Foto van een Fendt 612 mooi hobbyen op de zondagmiddag.27mc steun gemaakt op de zetbank. En bijop de originele zwaailampsteunen gemonteerdEn mooi zwart gemaaktBreedtelichten gemonteerd en aangesloten.

Fendt 612

+7
Fendt926Driver
Foto van een Fendt 612 mooi hobbyen op de zondagmiddag.
27mc steun gemaakt op de zetbank. En bijop de originele zwaailampsteunen gemonteerd
En mooi zwart gemaakt
Breedtelichten gemonteerd en aangesloten.
En led lampen ingebouwd.
Voor de eerste snede zou die het weer helemaal moeten doen
agroservice
@Fendt926Driver netjes. Mag ik vragen waar je die breedtelichten vandaan hebt? Of zelf gemaakt?
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @agroservice:
Mag ik vragen waar je die breedtelichten vandaan hebt?

Die zijn te bestellen.
Niet meer origineel.
Maar een hele nette (niet van origineel te onderscheiden) namaak

Reacties

+3
Fast Eddy
De cabine heeft wel een beetje last van de zwakte van de series.
+2
Fendt926Driver
@Fast Eddy klopt dat moet ook nog.
Maar zoon doet dat in 2 keer.
Nu er nog bij wordt hem te duur.

(klik om te vergroten)

De gebruikelijke plekken

(klik om te vergroten)

Ook vooraan bij de omgezette rand in de spatborden
+1
Fast Eddy
De 305 die ik had begon ook al mooi tussen de cabine en spatbord. Toen kreeg ik als advies dat rubber te vervangen door rubberkit.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
advies dat rubber te vervangen door rubberkit

Dat kan bij een 305 omdat die het bovendeel van de kabine kan scheiden van het onderste.
Bij een 600 is het 1 vast geheel
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Dan wordt het een stuk lastiger. Dan heeft de 800-serie hetzelfde probleem als de 600-serie.
johndeere 2650
@Fast Eddy hoe bedoel je de 800 kun je het frame en plateau uit elkaar halen
Fast Eddy
@johndeere 2650

Ik bedoel eigenlijk dat de 800 ook roest tussen de cabine en het spatbord. En ook onder de bekleding op het spatbord.
case 745 xl
Waarom een 612 gekocht terwijl je een 614 had? Waarvan je de motor ook al eens los had gehad?
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @case 745 xl:
Waarom een 612 gekocht terwijl je een 614 had? Waarvan je de motor ook al eens los had gehad?

De 612 is eigenlijk de aankoop van mijn zoon. En hij mocht mijn 614 er op inruilen.
Deze 612 is van de laatste serie met de knipperlichten aan de a stijl en met de E koppelomvormer erin.
Dat was zijn wens.
De 14 hadden we de motor los gehad.
Die was niet meet te redden. Dus hebben wij er toen een andere motor voor gezet.
Een 612 was nog betaalbaar voor mijn zoon al het andere (614 of 615) werdt te duur.

Maar van de 12 ligt nu ook de hele motor uit elkaar...🥵🥵
case 745 xl
@Fendt926Driver oke ja een hele motor uit elkaar word ook een dure grap. Maar veel succes ermee
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @case 745 xl:
hele motor uit elkaar word ook een dure grap

Alleen de brandstofpomp revisie was al 1600 euro...
Maar het werk uit elkaarhalen en in elkaar zetten doen we zelf
fordt5110
@Fendt926Driver wat heeft de 12 voor probleem dat de hele motor uit elkaar ligt? Toen nog een nieuwe oliepomp gemonteerd?
+5
Fendt926Driver
Quote Reactie van @fordt5110:
wat heeft de 12 voor probleem dat de hele motor uit elkaar ligt? Toen nog een nieuwe oliepomp gemonteerd?

De motor kreeg geen olie bij de laatste 3 tuimelaars.
Om uit te sluiten dat het de oliepomp was is er een immitatie olie pomp in gezet.
Die had wel de gewenste druk maar niet het gewenste resultaat.
Motor volledig gedemonteerd en naar revisie bedrijf gebracht en bleek dat de laatste 3 nokvolgers afgesleten waren en daardoor de druk niet konden houden.
Zijn 6 nieuwe nokvolgers in gekomen met allemaal nieuwe cilinderveren en nieuwe afdichtingen en alles is in de was machine geweest en wordt nu met een nieuwe originele olie pomp weer in elkaar gezet.
+1
fordt5110
@Fendt926Driver jammer dat het met een nieuwe pomp niet was opgelost, maar beter dat je er nu achter bent, dan halverwege het seizoen. En dan kun je straks ook weer met een gerust hart ermee werken.
steyr 9087
@Fendt926Driver
Is de diameter van die nokvolgers te klein zodat ze te los in de behuizing zitten of wat moet ik mij daar bij voor stellen?
Als ik het goed heb zijn dat toch die busjes boven de nokkenas waar de stoter stangen in zitten?
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @steyr 9087:
Is de diameter van die nokvolgers te klein zodat ze te los in de behuizing zitten of wat moet ik mij daar bij voor stellen?

De nokvolgers zelf zijn ingesleten. Krijgen dan ruimte in het blok en houden geen druk meer vast.
Mwm heeft 6 losse koppen waar de tuimelaars in zitten die hun olie van de nokkenas door de nokvolgers door de stoterstangen naar boven krijgen.
Het blok is nagemeten en daar was geen waarneembare slijtage

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!