Denk dat dit bakkie de magnum nog wel een klein beetje kan plagen 🤩. Foto is geplaatst door hermanjohndeere op 20-08-2023 om 19:34:25, met 28 reacties.

Case International Magnum 7140

+5
hermanjohndeere
Denk dat dit bakkie de magnum nog wel een klein beetje kan plagen 🤩
+1
Siete
@hermanjohndeere
Waar komt die bak vandaan?
Heb je die al lang? Ik meen m te herkennen, maar kan t zo niet goed zien.. 😅
+1
hermanjohndeere
@Siete ik heb geeeen idee eigenlijk van een veiling. En staat denk al wel bijna een jar achter de schuur. Is ook niet van mij maar men werkgever. Maar is een opknappertje hebben nog niet gebruikt.
+1
Siete
@hermanjohndeere
Haha naja ik kan me vergissen, maar aan t verhaal te horen krijg ik sterk het idee dat ik hier ook wel mee gewerkt heb.. Wielstel achter de opklapdelen zitten daar aan vast, en dan de bak op en neer doen met de dissel?
+1
hermanjohndeere
@Siete ja klopt. Voorop de dissel zit nog een ventielen blok met 3 hendeltjes. Heb der voor de rest nog niet veel naar gekeken. Ze gebruiken mijn trekker om hem in de werkplaats te krijgen 😂 kan morgen wel is vragen waar die weg komt
+1
Siete
@hermanjohndeere
Kan bijna niet missen. Haha.
Daar was nog wel een beetje werk toen die weg ging... 😅
Ik kon er heel erg moeilijk aan wennen die bediening, maar ze hebben er toch genoeg mee geschoven vroeger..
hermanjohndeere
@Siete in principe is het 1 keer uitklappen toch en voor de rest alleen omhoog en omlaag? Tis ook nog niet zeker of die blijft. Eerst maar nieuwe slangen erop en misschien proberen. De andere kilverbak is al op leeftijd en niet helemaal berekend op de nieuwere trekkers en het meer werk wat we nu hebben met kilveren.
Siete
@hermanjohndeere
Ja klopt hoor. Doelde meer op met de dissel de bak op en neer doen. Ik vond het maar een vreemd ding iig. 😅
Alles werkte toen wel trouwens toen hij weg ging.
+1
hermanjohndeere
@Siete okee gaan zien hoe die werkt. Alle slangen zijn slecht iig dan kunnen we hem een keer uitklappen en kijken hoe het gaat
+1
Siete
@hermanjohndeere
Zou ook even kijken naar het wielstel voor transport. Staat me iets van bij dat daar een pen bijna van door was, of dat er heel veel ruimte op zat, ik weet niet meer precies, maar daar was wel iets waar je even naar zou moeten kijken volgens mij.
Hoop dat jullie er een hoop plezier aan mogen beleven. Zie ik de foto's hier wel verschijnen 😉😁
+1
hermanjohndeere
@Siete hij word helemaal compleet nagelopen dus de banden zullen ze ook wel checken. Maar ik zal het doorgeven
+2
International2005
@hermanjohndeere dat moet wel mooi gaan met zo’n beertje ervoor

Reacties

+1
MaxxuM4ever
Dat zal wel lukken, lekkere sleeptrekkers dit. Alleen de hele dag op en af schakelen vinden ze minder fijn volgens mij.
hermanjohndeere
@MaxxuM4ever teveel schakelen vinden ze niet geweldig nee. Maar inprincipe kun je met kilveren heel veel in 1 versnelling doen.
+3
MaxxuM4ever
@hermanjohndeere onze kilver loonwerker reed vroeger met 3 magnum’s, 2x7250 en een 7230 pro aan dozerbakken. Die schakelden de hele dag. Terugschakelen als je de bak vol trok en als hij weer leeg was verderop het perceel weer opschakelen om terug naar de hoge plek te rijden.
+4
casejxu
@MaxxuM4ever degene tegenover nu de nh dealer? Die heeft wel eens gezegd "met de magnum's verdiende ik het geld wat de fendt's (936's op rupsen) gekost hebben
MaxxuM4ever
@casejxu die ja. Die rups fendt was een duur avontuur zeker maar verplaatste toch ook een aardige berg grond. Zo’n STX rupstrekker ligt een vario in zeker of ook schakel? Maar nu die fendt wieltrekkers zo groot geworden zijn weet ik niet of ze daar nog veel mee kilveren.
casejxu
@MaxxuM4ever die case knik trekkers bleven wel heel. De fendtjes gingen stuk. Grote voordeel was het brandstofverbruik van de fendt tegenover de stx
MaxxuM4ever
@casejxu ik dacht dat de verhouding liters diesel per verschoven kuub grond elkaar niet veel ontliepen. Die stx verplaatste ook een stuk meer grond per uur.
+2
valmet6400power
@casejxu
Die versnellingsbak van de rupstrekkers gaan ook vaak genoeg stuk daar hoor. Nu denk ik ook dat elk trekker merk wel stuk te krijgen is daar.
Johan zei toen hij bij ons bezig was een jaar of wat terug het merk waarop ik rij maakt me in zoverre niet uit als ze er maar zijn als hij stuk is. En dat heeft van Ieperen (uiteraard) goed voor elkaar.
+1
SJB533
Quote Reactie van @MaxxuM4ever:
Zo’n STX rupstrekker ligt een vario in zeker

Powershift 16+2 dacht ik. Voor de Steiger STX (en Quadtrac STX) uit die jaren waren ze nog niet bezig met een CVT, weet niet hoever ze nu zijn?
valmet6400power
@SJB533
Klopt ligt inderdaad een powershift bak in
caseboy
@SJB533 tot en met de 540 kunnen ze nu als CVX leveren groter is nog steeds alleen powershift.
caseboy
@MaxxuM4ever ik denk een powershift, Een CVX transmissie voor de Steiger is pas sinds een jaar of 4 a 5 te verkrijgen
hermanjohndeere
@MaxxuM4ever dat was de hele dag genieten denk ik voor die mannen 😂
+3
MaxxuM4ever
@hermanjohndeere het haalde zelfs de krant hier toen ze hun eerste magnum kochten om te gaan kilveren, zal eens kijken voor een oude foto. Ze hadden er een busje bij met een dissel aan de neus, die konden ze zo achter de kilverbak hangen om naar het volgende perceel te rijden
+1
Weidezicht
@MaxxuM4ever hier vroeger een grondverzetter die diverse types magnums voor de grondkar had staan. Hele dag schakelen. Zover ik weet waren er weinig problemen met die versnellingsbakken.
+2
PieterA
@MaxxuM4ever Ik heb ook gekilverd met een scraper achter een 7250. Nooit kapot; maar schakelen was geen feest. Vooral terugschakelen. Dat moest je eigenlijk te vroeg doen, anders stond je stil.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Magnum 7140 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!