Een 6155R vs 6R185. Oud vs nieuw.  Ze hebben beide wel voor en nadelen... Welke zou jij kiezen?. Foto is geplaatst door Kouboer84 op 16-11-2023 om 20:54:54, met 127 reacties.

John Deere 6R 185

+2
Kouboer84
Een 6155R vs 6R185. Oud vs nieuw. Ze hebben beide wel voor en nadelen... Welke zou jij kiezen?

Reacties

john deere 7810
Zoals?
Kouboer84
@john deere 7810 grotere motorkap van 185 is een nadeel. Nieuw dashboard is ook niet beter.
185 is wel stiller en soepeler. Of hij werkelijk max 234pk heeft vraag ik me af. Maar dat vroeg ik me ook al af bij de 200pk max van de 155.
PieterA
@Kouboer84 Nominaal voor de ploeg gaat het over 185 pk. Dat is evenveel als een 7430 (of mijn 6.185 TTV)
Kouboer84
@PieterA ik ploeg er nooit mee. Hij wordt alleen moe met aftakaswerk. Maken en zo. Dan zouden ze er wel moeten zijn.
PieterA
@Kouboer84 Ja, dat klopt. Ik heb zo veel pk's helemaal niet nodig, maar bij Deutz krijg je die er bij als je een paar grote wielkasten nodig hebt.
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
voor de ploeg

ruim 200 pk voor de 6R 185. Mijn 155 is al 170 pk nominaal. Nadeel voor de 185 is dan de vario.
+2
PieterA
@mdoornekamp Ik ben het niet met je eens, maar die discussie hebben we al eens gevoerd.
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
niet eens

de pk's of de vario
+2
PieterA
@mdoornekamp De variabele transmissie ben ik het mee eens. De pk's niet. Je kunt de 6155 nog wel wat opdraaien; maar bij 210 pk (42 liter per uur) ligt wat mij betreft bij een variabele 155 wel een beetje de grens. Gevoelsmatig zou ik bij een 6155 met normale versnellingsbak bij 185 pk (37 liter) stoppen. Die zijn toch iets minder beveiligt tegen overbelasting. Mijn buurman heeft ook altijd wat moeite met de standaard pk's die uit de John-Deere's komen. Er wordt veel aan die trekkers gedraaid, maar kom er maar zelden eentje tegen boven de 9.000 uur.

Ik denk dat het realistisch is een 6R 155 qua pk's te vergelijken met een 6930, 6820, 6910, 7600, 4255, 4250 of 4240 S. Of een New-Holland T7.190, Case Puma 165 CVX, Fendt 716 Vario of een Deutz-Fahr 6165 TTV.
+2
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
pk's

Ik maak vrij handig gebruik van de boost. Het inkuilen vraagt gewoon veel vermogen. Aftakas + rijden . Vaak wordt dat onderschat @Kouboer84 . De 6155R levert dan gewoon 200 pk. Ik merk dat ook duidelijk als ik er met de jd 7800 naast rijdt. De 7800 heeft behoorlijk moeite met de Giga. Die trekker is 175 pk. De trekkers die @PieterA noemt leveren die pk's ook niet. Een Fendt 716 redt het al helemaal niet. Hebben we bij een collega wel eens geprobeert. Die heeft ook nog een lichte vario trouwens. Een Puma 165 is wel goed sterk. Dik 200 met boost. Maar dan moet je geen vario hebben met inkuilen.
+2
frank_mf
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Die heeft ook nog een lichte vario trouwens

Nee heeft niet de ML140 zoals in de folder staat, maar in werkelijkheid de ML180 (net als bijv een 724) volgens de onderdelenlijst. De achteras is wel lichter dan bijv een 724.

De Puma's 165 CVX gaat tegenwoordig wat beter met inkuilen, bij onze loonwerker staan ze weer voor de opraapwagens namelijk.
mdoornekamp
@frank_mf
Quote:
ML 180

OK dat is wel beter met die zware vario in de 716. Dat soort 6 cil trekkers wordt toch wel een keer mishandeld.

