Nog steeds blauw maar een heel andere trekker. IVM de enorme drukte in het loonwerk had m’n broertje een trekker bijgehuurd.Eerst even voor de bemestertank gehad maar op deze bandjes ging niet helem

Valtra T194

+5
KlaasM
Nog steeds blauw maar een heel andere trekker. IVM de enorme drukte in het loonwerk had m’n broertje een trekker bijgehuurd.
Eerst even voor de bemestertank gehad maar op deze bandjes ging niet helemaal lekker. Dus nog druk in de weer geweest met trekhaken om hem voor de 3 Asser te krijgen.
Trekker viel me absoluut niet tegen. Lekker simpel in de bediening en goed comfort. Als ik een min puntje moet noemen is het het geluid in de cabine. Een NH is stiller naar mijn idee
Fendt926Driver
@KlaasM dan huur je niet bij de dealer een NH bij waar 80% van alles bij jullie zo al achter past?
Of was dit ook direct iets van demo om intresse op te wekken?
+3
jehan
@Fendt926Driver dealers scherp houden noemen we dat hier in de buurt
KlaasM
@Fendt926Driver die verhuurd eingelijk geen trekkers. We hadden nog wel een rondje gebeld maar iedereen is druk. Deze komt van Offringa. Die hebben een hele verhuurvloot. Je kan zo doorgeven wat je wil. In ons geval k80 PK’s en 4dw ventielen. Iets grotere banden was mooi geweest maar voor de transporttank kon dit ook prima

Reacties

Valtra man
Blauw gaat hem ook mooi af. Welke transmissie of uitvoering is deze?
KlaasM
@Valtra man de Active dacht ik. PowerShift met mechanische ventielen
Valtra man
@KlaasM dat is indd de active met 5 traps powershift. Schijnt vlot te schakelen, op automaat ook gereden? Weet niet hoe dat bevalt? Op elke trekker met automatische powershifts stap ik wat teleurgesteld af omdat die toch niet echt doen wat jezelf zou doen. Op deze schijnt de gaspedaal dan rijpedaal te worden en dat zou ‘anders’ zijn las ik, meer als een cvt. Wat is jouw ervaring?
+2
KlaasM
@Valtra man Tja, een automaat zal niet snel een CVT worden. ik heb op beide gereden. met lege tank deed de automaat echt goed zijn werk. Dan wil je helemaal niet zelf schakelen. Met volle tank vond ik het niet geweldig. Als je er alle dagen op zit krijg je er ook wel meer ervaring mee denk ik.
Je wil met deze combi bijvoorbeeld altijd optrekken in de bocht. Met de automaat gaat ie dan soms een eind terugschakelen en een hele berg toeren maken om snelheid te willen maken terwijl je gewoon met 1100 tot 1500 toeren aan de tank wilt trekken.
en bij volle tank volgas gaatie een beetje wild schakelen vond ik.
Maar verder wel de beste automaat die ik tot nu toe gereden heb.
Voordeel is ook de automatische koppeling. bij de container stop je gewoon op de rem
+1
jehan
Gewoon de radio iets harder zetten dan heb je al heel wat minder last van andere geluidjes.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra T194 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!