Vorige week voor het eerst op een valtra gereden en de voorlader gebruikt. .0.0 zicht op de palletvork en een onmundige stroeve koppeling.Onze 7710 koppelt nog lichter. Mocht ik zo'n ding kopen dan is

Voorlader werk

+2
JD 6110
Vorige week voor het eerst op een valtra gereden en de voorlader gebruikt. .
0.0 zicht op de palletvork en een onmundige stroeve koppeling.
Onze 7710 koppelt nog lichter. Mocht ik zo'n ding kopen dan is/ word het sowieso een automaat😂

Reacties

+2
valmet6400power
Een Valtra? Dit is een Valmet uit de -05 serie dus die is ook al meer dan 30 jaar oud 😅
+12
mf 6150
@valmet6400power
Moet je nagaan hoever ze terug moeten om een jd met valtra te vergelijken 😜
JD 6110
@valmet6400power

Ohhh. ' valmet' was me niet opgevallen. Zo weinig aandacht dat het trok.😂 maar goed dus wel de voorganger van de Valtra?
+3
stannetje96
@JD 6110 inderdaad de voorganger van valtra. Bouwjaar van deze is vergelijkbaar met die van de 50 serie van John deerde dus je zal dit moeten vergelijken met een 2850 qua bediening
+2
2850Johndeere6R
@stannetje96 In de 25 jaar tijd dat ik met onze 2850 voorladert is de onze nooit stroef geweest zelfs na 16000 uur niet.💪🏼
+1
DriveJohnDeere
@2850Johndeere6R
of jij hebt gwn ongelofelijk sterke benen 😜
+1
2850Johndeere6R
@DriveJohnDeere kan kloppen anders had ik met mijn 8jaar die koppeling nooit ingekregen met koeien vissen🤣😅
+1
JD 6110
@2850Johndeere6R

Koppeling van onze oude 2250 deed het ook lekker licht. Maar als daar een voorlader aan gezeten had was het ook geen feest geweesr schat ik. Hoe is het bij jullie andere trekker ? Goed zicht ? De Transmissie zal geen punt zijn schat ik 👌
+1
2850Johndeere6R
@JD 6110 De 6130R? Zicht met nieuwe trekkers word alleen maar slechter behalve die nieuwe MF 5S en dan de kleine JD 6M serie dan. Met minder zicht word je er wel steeds handiger mee. En ik heb voor op de laadarm een camera zitten.
+1
valmet6400power
@JD 6110
Haha je kunt niet alles opmerken. Maar een beetje genuanceerd een verhaal vertellen is altijd wel fijn. En dan kun je evengoed gewoon voorkeur hebben voor merk A of merk B uiteraard.

Maar net wat @stannetje96 zegt, Valmet is de voorloper van Valtra en de nakomeling van Volvo BM heel kort door de bocht.
JD 6110
@valmet6400power

Vind de nieuwe valtra's wel mooi ogen Op zich. Verder ook nooit mee gereden. Voorkeur veranderd bij mij niet nee hahaa 😜
+5
zettelmeyer
Net zo beroerd zicht als die jd ik laatst had. Ook zon kut koppeling en stroef schakelen. Gelukkig is de valmet ruim 20 jaar ouder😅
+4
CaseCS130
Zo'n model kun je echt niet met cvt krijgen haha. Een trekker uit de jaren tachtig was nu eenmaal wat anders dan het spul van tegenwoordig. Ik heb van de zomer ook nog een stukje met een 05 gereden maar ik vond het geen gekke trekker voor die tijd. Mooie ruime cabine en bedient allemaal wel logisch.
+6
Deutz 8006spezial
.

(klik om te vergroten)

Zo gek was een agrostar 6.08 in 1994 nog niet
Loeideutz
Goed zicht hebben op een palletvork aan een voorlader is een utopie. Heb zelf een AgroXtra met voorlader. Dat gaat maar ook niet meer dan dat. Moet je veel palletvorken dan moet je misschien uitkijken naar wat anders. Moet je veel palletvorken op zachte grond, dan is je keus beperkt. Wil je combineren dan is een tractor met voorlader, volgens mij, een betere keus dan een verreiker met hef.
+5
bart99
@Loeideutz Wij hebben ook veel voorladerwerk met tulpen planten/rooien. Fendt 300 en 500 hebben beide een camera tussen de lepels, als je daar aan gewend bent wil je niet meer zonder
casejxu
@bart99 idd! Al is het wel zo dat je na een dagje kisten stapelen je weer steeds minder op de camera ga kijken
+1
bart99
@casejxu Ja precies, als je maar op hoogte werk is het geen probleem maar bij de grond heb je weinig zicht op je lepels bij zo’n nieuwe
casejxu
@bart99 bij de grond weet ik niet. Gaat bij ttv perfecto. Die mag van mij nog wrl een paar 1000 uur blijven voor dat werk🤪
PieterA
@bart99 Hier doen we dat voorladerwerk met een Agrotron 6.15. Dan heb je geen camera nodig voor de palletlepels.
+1
Valtra man
Waar jij het over hebt… ik ploegde op m’n 10de met onze 705 een hele dag. En op onze percelen is dat best vaak koppelen in Belgie.. Ik herinner me de koppeling niet als extreem zwaar. Waar ik ook nog herinneringen aan heb uit die tijd is de loodzware koppeling van een 600 serie Fendt (loonwerker - graan voeren) en de ultra lichte koppeling van een deutz d7206 (buurman - strobalen halen) Wat een tijd was dat zeg… ☺️
+1
CaseCS130
@Valtra man Volgens mij heeft het domweg ook met de grootte van een trekker te maken. Hoe meer vermogen hoe groter de koppeling moet zijn en hoe meer druk er nodig is om te ontkoppelen. Onze kleinere trekkers koppelden altijd prima. Maar de 100 06 die we hadden ging wel een stuk zwaarder.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van Valtra ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!