De puma 165 cvx durven ze hier niet aan een loonwerker te verkopen. Hele bouw is ook wat te licht denk ik. Kom je toch bij een 185 cvx terecht. Die is wel echt een stuk duurder.
+3
arjanvw
@mdoornekamp Nu wij sinds een jaar ook een vario hebben kan ik er wat van zeggen en vinden. Ik was ook van mening dat een vario minder geschikt was om een opraapwagen achteruit de kuil op te drukken. Maar de 516 doet dit veel makkelijker dan de Claas hexashift die we hiervoor hadden. Motor beide hetzelfde vermogen.
+2
johndeere6230
@arjanvw

Ben ook van mening dat dat zeker niet in het nadeel hoeft te werken, gaat eerder makkelijker dan lastiger
+6
Fendt926Driver
Quote Reactie van @johndeere6230:
gaat eerder makkelijker dan lastiger

Ik denk ook zeker een gevalletje onbekend maakt onbemind.
Als @mdoornekamp een keer een vario een jaar gebruikt gaat de andere schakeltrekker het jaar erop ook geruild worden
+2
MaartenMandemaker
@Fendt926Driver Die mening deel ik niet.
+1
johndeere6230
@Fendt926Driver

Dat durf ik nog net niet te zeggen. Voordeel van jd is de groepen. Bij die nh’s op werk is altijd wel een gezoek, maar als je eenmaal weet waar je hem in moet zetten krijg je hem altijd wel boven. Met een Vario is wat makkelijker, vooral als het lastig wordt, volgas tegen de kuil aan en daarna laag in toeren verder laten klimmen valt met een schakel niet mee, of je helpt de bak overstuur
+3
MaartenMandemaker
@johndeere6230 Wij hebben nooit problemen om achteruit de bult op te komen. De 6 cilinder geeft het niet op laag in toeren. Probleem is dan eerder de grip op de gladde beton.
DriveJohnDeere
@MaartenMandemaker
punt is dus dat je met een vario die slip heel erg makkelijk kan voorkomen. dat doet de trekker in feite automatisch.

met een schakelbak komen de betere chauffeurs naar boven die de slip handmatig kunnen voorkomen.

hier destijds gekozen voor een vario vanwege het lagere brandstofverbruik en het bedieningsgemak. de snelheid variabel regelen komt er dan automatisch bij. is achteraf ook wel heel erg makkelijk omdat je altijd de machine optimaal kan gebruiken.
mdoornekamp
@DriveJohnDeere lager brandstof verbruik valt bij john deere wel tegen. Want die lopen veel te hoog in toeren met vario
+1
DriveJohnDeere
@mdoornekamp brandstofverbruik is meer dan alleen toeren 😄

wel een tijdje naast een Direct drive gereden. uiteindelijk was de ap toch een stukkie zuiniger. (behalve met ploegen waar de versnelling van de dd perfect uitkwam)

hoe dat met een autoquad zit weet ik niet. heb er nooit naast gereden.
+2
MaartenMandemaker
@DriveJohnDeere Het punt is dan dat de wielen gewoon doorslaan omdat de beton dan te glad is. Ik heb ook best wat vario ervaring, met de meeste merken wel. Het is voor sommige dingen gewoon heel mooi, maar het neemt meer brandstof met trekwerk, en de meerprijs moet ook op tafel komen. Met ons werk kunnen we prima met een 6 traps powershift toe
DriveJohnDeere
@MaartenMandemaker
Ja wij kopen alles 2e hands dus dw meerprijs was d'r al door iemand anders af gereden😜.

Trekkracht hangt van meer dingen af.
Als een schakelbak op z'n ideale toerental de ideale snelheid kan regelen kun je niet zuiniger werken. Met een vario is het toerental en de snelheid altijd perfect. Je hebt alleen meer verliezen in de bak. Wanneer een schakelbak net niet lekker uitkomt ben ik ervan overtuigd dat een vario zuiniger werkt ondanks de verliezen in de bak.
johndeere6230
@MaartenMandemaker

Dat is vaak het probleem ja. Zeker met vochtig gras, dat is zwaar, krijg je zo’n vette laag voor de kuil en dan is het helemaal pet. Vaak als je eenmaal op het gras bent dan wil het altijd wel, hou je wel grip op
+5
newholland6640
@johndeere6230

Met een schakel de kuil op dan komen wel de echte chauffeurs naar voren indd 😁
+1
johndeere6230
@newholland6640

Jaa haha, de “jeugd” die nu hun trekkerrijbewijs halen is vaak wel beetje Vario generatie, althans als ik op werk zie. Die beginnen niks met powershift tegen de kuil op, of ze helpen de bak overstuur. Moet zelf ook wel zeggen dat ik altijd even moet denken als ik weer op powershift zit, bijna alles wat voor de kar staat is tegenwoordig Vario.

