Foto van een Volvo EWR 150E (graafmachine) mooi werk voor een vrijdag.Jammer dat na het maken van de foto de uitvoerder kwam dat ie mij een verkeerde hoogte gegeven had

Volvo EWR 150E

+5
brauheist
Foto van een Volvo EWR 150E (graafmachine) mooi werk voor een vrijdag.
Jammer dat na het maken van de foto de uitvoerder kwam dat ie mij een verkeerde hoogte gegeven had
schluterman
@brauheist zoon vlakken kun je toch goed met een shovel erin werken aangezien de breedte?
+1
brauheist
@schluterman dat zou kunnen ja, hier zitten kabelsleuven onder die heb ik aangevuld, en achter en tussen die laad boxen zat een gat dat heb ik aangevuld dus eerst alles ingebouwd en toen op hoogte gemaakt, dan had de shovel ook pas kunnen komen als ik alles ingebouwd had, met shovel schuiven kennen ze hier niet echt, er is een Nederlands. Bedrijf die levelt alle hallen op hoogte en buiten voor het asfalt
schluterman
@brauheist ja kwa schuiven dat kunnen hoofdzakelijk de nederlanders weer inderdaad
brauheist
@schluterman hier zijn de shovels vooral kruiwagens
schluterman
@brauheist ja klopt dat zie je in wegenbouw in Duitsland ook allemaal dichte bakken eraan met tanden en verder niet.
brauheist
@schluterman vlak maken met de kraan is daar ook een hele uitdaging, het is de bak vlak op de grond en slepen maar, de man van Engcon heeft mij verteld dat ze daar veel schuifraampjes verkopen omdat ze daar wel mee kunnen vlakken, icm met een kantelstuk
schluterman
@brauheist hahahaha zoon vlakframe hebben ze bij ons ook maar dat zeggen we dat voor beginners is
+1
brauheist
@schluterman haha ik gebruik m toch bijna elke dag😂
schluterman
@brauheist ik ook heb zelf een frame gemaakt een aantal jaartjes geleden voor aan de shovel
+1
brauheist
@schluterman ik gebruik het vooral na het sleuven dicht maken dan zweefstand aan rij ik er een paar keer overheen

Reacties

+3
RVM
Zo krijg je de dag wel om 🤣
+1
deufi
Dat is een flinke hal. Distributie centrum?
brauheist
@deufi klopt, ik stond met mijn rug nog niet tegen de muur, dit is 1 deel er zijn 6 delen 60000 m2 totaal
valmet6400power
Dubbel werk is ook werk toch?
brauheist
@valmet6400power en ieder uurtje een factuurtje
valmet6400power
@brauheist
Klopt, zolang het niet aangenomen is, is dubbel werk niet erg voor degene die het werk moet doen 😄
brauheist
@valmet6400power aannemen zal ik hier niet snel doen nee😂
baggerfarher
Droger als de foto van vorig jaar...

Maar dat dubbel werk moet je nu toch wel ongeveer snappen na zo lang in de heimat....
brauheist
@baggerfarher kun je wel zeggen ja, hier is dan ook alles gekalkt maar buiten word het nu even goed een bende
assink
Is dat ook van die stabilisatie met bodemslakken?
Mooi chemisch afval wat ze allemaal onder die distributiecentra pakken.
brauheist
@assink dit is verbrand huisvuil wat nog een keer gebroken is, mag alleen in de hal verwerkt mag worden en niet buiten, stinkt ook als ze het net opkiepen. Zodra het met veel water in aanraking komt gebeurt er wel iets chemisch ofzo dus vandaar dat het niet buiten verwerkt mag worden
+1
assink
@brauheist
Dat zijn inderdaad die bodemslakken, het residu dat overblijft na het verbranden van huisvuil
Dit wordt dan gebroken/gemalen en vermengd met cement.
Blijkbaar krijgen bedrijven er flink geld op toe om het onder hun gebouwen te verwerken.
PFAS geld blijkbaar niet voor deze zooi
schluterman
@assink en dan zijn we er over 30 jaar mooi klaar mee als je moet slopen. Ik heb het ook verwerkt het is een mooie bende en al wat ze kiepen moet je goed op hoogte afwerken want de dag erop is het hard door de cement.
brauheist
@schluterman ach, op de volgende kraan maar overdruk erbij op😜
brauheist
@assink klopt ze krijgen geld en afvoeren is stervens duur als je teveel hebt.
Het aanvullen op dit project loopt bijna op zijn einde, dus komen iedere keer maar een paar auto s
schluterman
@brauheist dan heb ij geluk wij kregen elke dag 3500 ton verwerken en op hoogte brengen de laaste kiepte om half 4 s'avonds en dan moesten wij dat nog op hoogte afwerken waren we zomaar tot half 6 bezig vanaf 6 uur s'morgens.
brauheist
@schluterman hier hebben ze het ook compleet onder de hal verwerkt, het zijn nu nog de laatste dingen aanvullen,
+9
J asper
Mest is puur vergif tegenwoordig en dit mag en maakt allemaal niks uit….

