Foto van een Steyr Expert 4140 met Thanhofer bosbouw opbouw. Bij Lindner stond ook nog een Lintrac met dezelfde opbouw. Bij mijn weten zijn er maar 3 merken die af fabriek een bosbouw uitvoering kunne

Steyr Expert 4140

+10
Fast Eddy
Foto van een Steyr Expert 4140 met Thanhofer bosbouw opbouw. Bij Lindner stond ook nog een Lintrac met dezelfde opbouw. Bij mijn weten zijn er maar 3 merken die af fabriek een bosbouw uitvoering kunnen leveren. Valtra op nummer 1, Steyr op nummer 2 en Lindner op nummer 3.

Reacties

+5
Fast Eddy
De Lindner Lintrac.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

GerbertXL
Het zal wel kosteneffectief zijn maar het lijkt toch allemaal nergens op, paar buizen er omheen en klaar. Bij de lindner steekt de brandstoftank finaal uit.
JD dealer hier bouwt zo nu en dan een trekker om en die maakt er echte kunstwerkjes van, maar het is wel 2 maanden werk op z'n minst.
Fast Eddy
@GerbertXL

Ligt denk ik ook aan het pakket wat je kiest. De Steyr had ook allemaal beplating onder de trekker. Ik denk dat de fabrikant van deze cabine bescherming een soort van standaard afmetingen gebruikt om kosten en materiaal te drukken.
+1
GerbertXL
@Fast Eddy ja dat snap ik, en deze is ook redelijk makkelijk af te bouwen. Maar het is in mijn ogen een beschermde uitvoering, niet een echte bosbouwuitvoering.
Fast Eddy
@GerbertXL

De Steyr is echt een complete bosbouw uitvoering dus ook met onderbeplating. De Lindner is aangepast voor het werk in het bos. Maar is ook verkrijgbaar met volledige onderbeplating.
+1
SJB533
Ik stel voor deze foto te verplaatsen van Steyr Expert 4130 naar Steyr Expert 4140
+1
Fast Eddy
Ik stel net als @SJB533 voor deze foto te verplaatsen naar Steyr Expert 4140
+2
CoenNijenhuis
@Fast Eddy en @SJB533, hij is verplaatst!
SJB533
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Bij mijn weten zijn er maar 3 merken die af fabriek een bosbouw uitvoering kunnen leveren.

In hoeverre is een uitvoering een bosbouwuitvoering, volgens jou? Een uitgeklede versie met beschermbeugels en gaas leveren er volgens mij wel meer mee, indien gevraagd... CNH heeft bijvoorbeeld een ombouwer (Kneidinger1880) nodig, om de cabine verder aan te passen voor het gebruik van bijvoorbeeld een kraan, waar Valtra stopt, als het kraanframe erop moet.
+1
Fast Eddy
@SJB533

Bosbouw uitvoering van een normale trekker in mijn ogen is: cabinebescherming, motorkapbescherming, bosbouwbanden en onderbeplating. Een kraan opbouwen is weer een stap verder.
+2
SJB533
@Fast Eddy
Afneembare spatborden zou ik daar ook toe rekenen en draaibare stoel, terugrijinrichting hoeft niet, maar achterom moeten kijken met werk is niet alles.

De kraan was meer om aan te geven, dat de ene fabrikant verder gaat, dan de ander.
Fast Eddy
@SJB533

Afneembare voorspatborden zie ik voor- en nadelen in. Dan heb ik liever makkelijk afneembare spiegels. Lindners zie je over het algemeen vaak met een lier de bomen uit het bos slepen.
jd3140jb
Wel een mooi design. Het heeft wel iets, en het toont ook stoer en robuust voor een - op het eerste zicht - compacte trekker. Bij Lindner toont het wat ieliger, maar dat kan ook aan mijn interpretatie van de foto liggen. Ik heb er niet naast gestaan.
Fast Eddy
@jd3140jb

De Lindner is een veel kleinere trekker. Daarom oogt het bosbouw frame veel te groot.
+1
Fast Eddy
@SJB533

Ook mooi. Al vind ik rood met wit mooier staan.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr Expert 4140 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!