Doordat we vorige week donderdag in panne waren gevallen met een vastgelopen turbo hebben we ergens onderwege onze 3-asser moeten afkoppelen op een stukje braakliggend veld langs de kant van de weg. N

Fendt 818

+9
Gavrie Willemsen
Doordat we vorige week donderdag in panne waren gevallen met een vastgelopen turbo hebben we ergens onderwege onze 3-asser moeten afkoppelen op een stukje braakliggend veld langs de kant van de weg. Nadat ik deze ochtend 2 rupskranen had verzet met de dieplader ben ik terug naar de “plaats des onheils” gereden om de kipper terug aan te koppelen en hem bij de breekinstallatie te gaan afkappen. Thuisgekomen bleek er al weer een klein olielekje aanwezig te zijn aan de commandoblokken rechts van de cabine. Zo weten we zaterdag weer wat te doen. Doordat er 2 Fendts tegen de kant staan met een defecte Vario moet deze kleine pukkie extra uren kloppen…. We zitten nu op 20280 uur dacht ik…..

Reacties

+3
TTolner
Het zit even niet mee met de reparaties Gavrie! Wel fijn dat er altijd een paar backups zijn van de oude garde.
+6
Gavrie Willemsen
@TTolner ja maar eigenlijk zou dat niet mogen he dat een oude 1455 en een 818 met meer dan 20.000 uur op de teller het telkens moeten oplossen…..
+1
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen hoeveel uren heeft die 828?
+1
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan 19.000 uur nu
+5
Valtra man
@Gavrie Willemsen dan is er maar 1 oplossing… span die 1455 en 818 vast in en hou de zorgenkindjes als backup 🤓
Ik lach, maar vind het jammer voor je uiteraard!
+1
@Gavrie Willemsen je kan natuurlijk ook altijd de 828 als reserve laten staan voor moest er ene in panne vallen. 😁
+2
TTolner
@Gavrie Willemsen Ja.. zo zie je maar weer, ze maken ze niet meer zoals vroeger. haha
+1
Fendttrisixfan
828 en 916 bak kapot?
+2
Gavrie Willemsen
@Fendttrisixfan inderdaad, de 828 heeft geen 80 uur meer gereden na die grote beurt bij Abemec. Hij staat eigenlijk al 3 maanden in een hoekje bij ons in de loods…..met ondertussen een gigantische laag stof erop 😬😬
+1
Fendttrisixfan
@Gavrie Willemsen zal eens moeten passeren om die bak eruit te lepelen 😂
+2
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

Misschien Verkuijlen eens bellen. Die doen ook veel reparaties op lokatie. Ook de Vario wissel.
+2
zettelmeyer
@Fast Eddy de helft van de fendten in de buurt komt daar weg volgens mij. Zie die vrachtauto regelmatig rijden terwijl ze eind uit de buurt zitte
+1
emiel-robbertsen
@Gavrie Willemsen waarom staat die al zolang in de hoek dan? En de 916 wordt al wel gewisseld of ook nog niet?
+2
Gavrie Willemsen
@emiel-robbertsen er staan 19000 uur op, ik weet niet of hij het nog waard is om nog eens 15.000€ tegenaan te gooien. We zijn momenteel enorm veel aan het slopen en daardoor rijden de containerwagens heel veel alsook onze kipoplegger en eigenlijk alleen de nieuwe 826 met 3-asser om wat puin weg te rijden…
+1
Quintto
@Gavrie Willemsen Je hebt sowieso niet veel geluk gehad met die 828 toch? Dan snap ik ook wel dat je niet meteen zo'n dure reparatie wilt doen
+1
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

Een trekker- dumper combinatie inruilen op een vrachtwagen met kieptrailer?
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy je zegt al zoiets….
+2
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy misschien wel een puntje om over na te denken 🤪
+3
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

Gevalletje Vlaams- Hollands spraakverwarring. 😉👍🏻
+5
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy “je zegt al zoiets” betekent dat iemand een goede opmerking maakt waar verder over nagedacht dient te worden 😜
Fast Eddy
@Gavrie Willemsen

Ik nam het te letterlijk op. Ik dacht, dat heb ik toch niet eerder gezegd? 😂
+1
@Gavrie Willemsen heb je met uw vrachtwagens, kipopkegger nauwelijks of geen storingen, pannes?
Hoe verhouden die zich ten opzichte van de kilometers, uren?
+1
Gavrie Willemsen
@Fendt 106 S Christoph vrachtauto komt zeer weinig tot zelfs niets aan eigenlijk…..
+2
lukasbelarus
@Fendt 106 S Christoph Om deze reden ben ik ook aan het kijken om kwa uitbreiding voor transport te kijken voor een haakarm auto. naar mijn idee minder stukken, minder lekkages en ik denk ook zuiniger
+1
emiel-robbertsen
@Gavrie Willemsen okee ja is lastig dan ja.. weet je wel wat er aan de vario kapot is of alleen dat die niet meer rijdt? En eigen monteur heeft het te druk om te doen?
+1
leonardvdm
Ook geen verkeerde trekker zeker
+3
2850Johndeere6R
Goed dat je dan nog kunt terug vallen op de oudere garde Gavrie, alleen weer jammer dat die dan met "kiespijn" gad moeten blijven geven.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 818 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!