Foto van een Massey Ferguson 1805 gisteren even de trekker laten lopen en naar de werkplaats gerden voor een paar sleutel klusjes.

Massey Ferguson 1805

+12
Fendt926Driver
Foto van een Massey Ferguson 1805 gisteren even de trekker laten lopen en naar de werkplaats gerden voor een paar sleutel klusjes.

Reacties

+4
RVM
Ga je een K80 er aan knutselen voor de Schuitemaker 😎
+7
Fendt926Driver
@RVM de isobus aansturing gaat het probleem worden dan denk ik.
En de treklat kan alles trekken. Maar 7 ton oplegdruk zal die denk ik niet blij van worden
+2
RVM
@Fendt926Driver jij denkt toch altijd in oplossingen 😄
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @RVM:
jij denkt toch altijd in oplossingen

Kan er een soort dolly tussen maken...
Daar rust dan de tank op en kan toch de mf er voor 😆😆
+4
MF 2725
@Fendt926Driver zwanenhals aan de tank maken en koppelschotel op het achterste deel van de 1805. 🤔😄
+5
Fendt926Driver
Toen die voor de werkplaats stond (hij past er niet meer in met dubbellucht) zag ik toevallig dat 1 steekas maar een 2 cm uitstak en de andere 3 nog op 8cm uitsteek stonden zoals afgesteld afgelopen winter

(klik om te vergroten)

Achter kijkt het wel 8cm uit

(klik om te vergroten)

Voor niet.
Maar hoe schuif ik dit nu het beste terug?
Heb geprobeerd met bouten los en duwen met de minishovel.
Heb bouten losgedraaid en netjes terug getikt.
Maar ook met strak geweld wou het niet terug schuiven.
Moet de band eraf en dan beitel er tussen enmeppen met een handmoker of bestaan er foefjes met die kant opkrikken en met een sjorband de keg terug trekken?
Wegduwen vanaf de trekker gaat super met een cylinder van een uitdeukset
+1
jmos
@Fendt926Driver druk je tegen het wiel of tegen de keg?
+1
Fendt926Driver
@jmos eerst een tijdje tegen het wiel.
Later ook wel tegen de keg geprobeerd.
Beide eigenlijk geen resultaat.
Snapte later zelf ook dat tegen het wiel duwen de keg weer strakker om de steekas geduwd wordt.
+2
jmos
@Fendt926Driver als je de trekker naast een sleufsilowand parkeert zou je met je cilinder terug kunnen duwen tegen de keg.
+1
Fendt926Driver
@jmos dat zou nog een optie kunnen zijn
+2
catfan55
@Fendt926Driver je gaat de muur afbreken. Door het gewicht van de band & velg, plus met een losse keg is hij nooit meer recht, en de manier waarop de keg werkt druk je hem vaster met terug drukken ipv dat je hem verschuift. Dat is tenminste met JD zo. Geloof me, we hebben hier al van alles geprobeerd om het snel te doen 😅
+3
steyrlanzboy
Mooi
+1
Mooi wark, die knikbesturing
+4
Oliver684
Prachtige trekker!

Wat betreft de wielen. Ik heb zelf wel eens gefascineerd naar dit filmpje gekeken. Misschien heb je er wat aan:
+4
Fendt926Driver
@Oliver684 trekker is ook heerlijk te rijden.
Filmpje ken ik. Komt niets in voor wat ik nog niet wist.
Bouten zijn los als boven vermeld. En keg is ook los. Moet alleen richting trekker en niet er vanaf...
+2
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
keg is los

Dan moet ie in principe zo willen schuiven. Heb je al geprobeerd beetje heen en weer te draaien. Mischien dat ie nog iets klemt
+1
huub
@Fendt926Driver ik heb al eens een NH T7 breder op spoor gezet. Die ging net zo los als de MF in het filmpje, daarna kon je vrij schuiven. Trekker op de krik, met de bouten de keg terugdrukken en dan de wielen op de palletvork van de minishovel en richting de trekker drukken?
+5
MF 2725
DAGTOPPER! 😄
+4
mf 35x
Echt genieten van je mooie mf💪💪
+3
1046
Gruppelfrees deran en gaan🚜💨
+1
Corne S
@1046