Dan vind ik die oudere cabines van JD ideaal, kun je blind de differentieel aanzetten. Trapt ergens midden onder het stuur en hij staat aan.
+1
DriveJohnDeere
@johndeere6230
Quote:
Jaa haha, de “jeugd” die nu hun trekkerrijbewijs halen is vaak wel beetje Vario generatie

🙋‍♂️🙋‍♂️ 😜

Haha nee hoor met een nh tm kan ik opzich ook aardig overweg. Wel altijd ff wennen als je switcht 😂
+2
JD3010
Quote Reactie van @johndeere6230:
die oudere cabines van JD

Haha, dat zijn voor mij de SG2 cabines. 😂
+2
johndeere6230
@JD3010

Hahah generatie kloof hoor ik. Bij mij zijn het de 00+ series, tot de nieuwste generatie M, die hebben op de R na dan, allemaal nog knop midden onder het stuur
+1
JD3010
@johndeere6230 Wel grappig dat je het over de 'jeugd' had, zo oud ben je toch niet. 😂
Zit die bij de R dan niet meer op de grond?
+1
johndeere6230
@JD3010

Daarom had ik hem ook tussen aanhalingstekens gezet, mijn leeftijd zijn voor een hoop mensen ook weer jeugd.

Bij die op het werk niet, daar zit die op de commandarm naast de 4wd, hoe het bij de eerste generatie R zit durf ik niet te zeggen
+1
JD3010
@johndeere6230 Ik weet het ook niet, ik heb ooit 1x met een R gereden met wortels zaaien.
+1
2850Johndeere6R
@johndeere6230 de mij e is van 2016

(klik om te vergroten)

Tussen de rem en de koppeling net als de 30 series
+1
mdoornekamp
@2850Johndeere6R differentieel slot knopje op de vloer hebben ze vanaf 2017 weg gelaten. Opzich wel jammer. Maar de niet JD kenners hadden er altijd veel commentaar op. Net als de pers en vakbladen. Altijd maar jammeren dat dat knopje daar zit. Maar zelf nog nooit in een extreme situatie gereden
+1
2850Johndeere6R
@mdoornekamp Ik vind hem daar ideaal zitten. Je hoeft niet naar je command arm te grijpen even een tipje met de teen en gaan💪🏼💪🏼
+2
mdoornekamp
@2850Johndeere6R ja klopt. Differentieel knopje zit daar ideaal
rommert14
@mdoornekamp onze 7820 schakelt hem soms zelf in bij het starten 😂
+2
mdoornekamp
@rommert14
Quote:
7820

Dat zal wel een storing zijn dan. Je staat er soms van te kijken hoe "slim" die oude jd's al zijn. Onze 7800 bleef in de 4 wd staan. Gaf ie zelf aan door een knipperend 4wd lampje
rommert14
@mdoornekamp ja waarschijnlijk de computer die niet helemaal 100 punten meer is, ding heeft wel vaker van die gekke storingen
massey8690
@mdoornekamp
Klopt, ook ik als niet john deere kenner heb commentaar op de diffrentieel schakelaar op de vloer.
Laatst met een dumper zand achteruit door de bocht met een 7530 om te kiepen, moest even over mn andere schouder kijken achterom, en ineens; knap, knap in de achterbrug 😱 wat baalde ik..
Per ongeluk dat klote knopje aan getikt met mn voet...
newholland6640
@johndeere6230

Kost ook wel even tijd.
Laatste keer met kuilen was het natte rommel en ik kon net niet helemaal mooi voor de kuil komen. Dan merk je toch wel dat je nooit de max van de trekker gebruikt. En zn 8 wielig onderstel trekt dan wel enorm zwaar
johndeere6230
@newholland6640

