bereik van rijpedaal, de bak word er niet anders van.
liever keer aan scrolwieltje draaien als elke keer nagenoeg stilstaan voor wisseling van de hoge/lage groep..
RaHeados
@ronald-deutz-fahr hoge lage groep hoef je alleen te doen als die zwaar trekt in het land toch? Je merkt vanzelf als die t niet doet met ploegen 😅. Lichte klusjes die niet zwaar trekken kunnen ook prima in de hoge groep.
+2
ronald-deutz-fahr
@RaHeados heb weinig verstand van die bakken, maar weet wel als je altijd door Ropt tot die het niet trekt, en dan in de lage groep verder gaat dat die geen 10.000 uur maakt met die bak 😅
RaHeados
@ronald-deutz-fahr nee dat zal best, heb t alleen een paar keer gehad met ploegen, 4wd en sper aan, ploeg laten zakken motor touren en gaan, net stuk over de weg dus in hoge groep. Hij deed helemaal niks😂. Oja ff groep wisselen en we gingen..
+6
casejxu
@dx11 1000% waar! Enigste is dat vario iets soepeler is maar verder kloppen al je standpunten🤣 daarbij nog een ruimere cabine met meer zicht en bergruimte. En in zijn natuurlijke habitat smelten de zuigers meestal niet.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 415 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!