Greppels kennen ze daar niet 😉.
+1
1046
@Corne S🤦🏼‍♂️
+9
Fendt926Driver
@1046 sloten klepelen wil ook mooi

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+5
rommert14
@Fendt926Driver noemen jullie dat een sloot? 🤣
+2
deufi
@rommert14 hier noemen we dat een droge greppel
+1
Marcsteffens6265
@rommert14 hoe zou het anders moeten heten? 😂
+1
verse koe
@Fendt926Driver kan dit de reden van het verschuiven zijn? Trekker lijkt op de buitenste wielen te rijden.

Wel mooie trekker en foto!
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @verse koe:
kan dit de reden van het verschuiven zijn

Eigenlijk niet.

Voor de foto is de trekker zo neer gezet.
Puur om plezier te hebben
Alles wat geklepeld is wordt met de fendt 203 gedaan.
De bouten door de velgen die de keggen conisch vastzetten hebben waarschijnlijk niet op de juiste sterkte vastgezeten.
En daarom heeft het rechter voorwiel iets kunnen schuiven tijdens de totr ritjes die ik er mee maak
+1
verse koe
@Fendt926Driver ok, maakt ook niet uit. Is een echte plezier trekker voor je, dus er aan werken zal ook wel wat fun geven. Zolang het probleem maar niet te groot is.
+4
Fendt926Driver
Quote Reactie van @verse koe:
een echte plezier trekker

Ja zeker alleen voor het plezier gekocht.
En alle werk wat ik er mee doe of kan is mooi mee genomen.
Naar de werkplaats rijden vanuit de stal is al een beleving.
En even een pakje schroeven halen bij de smid is heerlijk om te doen
+1
@Fendt926Driver
Quote:
En even een pakje schroeven halen bij de smid is heerlijk om te doen
😂😂 de hele buurt ook weer wakker? 😅
+8
Fendt926Driver
@Jelle Boerkamp6110 dat is een leuke bijkomstigheid.
Maar de meesten die hem horen draaien zich nog een keer om en mompelen die gek rijdt ook weer rond
+1
Dikke buffel 💪 hoeveel pk's heeft zon ding?
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Jelle Boerkamp6110:
hoeveel pk's heeft zon ding?

Volgens opgaaf 225 pk.
Heb het niet nagemeten
+1
@Fendt926Driver dat is best wat ja
+2
a3vandiejen
Machtig mooi.
+1
deufi
Machtig apparaat. Zit er ook een automatische diepteregeling op de hef?
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @deufi:
Zit er ook een automatische diepteregeling op de hef?

Nee hef gaat via een van de drie hydraulisch ventielen.
Mag wel zelf weten welke van de 3
+2
draaipiet
Prachtig Huub
+3
catfan55
Ik heb geen idee hoe het systeem van MF werkt, maar op de kniktrekkers van JD kun je ze wel naar buiten halen maar niet terug naar binnen met de band/velg er op. Wij halen de band/velg er af, daarna de hub van de as, alles schoon maken en opnieuw beginnen. Met het wiel er aan hang er te veel gewicht aan.

Bij ons verloopt er ook wel eens eentje ongeacht hoe vast ze staan.
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @catfan55:
van JD kun je ze wel naar buiten halen maar niet terug naar binnen met de band/velg er op.

Dat lijkt mij bij de mf ook het geval.
Maar dacht eens horen hoe anderen dat doen.
Wat doen jullie anders / beter als er eens eentje verloopt dat het niet weer voor gaat komen??
+2
catfan55
@Fendt926Driver gewoon mee leren leven. De hub uit elkaar, goed schoon en roest vrij en weer in elkaar.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 1805 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!