Net niet recht voor de kar kunnen komen is toch wel zo beroerd. Trap hem dan vaak net zo lang tot recht voor de kar, dan aanhalen en dan lukt het vaak wel. Maar kan soms ook wel benarde situaties opleveren
+2
newholland6640
@johndeere6230

Ja dat probeerde ik ook. Stond 1 keer wat schuin. Toen slippen, en was er wel even een trekker bij nodig 😋

(klik om te vergroten)

hermanjohndeere
@johndeere6230 kan ook gevaarlijk zijn als je dan op een gegeven moment rechtstaat en niet meer voor of achteruit kunt 🙈
johndeere6230
@hermanjohndeere

Jaa inderdaad haha, maar over het algemeen lukt het wel, als die maar begint te slippen dan kun je hem er wel weer haaks voor krijgen. Anders kantremmen los en wat proberen
+2
hermanjohndeere
@johndeere6230 ja inderdaad. Hebben het 1 keer gehad dat ze er net recht voor konden komen en toen ff vooruit met het gewicht bijna tegen de stal en toen noooooooit weer achteruit komen 😂😂 dat was wel ff een opgave toen
mf 6150
@johndeere6230
Je kan ermee rijden of je kan t niet😜 kwam met de 6465 en silagewagen ook prima boven laag toeren kruipend omhoog. Gewicht doet meer denk
johndeere6230
@mf 6150

Licht aan de grootte van de kar, hoe hoog de kuil is en hoe stik de oprit. Tot 1,5 m lukt het de meeste nog wel. Daarna wordt het een uitdaging, zeker met de kuil afwerken.
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
onbekend maakt onbemind

Ik heb wel wat vario ervaring. Het is ook vooral handig voor de beginnende bestuurder. Met veel oververmogen werkt een vario heel mooi. Maar ik vind de 6155R nog steeds niet sterk genoeg met vario
+1
Fast Eddy
@mdoornekamp

Het wachten is op een goed alternatief van John Deere voor de klanten die geen vario willen. Ik denk dat er wel markt voor een half automaat is. Zoals: CNH en Claas en MF.
+1
mdoornekamp
@Fast Eddy
Quote:
alternatief

Dat moest de direct drive worden. Maar die valt tegen. Maar daar hebben meer merken last van. De deutz c shift bevalt ook lang niet iedereen.
+1
Fast Eddy
@mdoornekamp

Over de RC shift hoor je ook niet veel goeds inderdaad. Wel jammer dat ze niet wat meer naar de concurrentie kijken. Die verkopen nogal wat van die dsg (dubbele koppeling) bakken.
mdoornekamp
@Fast Eddy ook nog maar sinds kort bij de concurrentie.
Fast Eddy
@mdoornekamp

De bak van CNH en Gima zijn er al een tijdje.
+1
mdoornekamp
@Fast Eddy de cnh bak is ook net zo hopeloos traag als een dirct drive. De hexashift 4 x 6 vind ik wel een leuke bak. Toch vallen die trekkers in de praktijk ook wat tegen.
T60401
@mdoornekamp hexashift is dat niet gewoon de dyna 6. bij aanschaf van de NH ook met mf bezig geweest maar vond dat de dyna 6 niet kon tippen aan de electro command van NH. Moet wel zeggen alles valt en staat bij een goede instellingen. Met de laptop kunnen ze veel aan passen.
CaseCS130
@mdoornekamp traag? Ik vond de dynamic command helemaal niet traag. Alleen als je vanaf de weg komt en dan helemaal terug moet naar de laagste versnelling moet je even 2 keer groepen schakelen. Voor de rest vond ik het in gebruik een hele fijne en vlotte bak.
+2
frank_mf
@CaseCS130 Dynamic Command is inderdaad een fantastische bak. Nog geen betere/snellere semi-powershift gereden. Dyna E-power is ook leuke bak, maar heeft wat aanloopproblemen gekend.
+1
mdoornekamp
@CaseCS130
Quote:
dynamic command

Ok daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee. Leveren ze die ook in de zwaardere T7? Traagheid is vooral als je met 50 km aan komt rijden en dan snel terug moet naar 10 km/u
+1
frank_mf
@mdoornekamp nee die leveren ze helaas alleen in de T5 en T6 vooralsnog
+1
Fast Eddy
@mdoornekamp

