Foto van een Eicher Puma 2, van alle 3 de zuigers is de bovenste zuigerveer gebroken en de zuiger gescheurd. Verstuivers laten testen en bleken zomaar wat te pissen, de cilinderkoppen komen nieuwe kle

Eicher Puma 2

+4
marcel-pek
Foto van een Eicher Puma 2, van alle 3 de zuigers is de bovenste zuigerveer gebroken en de zuiger gescheurd. Verstuivers laten testen en bleken zomaar wat te pissen, de cilinderkoppen komen nieuwe kleppen en geleiders in. Zuigers en cilinderset zijn als goed is onderweg uit Duitsland.

Reacties

+1
Kramer U800
Heel bijzonder hoe dat bij alle 3 het geval is. Ook bij alle 3 de zuiger gebroken? Waren dit nog originele Eicher onderdelen.
marcel-pek
@Kramer U800 ja heb dit ook nog nooit gezien. zuigers zijn niet gebroken maar wel alle 3 gescheurd waar de diesel ingespoten wordt. Dit zijn inderdaad nog de echte originele Eicher onderdelen.
+1
Kramer U800
@marcel-pek Als dit nog de eerste onderdelen zijn is het ook geen schande (na 60 jaar?), als je na gaat hoe vaak die zuigers al heen- en weer zijn geweest 😳
marcel-pek
@Kramer U800 zal kort bij de 60 jaar zijn ja, soms snap je niet hoe goed zo'n motor nog kan lopen met gebroken zuigerveren enzo 😄
+1
Kramer U800
@marcel-pek Wij hebben hier nog veel gekkere dingen mee gemaakt hoor haha. Motor die lopen met een hap uit de zuiger, motoren die nog goed lopen met een halve zuiger enz. Kwaliteit 💪🏼
+2
Huuuuub
De eicher zuigers scheuren altijd bij de verbrandingsruimte, dit is totaal niet erg en zelfs normaal.
Dat de bovenste zuigerveren breken is ook niet gek. Dit gebeurt meestal als mensen alleen zuigerveren vervangen als de cilinder een stootkant heeft.
Eerste keer dat de motor rondgaat slaan de zuigerveren meteen stuk tegen de stootkant.
+1
Kramer U800
@Huuuuub Dat van die stootrand is inderdaad een veel gemaakte fout.
+3
Huuuuub
Let bij de cilinderkoppen trouwens zeer goed op de klepdiepte, deze moeten tussen de 0.5 en 1 mm onder het kopvlak liggen. Als deze dieper liggen krijg je dat de motor slecht aanslaat.
marcel-pek
@Huuuuub oké, dat wist ik niet. We gaan er op letten.
+1
fendt2
Heb ook zoiets mee gemaakt. Het komt uiteindelijk door de slechte verstuivers. De smering van de olie wordt aangetast door de brandstof.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Eicher Puma 2 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!