Bij een gebouw van defensie. 6155R autopower mee gehad, ik begin eraan te wennen, fijne trekker. Bij deze loonwerker lopen er vooral case puma cvx'en maar ik heb toch liever deze mee, het rijd echt an

John Deere 6155R

+4
GerbertXL
Bij een gebouw van defensie. 6155R autopower mee gehad, ik begin eraan te wennen, fijne trekker.
Bij deze loonwerker lopen er vooral case puma cvx'en maar ik heb toch liever deze mee, het rijd echt anders en daar is niet iedereen van gecharmeerd.
wart
@GerbertXL Zou toch nog liever die andere groene van ze besturen haha.
Maar wel mooie trekker dit. Mooi voor de afwisseling even dagje bij loonwerker aan de slag toch
GerbertXL
@wart dat wil ik ook wel maar dat gaat niet gebeuren. Ik zit altijd wel te stoken om 'm mee te nemen als ie vrij staat 😁
Ja hoor, mooi werk zo af en toe een dagje weg. Soms ook een klusje van een paar uur als het personeel op is, ook mooi.
Valtra man
@GerbertXL wat is er dan zo ‘anders’ aan? John deere is één van de weinige tractormerken waar ik nog nooit mee gereden heb, maar wel nieuwschierig naar ben. Onlangs van een jd dealer waar ik onderdelen voor Lemken haal, een demo aangeboden gekregen. Maar ik kon het niet over mijn hart krijgen die man zijn tijd en machine te verdoen.
+1
GerbertXL
@Valtra man Ik vind het veel soepeler rijden dan een kleine puma cvx, die is veel bokkeriger, vooral bij hard remmen. Ze willen ook nogal janken in de achterbrug bij bepaalde snelheden terwijl deze trekker juist heel monotoon in de cabine is. De casen remmen ook veel meer op de transmissie en dat is maar goed ook want het remgevoel vind ik een treurnis. Een JD rolt juist heel erg uit en dat rijd heel anders.
Dat ligt niet perse aan het merk, mijn jd 6910 autopowr rijd ook heel anders dan mijn 6930 autopowr. Grote voordeel van de casen is dat ze tot stilstand komen bij gas los. Dat kan sinds een aantal jaren bij jd ook maar dan krijg je een hele andere bediening.
Het is een beetje lastig uit te leggen, het is ook voor een groot deel gevoel. Ik heb thuis sinds jaar en dag JD, ik rij heel graag iets anders maar als ik op een JD rijd is het voor mij thuiskomen. Dus niet omdat het perse beter is maar vooral vertrouwd.
casejxu
@GerbertXL t is eerlijk gezegd met een autopower altijd fijn werken als je in een JD zit. Goed zicht. Comfortabel en makkelijk mee te werken. 6140R waar ik zo nu en dan mee rijd rijd ook fijn. Vooral de ruime cabine is een pracht. De grote deuren daar integen volledig waardeloos. Vooral de linker. Maar als je op de ttv430 stap weet ik weer dat dat doorrollen bij een autopower waardeloos is! Ook vind ik de kleine omkeer hendel minder fijn werken als de oudere types zoals nog in de 6520 zit
+1
GerbertXL
@casejxu ik denk dat het doorrollen een reden is dat veel rijders van andere merken er niet blij van worden. Ik vind het wel fijn dat ik gewoon het gaspedaal los kan laten in plaats dat je moet doseren, maar het vooral gewenning, je gebruikt de remmen iets meer maar het remgevoel is bij JD echt top.
Ik vind de grote puma cvx'en veel fijner rijden, die hebben een 4 traps cvt, de kleine hebben een 2 traps.

JD heeft de veiligheids dingetjes trouwens veel beter voor elkaar, je kunt gewoon de cabine uitgaan terwijl de hendel in z'n neutraal staat, je stapt er weer in, zet 'm in z'n vooruit en hoppa daar ga je. Bij case moet je de koppeling intrappen (ook bij starten) en daar heb ik een enorme hekel aan.
casejxu
Quote Reactie van @GerbertXL:
beter voor elkaar

Of veel minder. Zo heb je bij deutz meer te activeren. Koppelingsgedoe bij case is idd irritant. Ttv waar ik weer dagelijks mee rijd kan je uitrollende voort uitstappen als ie nog in ze vooruit staat. Ook op een helling blijft ie keurig staan. Stap je weer in rijd je vaak zo weer weg. ( als je te snel ben met even terug langs neutraal maar geen koppeling nodig)
GerbertXL
@casejxu veiligheid neem je enkel serieus als het functioneel is en het niet overdreven tegenwerkt. Als ik zo'n case had zou ik de stoelschakelaar gaan omzeilen, bij JD heb ik er geen last van dus lekker laten zitten. Mijn conclusie is dat JD dan de veiligheid beter voor elkaar heeft. Als ik eens een test lees dan is deutz wel altijd notoir voor het moeten activeren van allerlei dingen maar ik heb er jammer genoeg geen ervaring mee. Er is wel een dealer aardig in de buurt maar die vind het blijkbaar niet nodig ermee te leuren.
JD blijft ook netjes staan op de helling, volgens mij heeft alleen kubota geen actieve stilstand, ik zou niet zonder kunnen leven denk ik.
casejxu
@GerbertXL bedoelde ook dat ze minder veiligheden hebben. Die dus in de weg kunnen zitten. Ze hebben pas sinds paar jaar optioneel actieve stilstand. Maar die op t werk heeft t niet.... ik vind t maar niks
+1
GerbertXL
@casejxu ha we praten een beetje langs elkaar heen qua actieve stilstand. Actieve stilstand is dat ie stil blijft staan op een heuvel terwijl de transmissie actief is en dat heeft JD. Dus zet de vooruit/achteruit naar de middenstand en hij blijft stil staan, klik je de neutraal aan dan loopt ie wel weg, en als je 'm in de parkeerstand zet dan hoor je een duidelijke klik in de transmissie.
Maar ik ben het wel met je eens, het is belachelijk en onnodig dat ie altijd door blijft kruipen.
+1
casejxu
@GerbertXL oja dat klopt idd nu je het zeg. Maar dan moet je 'm idd wel in t midden zetten elke keer

Reacties

+3
stijn-de-bock
De boer eet wat hij kent zeggen ze hier.
+2
GerbertXL
@stijn-de-bock klopt, alle case rijders vinden het maar niks 😄
mdoornekamp
Rijdt deze anders dan jouw 6930 dan? Ik heb laatst nog met een vario naast de hakselaar gereden. Maar vind de vario dan wel trager reageren dan een powr quad die in de goeie versnelling staat
GerbertXL
@mdoornekamp ja wel een beetje. Hij blijft veel lager in toeren en lijkt ook wat minder op de transmissie af te remmen, maar dat kan ook een instelling zijn.
Mijn 6930 reageert ie feller naar mate het bereik van het pedaal kleiner word, dus de pook terug trekken.
+1
[quote="@mdoornekamp" p="6166386"]Maar vind de vario dan wel trager reageren dan een powr quad die in de goeie versnelling staat
Je kan ze moeilijk met elkaar vergelijken vind ik ... AP denkt voor jou, PQ jij bent de baas.
Als je in het transmissie menu van Auto naar Manueel zet, reageert die wel sneller, omdat er dan niet ECO wordt gedacht. 😉
lucas712
Voor zover ik ervaring heb met een 155 vind het een super fijne en wendbare trekker

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6155R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!