Welke bak bedoel jij van CNH dan? De Active drive 8 hoor je niet veel slechte verhalen over. De 16/16 bak uit de Maxxum hoor je meer slechte dingen over. En toch vind ik dat comfortabeler rijden dan de gewone schakelbak van John Deere.
+1
newholland6640
@Fast Eddy

16 16 doet het prima hier
Fast Eddy
@newholland6640

Het is een bak met nukken. Zodra je die weet is er best mee te werken.
newholland6640
@Fast Eddy

Nieuwe zijn heel anders dan de oude vind ik persoonlijk
Fast Eddy
@newholland6640

De Steyrs waar ik op gereden heb hadden al een betere bediening dan de Case. Maar of dat merk afhankelijk was of dat de nieuwe generatie dat allemaal had weet ik niet.
RaHeados
@Fast Eddy wat bedoel je met nukken?
+1
Fast Eddy
@RaHeados

Met het overschakelen van groep. En tegen de tijd dat hij gekalibreerd moet worden. Dat waren de problemern met de oudere bak.
+1
RaHeados
@newholland6640 bij de nh noemen ze dat nog de electro command toch?
+1
T60401
Quote Reactie van @newholland6640:
16 16 doet het prima hi

17 16 ook niks over te klagen. Alleen als ik bijvoorbeeld een hele tijd aan het fresen ben geweest in zijn 6,7,8. En ik rij dan de weg op dan nukt hij ergens een keer bij zijn 14 , 15. doet hij maar 1 keer en daarna weer goed.
+2
mdoornekamp
@T60401 @newholland6640 16 is voor sommige werkzaamheden wel een beetje weinig versnellingen
+1
T60401
@mdoornekamp Kan ik me voor stellen maar ik kan niet zeggen dat ik wat mis. Het is ook een voordeel. je moet ze allemaal af als je naar een hogere versnelling moet. hoe meer je er hebt hoe langer het duurt. Alleen zijn 13 gebruik ik weinig die kan ik overslaan.
mdoornekamp
@T60401 bij lichte belasting kun je makkelijk versnellingen overslaan. Maar die mogelijkheid is er vaak niet bij powershift bakken
+1
rommert14
@mdoornekamp dynashift
mdoornekamp
@rommert14 hexashift
+1
T60401
newholland6640
@mdoornekamp

Bij ons kun je gewoon doordrukken schakelt ie zonder hapering extra over
angelo-nabben
@newholland6640 die door de groepen elektronisch door kunnen schakelen hebben de meeste problemen in de versnellingsbak
+1
mdoornekamp
@angelo-nabben powr command. De range command kun je niet onder last naar de volgende groep
+1
newholland6640
@angelo-nabben

Ik heb wel vertrouwen in deze bak. Hij voelt electronisch wel goed afgeregeld.
+1
MaartenMandemaker
@mdoornekamp Op wat voor manier tegen vallen? Kijk, het is geen cvt, en dat word het natuurlijk ook nooit. Al vergelijken sommigen hem daar wel mee. Als je de groepen schakelt moet je ff het gas wat lichten, beter voor de bak. Ik ben er wel tevreden mee. Groot bereik in de powershift en veel instelmogelijkheden.
+5
JD3010
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Het wachten is op een goed alternatief van John Deere

Ik denk dat je dan lang kan wachten. Bij jd vinden ze dat je keus genoeg heb. Ik verwacht dat ze veel meer met electrisch bezig zijn
+1
Fast Eddy
@JD3010

Gemiste kans van JD. Je kan beter een goed mechanisch alternatief aanbieden dan een geflopte versnellingsbak.
+1
2850Johndeere6R
@Fast Eddy is het niet de commandquad die dat gat moet gaan vullen? Vooralsnog alleen op de M Series te krijgen maar zou me niks verwonderen dat die ook richting de R komt. Of het wat is weet ik niet ik heb er geen ervaring mee.
+2
JD3010
@Fast Eddy Geflopt weet ik niet, de PowerQuad is geen verkeerde bak, maar de opbouw had veel beter gekunnen. Die vd 5R is veel beter, maar ik weet niet of die net zo goed is
+2
mdoornekamp
@arjanvw
Quote:
516