Maar net waar de overheid zelf belang bij heeft…
schluterman
@brauheist wij deden de grote vlakken met twee shovels eerst erin schuiven op GPS ik zonder GPS binnen en een mobiele kraan met grondwerker in de hal en dan met 2 l70h met levellers op maat brengen en de l90h grondwerk na de middag voor de parkeer plaatsen en laaddokken
brauheist
@schluterman leuk klusje zo te horen
+3
Mario-fransen
Die regels worden ook strenger elke keer met bodemas atm of imoblisaat. Het word allemaal hard, maar er zit nog altijd een vervuiling in. Dat het bijna overal verwerkt mag worden is al niet meer. Het moet nu al boven het maaiveld zitten en niet in een sloot of afwatering kunnen komen.het word ook op kaart gezet waar het verwerkt word, ivm problemen in de toekomst. Ik heb het alle 3 genoeg verwerkt, maar ben er geen fan van. Als je na de pauze terug komt en ziet dat je rupsplaten en blad al verroest is.
Moet je jezelf afvragen heb ik te lang zitten zwetsen of is dat spul toch niet zo gezond!
+2
deufi
@Mario-fransen Als ik weet dat het in een object verwerkt is, dan zou ik het nimmer aanschaffen. Is dit spul net als asbest dat je het moet vermelden bij verkoop als je weet dat het verwerkt is in een pand?
Mario-fransen
@deufi nee bodemas is een afvalproduct uit de verbrandingsoven waar alle non ferro uit gehaald is. En atm en imoblisaat is een soort vervuilde grond klasse die verhit word en een bindingsmiddel erin. In Nederland mag het nog op bepaalde plaatsen verwerkt worden. Het is niet als asbest ofzo, maar zou het ook niet op de boterham doen.😉
brauheist
@Mario-fransen dit is in Duitsland geen idee hoe de regelving hier is, misschien dat @baggerfarher dat weet?
Het viel mij wel op dat als er wat wrijving was onder de bak het spul begint te gloeien
Mario-fransen
@brauheist voorheen zaten we veel op grote projecten daar en wist ik beter hoe de regels daar waren. Maar de laatste 3 jaarzitten we meer in Nederland. Ik weet dat ze voorheen wat soepeler waren dan hier. Wel werd het daar ook in kaart gebracht, dat ze niet over enkele jaren met verassingen komen zitten.
Zoals je ook al aangaf met gekalkte bodem, word in Duitslanden en België zeer veel gedaan. In Nederland mag dat weer niet zonder toestemming.Dat met ongebluste kalk hebben we op een project in nuth zuid Limburg gedaan voor de provincie. Was een succes, maar zeer veel regeltjes. Terwijl dit een schoner product is dan de andere 3, ik vind het zelf wonderbaarlijk hoe hard dat word.
brauheist
@Mario-fransen ik had het nog nooit gezien voor ik in Duitsland kwam te werken, net wat je zegt hoe hard de grond dan kan worden net of er nooit in geroerd is, ze hogen er alles mee op, bouwen er alles op. Als je hier zegt grond ophogen voor onder bv een parkeerplaats kijken ze je raar aan
Mario-fransen
@brauheist ja bij mij ok zo zag het voor het
Eerst op een groot project in Dortmund slip wat ophoogmateriaal werd!
In Nuth kwam de provincie 145000m3 zand te kort, aanvoer was veel te duur. De grond die eraan leende zich ervoor, dikke jd rups moest ik er met de bulldozer over heen trekken om het in lagen van 80 te spitten. Proef geslaagd de asfalt ligt erop.😉
brauheist
@Mario-fransen en nooit gezakt
+1
baggerfarher
@brauheist zou het zo niet weten.. maar op die oude gieterij terreinen blijft wel veel materiaal op de plek.. meestal ook geen goed teken dat het terplekke verwerkt word.

Ik weet wel dat er alleen gebroken puin gebruikt mag worden als onderbouw alsje bovenlaag waterdicht wordt. Zoals on der gebouwen of asfalt.
+2
Fred4130
@baggerfarher in 2017 en 2018 is hier bijna voor mijn deur de aan en afloop van een nieuw te bouwen brug en viaduct opgebouwd met zogenaamde "schone" vervuilde grond van diverse saneringslocaties in de provincie wat verbrand was in de Eemshaven door Pouw. In gesprek met de kraanmachinist die het verwerkte geloofde hij er ook geen barst van dat de grond zoveel schoner was geworden. In eerste instantie dacht ik namelijk eerst dat er opgebouwd werd met gebroken asfalt zo zwart en brokkelig zag het eruit. Dit zou toegestaan zijn in dit soort projecten en was "veilig"...jaja...
De eerste de beste zomer en herfst en opvolge de jaren dreef er op de aanpalende sloot een smerige geelachtige drab die niet te verklaren was. Provincie erop aangesproken , maar werd uiteraard niets mee gedaan. Ik moest me er maar niet druk om maken en alles was binnen de "veilige " marges gebeurd. Nou , dan weet je genoeg...
Conclusie: Zolang het in het belang van de overheid is kan er veel meer dan wat de burger en bedrijven mogen. Hypocrisie ten top en zeer kwalijk.
+3
Mario-fransen
@Fred4130 ja dit is de imoblisaat die ik gister benoemde, dit word door Pouw geproduceerd.
Dit is een plaatsvervanger voor zand en in de kern gebruikt mag worden. Echter moet het dan met schone grond bekleed worden, dan zou het “ theoretisch” gezien hermetisch afgesloten zijn voor opervlakte water.

(klik om te vergroten)

Hier ook een op en afrit van een snelweg waar het zelfde materiaal in zit. Waar ik met de bulldozer een flinke laag met schone grond op verwerkt heb voor het afdekken van de imoblisaat, dat het regen water erafloopt en niet naar de kern trekt.
Fred4130
Ah ok , wist niet hoe het spul heette. Weer wat wijzer geworden. Maar behoorlijk twijfelachtig spul dus als ik je verhaal zo lees. Dan was het hier in elk geval niet "hermetisch" afgesloten in de sloot te zien..
brauheist
@Fred4130 je weet soms toch niet hoe het gaat, keer bak geknoeid ofzo kan allemaal
+1
Fred4130
@brauheist sloot is pas gegraven nadat de boel klaar was, dus onmogelijk....maar we zullen het nooit weten en misschien maar beter ook.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Volvo EWR 150E ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!