Foto van een Case International 856 XL zo voorlopig uitgesleuteld aan deze,Tot mijn verbazing de tractor lek vrij gekregen, diverse keerringen in de achterbrug en vooras vervangen, compleet nieuwe oli

Case International 856 XL

+2
brauheist
Foto van een Case International 856 XL zo voorlopig uitgesleuteld aan deze,
Tot mijn verbazing de tractor lek vrij gekregen, diverse keerringen in de achterbrug en vooras vervangen, compleet nieuwe olie en filters erop,
De elektra boven in de cabine werkend gekregen en een goede radio ingebouwd.
2 zwaailampen erop gezet.
Kieper knobbel erop gezet.
Compleet nieuwe banden en voor ook nieuwe spatborden,
Volgende week nog even een open pijp maken en dan kan ik weer verder met het andere project.

Reacties

+2
1046
Alle pijpen zijn open🤷🏼‍♂️
brauheist
@1046 een zonder demper😉
+3
mklok
@brauheist origineel houden , is mooier in plaats van herrie om je kop.
brauheist
@mklok ik zal ook meer met de orginele rondrijden dan met de open
Fast Eddy
Hoe hard rijd hij nou?
+1
brauheist
@Fast Eddy 35 volgens flitsmeister
+2
mf 6150
Leuke trekker zo, nette staat ook nog🤙
brauheist
@mf 6150 dankje, hij doet het ook goed.allen nog wat roest op de bekende inter plaatjes maar dat komt wel een keer. Ik moet stoppen met sleutelen anders ligt deze dalijk ook helemaal uit elkaar😂
Fendt926Driver
Quote Reactie van @brauheist:
Ik moet stoppen met sleutelen anders ligt deze dalijk ook helemaal uit elkaa

Zie nog wel een paar cosmetische tekortkomingen....
Vol setje front gewichten
Kapjes om de daklampen voor
+1
brauheist
@Fendt926Driver klopt en zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen😅 voor nu is het even goed ik ga liever eerst verder met het andere project. Zit wel te denken nog een keer de lak minder dof te maken
Fendt926Driver
@brauheist komt ook allemaal wel een keer op jou pad al die dingen.

Heb tijdelijk een case 745 staan uit 1990 maar vindt het maar kale trekkers vergeleken met de 305 uit 1982.
Maar 2 dw ventielen max
Geen snelverstel trekhaak
Maar 30kmh
+1
brauheist
@Fendt926Driver klopt, ventiel kun je volgensmij 1 bijzetten daarna heb je ook geen ruimte meer. Geen idee of een international vroeger in een lagere prijsklasse zat.
+2
claasfendt
@Fendt926Driver is maar net met welke opties die destijds besteld is wij hadden een 844 xl met 2 dw en 1 ew ventiel met snelverstel trekhaak en 40 km bak al is die alleen bij 4 wd trekkers en daarvoor hadden we een fendt 304 met maar 1 dw ventiel
brauheist
@claasfendt had de fendt niet meer luxe?
claasfendt
@brauheist nee waren bijde fijne trekkers
+1
claasfendt
@brauheist de fendt had 3 aftakas toeren schakelbaar de inter maar 2 en niet te wisselen in de cabine
+1
brauheist
@claasfendt ik kan in de cabine schakelen tussen 540 en 1000 maar dat hebben ze lang niet allemaal
Fast Eddy
@claasfendt

De 3 toerige aftakas waren ze heel lang koploper in ja. 2WD 40 kmh met voorasvering en 4 wielberemming hadden ook niet veel merken. De 300 serie hebben ze naar mijn idee iets te lang zonder noemenswaardige aanpassingen door gebouwd.
+2
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Ze hebben wel een fijne hef dan een Fendt.
Snelverstelbare trekhaak was wel leverbaar.
+1
houthandel1056
@Fendt926Driver 3 dw ventielen kan ook. Snelverstel trekhaken hebben we hier ook op alle inter’s zitten. Fendt zal standaard luxer wezen. Is altijd al zo geweest maar t kan wel 😁
Fendt926Driver
Quote Reactie van @houthandel1056:
3 dw ventielen kan ook

Waar zet je de hendel van de 3e dan in de kabine?
Of krijg je dan een andere plastik console
+1
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Rechts achterin de hoek.
brauheist
@Fendt926Driver dan achter in de hoek waar ook de aftakas inschakeling zit
Fendt926Driver
@brauheist net even gekeken. Daar zitten inderdaad 3 dopjes waar hendels in zouden kunnen
brauheist
@Fendt926Driver geen handige plaats, dan zou je daar een functie op moeten drukken die je dan niet veel gebruikt,
+1
remco rooks
@brauheist de echte inters hebben standaard de hendels van de ventielen achterin zitten waar ook inschakeling van de aftakas zit. later met lange poken zijn die hendels naar voren gekomen en had je het derde ventiel wel achterin.
+1
brauheist
@remco rooks klopt helemaal, de 745 die beschreven word is een case dus ook met lange poken. Ik was zelf ook bewust opzoek naar een 856 met lange poken.
Heb een 845 gehad die had ook lange poken
+2
brauheist
@remco rooks je hebt ook "echte" inters met lange poken al ik wel het idee heb die steeds zeldzamer worden
+2
remco rooks
@brauheist klopt ja de Ergo S heten die, en die zie je inderdaad niet heel veel meer...
brauheist
@houthandel1056 meer zou ook kunnen maar je zit met de ruimte bij de cabine steun
+1
2850Johndeere6R
Netjes 👌🏽 staat wel stoer zo die zwarte grille
+1
a3vandiejen
Mooie trekker.
brauheist

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!