Ok. Wel kwaliteits trekker natuurlijk. En een vario rijdt altijd wel mooi achteruit, mits je hem goed kunt doseren en hij sterk genoeg is.
deJong
@arjanvw jah die claas bakken knoeien heel wat vermogen weg. Je rijd verdorie vlotter met een handgeschakelde trekker zoals de 1056 met een oplegger stro weg dan die ares 617🫣
Fast Eddy
@deJong

Welke bak heb je dan? Hexashift of Quadrishift? De Dyna 6 schakeld ook lekkerder dan de Dyna 4.
+2
deJong
@Fast Eddy hexa shift. Voor op het erf met voorlader werk geweldig. Net een shovel werkt geweldig en super betrouwbaar. De trekker heeft nu al 14000h met de enige grote raparaties nieuwe remmen en vooras revisie...

Maar eenmaal met een wagen erachter kom je gewoon nooit op gang net of gaat hij continu door de overdruk o.i.d. en schiet niks op met op gang komen😐 helemaal de bak die 6.8 liter dps blaft wel door🤷‍♂️
Fast Eddy
@deJong

Heb je hem dan op automatisch staan?
deJong
@Fast Eddy nee dat werkt ook voor geen meter.😅 op power moet je teveel gas geven en met eco doet hij maar wat😐
Fast Eddy
@deJong

Die ervaring heb ik ook met de Hexashift. Met zware lading afremmen schakelt hij te laat terug waardoor je behoorlijk moet remmen. En bij weer op het gas staat hij daardoor in een verkeerde versnelling.
+1
arjanvw
@Fast Eddy ik rijdt met transport eigenlijk altijd op de automaat met de Hexashift. Ingesteld dat hij schakeld op 1750 motortoeren. Bij fors afremmen is hij idd wel te laat, druk hem dan weer van de automaat af.
+2
Fast Eddy
@arjanvw

De Axion 810 vond ik altijd lekker rijden zonder de automaat erop. Als je eenmaal doorhebt welke versnellingen je moet hebben met wegrijden is de Hexa shift super om mee te rijden. De laatste Steyrs waar ik mee heb gereden hebben de simpele 16/16 bak. Daar zit een automaatfunctie op. Ook kan je nog een knop indrukken om te kiezen of je met zware last rijd of met iets lichts. Dat werkte ook goed.
Ares550rz
@deJong Hier een Arion 550, schakeld net zo snel als de 32/32 bak in onze Renault Ares met de Claas natuurlijk veel sneller op gang door zijn 70 pk extra al valt het koppel onderin wel wat tegen.
+2
MaartenMandemaker
@Ares550rz Die ervaring heb ik ook. Het is ook 1 van de efficiëntste bakken op de markt in de trekkertesten. Als de olie koud is kun je het wel merken dat ze trager zijn, maar op temperatuur zijn ze lekker vlot vind ik.
arjanvw
@deJong als die koud is moet je helemaal geduld hebben. Bij onze 640 zit er sowieso weinig felheid in met zware vracht wegrijden of richting wisselen. We hebben de bak laten calibreren/updaten maar dat heeft geen effect gehad.
+1
Kouboer84
@mdoornekamp Bij het inkuilen wordt de meeste kracht gebruikt voor de aftakas. Het verschil in efficiëntie van de transmissie is dan minder belangrijk dan met transportwerk. Door de vario heb je wel altijd de maximale rijsnelheid te pakken vanaf het moment dat de wagen halfvol is. Ik kan het niet bewijzen maar ik verwacht dat de vario ervoor zorgt dat je efficiënter werkt met inkuilen tov een powershift.
Of je het altijd nodig is om met een vario te moeten inkuilen is een andere discussie. Voor veel werkzaamheden heb ik net zo lief een powershift of schakeltrekker maar bij het inkuilen hou ik het toch liever op de vario.
JDFreaky
@mdoornekamp als je een goede tune neerzet op een 6155 r of 6185 kun je aardag wat meer pk en koppel draaien met n fors minder verbruik
ik zag jullie 7800 laatst rijden bie daam maar die johnny ziet er nog best goed uut

zoveel verschil zit er toch niet tussen 6155 en 6185 ? behalve dan de pks
+3
mdoornekamp
@JDFreaky dank je, die 7800 wordt netjes onderhouden. Staat ook altijd binnen gestald. Trekker heeft nu dik 15.000 uur
+1
mdoornekamp
@Kouboer84 Mooi spul hoor. Dashbord is even wennen maar heeft zeker voordelen. De nieuwe heb je toerental en snelheid duidelijk digitaal in beeld. Hoef je niet mee op het scherm te kijken. De analoge tellers op het dashboard heb je eigenlijk maar weinig aan.
frank_mf
Quote Reactie van @Kouboer84:
Of hij werkelijk max 234pk heeft vraag ik me af

179 op de pto gemeten.
mdoornekamp
@frank_mf 179 pk zonder boost. Dat is 199 pk op de motor zonder boost. Niet slecht .

( 11% verleis op pto).
frank_mf
@mdoornekamp Ik kwam op 12,5% verlies: 131,3 kW tov. 150 kW (178,8 en 204 pk)
mdoornekamp
@frank_mf
Quote:
verlies

Meestal tussen 11 en 12 %. Als de trekker weinig uren heeft , haal je het vermogen vaak maar amper. Dat konden wij ook wel goed merken met de 6R 155
+1
frank_mf
@mdoornekamp Een trekker met 750 uur presteert ook meestal beter dan één met 8 uur op de klok.
mdoornekamp
@frank_mf hoeveel uur heeft de 6R 185 dan die jij gemeten hebt?
+1
frank_mf
@mdoornekamp Vers uit Mannheim met 10 uur
+1
JDFreaky
@frank_mf dat ligt er net aan hoe ermee om is gegaan ik heb n keer met een 6930 gereden en die had altijd voor de mestpomp gestaan... was niet getuned maar ooo wat had dat ding een stuk meer power dan een standaard 6930
die motor was zoals
je t noemt.... echt los en wakker terwijl de urenteller over de 9000 stond
angelo-nabben
Geen eerlijk vergelijk de 6r185 heeft meer pk. Prijs is een flink stuk hoger. Wat is jullie voorkeur?
Kouboer84
@angelo-nabben is vrijwel dezelfde trekker. Heb er niet veel verschil in.
2850Johndeere6R
Beide van jou?
Kouboer84
@PieterA qua maat en gewicht is het wel weer een hele trekker. Met zijn 8,5 ton is ie dan wel een stuk zwaarder als menig ander merk. De 6155r komt nooit boven de 37 liter dus dan zal de 185pk wel kloppen ipv 200pk zoals ik het boekje
+1
DriveJohnDeere
@Kouboer84
De 6210r is weegt hier met een volle grote tank fronthef + aftakas en 710 banden 8600 kg.

Andere 6210r weegt met een volle tank 800 banden fronthef+ aftakas en steekassen op 9000 kg

Dan lijkt mij 8.500 erg veel voor zon 6r155. Of weegt die adblue zooi zoveel?
Kouboer84
@DriveJohnDeere Hij weegt het echt... De 185 woog de laatste keer 8600kg
+1
frank_mf
@DriveJohnDeere Zou misschien wel kunnen hoor. De eerste 6130R's Autopower wegen ook bijna een ton minder dan die nu uit de fabriek komen. Waar het hem in zit? 😅
JD3010
@frank_mf Tsja, waar laten ze dat gewicht. 🤔
+4
john deere 7810
@DriveJohnDeere

6r155 doet kwa formaat niet onder voor een 7530.

Nieuwe 600 van fendt met een 4 pittertje weegt ook 7,7 ton…

Adblue valt mee wat er van op zit. Maar alle mileu eisen wegen wel wat met elkaar. Het is allemaal extra. Achterbrug enz is allemaal wel op 200 pk berekend.

Nu mag je een jd ook vrij opdraaien. Weinig problemen mee, terwijl er genoeg 40 pk bij krijgen.

Hier lopen er veel met bijv een tripplemaaier. Hoe dan ook is het eigenlijk werk voor een grotere frame
frank_mf
@john deere 7810 zou me nog meevallen als dat klopt, vraag maar aan @mf 6150 wat z’n 6715S DVT met viercilinder woog 🫣
mf 6150
@frank_mf
8430 met mij erop en set frontgewichten 🫣
frank_mf
MaartenMandemaker
@john deere 7810 Een 7530 weegt ook maar 7 ton, net als een Fendt 818/820. Trekkers zijn rap zwaarder geworden.
PieterA
@MaartenMandemaker Een 7530 en een 6155R hebben ook dezelfde maten als bijvoorbeeld een Deutz Agrotron 120. Dat zijn gewoon compacte trekkers met veel vermogen.
mdoornekamp
@PieterA wat weegt jouw agrtotron 120 dan? En welke bamdenmaat past eronder
PieterA
@mdoornekamp De 120 weegt 5.700 kg dacht ik. Er zit 650/75R38 onder. Nergens zo hoog als 650/65R42
mdoornekamp
@PieterA 7530 weegt 7300 kg. Een 6155R is 8 ton. Banden 710/70r42 of 650/65r46
DriveJohnDeere
@mdoornekamp passen er 710/70 r42 banden onder een 7530 en onder een 155r?

M'n oom heeft een 7430 daar zit nu 710/70 r38 onder en als onze trekker met 710/70 r42 banden ernaast staat lijkt het niet dat dat gaat passen.

155r past toch tot maximaal 710/70 r38 onder?
+1
mdoornekamp
@DriveJohnDeere een 155R heeft nog meer ruimte dan een 7530. Gerrit heeft 900/60r38 om de 7530 met sleepslang. Die zijn zelfde hoogte 205 cm. Ik heb 710/70r38 en aardig wat ruimte over
MaartenMandemaker
@PieterA Een 7530 heeft een wielbasis van 270 cm. Dat hebben onze 4 cilinder MF's ook. De 6 cilinder 7616 heeft een wielbasis van 290 cm.
mdoornekamp
@MaartenMandemaker ja maar deutz haalt die 270 niet denk
PieterA
@mdoornekamp Een 7530 en een Deutz 120 mk3 hebben beide een wielbasis van 277 cm. Met dezelfde bandenmaat is de 7530 iets lager en net zo lang. Weegt wel ruim een ton meer.
+1
MaartenMandemaker
@PieterA Is een 7530 niet wat korter? Een 6930 heeft een wielbasis van 265 volgens mij
PieterA
@MaartenMandemaker Ja,je hebt volledig gelijk. De 6930 is 265 en de 7530 is 269 cm. Dat de 7530 klein was wist ik; maar zo compact had ik hem nou ik weer niet ingeschat. MF had toen de 6495. Die was echt veel groter met een wielbasis van 3 meter en het gewicht ook nog weer een ton zwaarder.
+2
MaartenMandemaker
@PieterA Ik wilde dat m'n vrouw dat ook eens wat vaker zei 😂. Er lag me nog wat van bij in de tijd bij de loonwerker waar ik toen werkte en die net 2 nieuwe 7430's kocht toendertijd. Wel fijne sterke trekkers trouwens
frank_mf
Quote Reactie van @PieterA:
gewicht ook nog weer een ton zwaarder.

Nu geloof ik niet alles wat op Konedata staat (daar staat dat een 6495 6,5 ton weegt tegenover 6,8 ton van de 74/7530). Denk dat ze elkaar niet zoveel doen kwa gewicht. Met Dyna-VT (7495) is hij krap 7 ton op papier
mdoornekamp
@PieterA de deutz 120 heeft dan wel een lange wielbasis voor z'n pk klasse. Maar een deutz 150 zal misschien zelfde bouw hebben. Een te lange wielbasis komt de draai circel ook niet ten goede.
+1
PieterA
@mdoornekamp Klopt hoor de 165 mk3 met dezelfde pk's als de 7530 heeft dezelfde wielbasis.

Bij mij staat de 120 vaak voor de spuit en in het najaar voor een kieper. Vooral met de spuit moet je wel op tijd insturen ja. Op de weg rijdt het wel prima.
verwijderd
mdoornekamp
@Fast Eddy ja en de 180 pk 6 cil werden ook opeens heel zwaar.
+1
Fast Eddy
Het ging even mis.
Wat er stond was: de eerste zware serie 4 cilinder Agrotron waren ook niet de lichtste trekkers.
PieterA
@Fast Eddy Klopt de 85 weegt 4.880 kg

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6R 185 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!