Foto van een John Deere 6610. Rara wat klopt er niet…. Foto is geplaatst door john deere 7810 op 29-11-2023 om 21:38:57, met 59 reacties.

John Deere 6610

+2
john deere 7810
Foto van een John Deere 6610. Rara wat klopt er niet…
+3
JD3010
@john deere 7810 O maar dat wil ik ook. Ik heb veel liever die hendel dan de drukknoppen
MartenH
@JD3010 waarom? Gebruik de hendel bij transport nooit, terwijl ik de knopjes altijd gebruik…
JD3010
@MartenH Dan is het veel makkelijker om van 1 naar 4 of weer terug te gaan. Als ik dat de hele dag doe, krujik er een zere duim van
MartenH
@JD3010 oke, mag jij eens een dag op die van mij rijden word die hendel vast wat soepeler van🤪
JD3010
@MartenH Bedoel je dan de schakelhendel of die vd powershift?
Nu rij ik met de AutoPowr🤓
MartenH
@JD3010 die van de powershift gebruik ik bijna nooit vind ik veel te stroef onder het rijden, of knal jij hem gewoon van de 1 naar de 4?
JD3010
@MartenH Ik bedoel dan meer met landwerk. Maar op de weg sla ik heel vaak de E over, dan van D4 naar F1
+1
mdoornekamp
@JD3010
Quote:
van 1 naar 4

Dan mag je niet doen, want dan breken je boutjes m6 van de powr quad
JD3010
@mdoornekamp Oké, maar dat is dan onder belasting of altijd? Dit had ik niet eerder gehoord
+1
mdoornekamp
@JD3010
Quote:
onder belasting of altijd

Vooral met hoger toerental. En die boutjes zitten alleen in de 00 en 10 serie. Vanaf 20 serie kunnen ze er beter tegen
+2
Arie_MF
@mdoornekamp met voet op de koppeling ook niet goed? Dat vond ik net als @JD3010 wel fijn met de pook, dat je zelf de powershift trap heel snel kan kiezen terwijl je overschakelt.
john deere 7810
@mdoornekamp

Het mag zeker wel, maar slijtage is wel wat meer. Maargoed kan het nog makkelijk 12.000 uur draaien. De boutjes breken als de bak ouder is en er ruimte op de pakketen komt. Dit is weer op te lossen om er een andere zegelring in te monteren.

Ruimte zal er toch op komen
Fendt926Driver
@john deere 7810 heb ik nog niet gehoord wat er dan nu niet klopte op de zij console??
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
niet klopte

powr quad hendel én knopje
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mdoornekamp:
powr quad hendel én knopje

Ok. Dus een F versnelling kan wel in een 6610?
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Dat wist ik ook niet. Ik dacht dat je vanaf de 6600, 6610, 6620 en 6630 alleen maar tot de E kon schakelen.
+1
JD3010
@Fast Eddy Die hebben allemaal de Duitse versnellingsbak, daarboven hebben ze de Amerikaanse versie. Die heeft inderdaad 1 groep minder.
+1
Jzandbergen
@Fast Eddy mijn 6600 had ook een f
+2
zettelmeyer
@Fendt926Driver een john deere die rijd?
mdoornekamp
@john deere 7810
Quote:
12.000 uur

Bij ons braken de boutjes ook wel wat eerder. Bij de 7800 nu ook wel wat vaker. 15.500 uur.
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Bij ons braken de boutjes

Wel sterkere erin gedaan, neem ik aan?
mdoornekamp
@hobbyboer
Quote:
sterkere

Ja al wat soorten geprobeerd. Te sterk is bros. En bak is
wat ruim dus het beweegt toch iets.
Fast Eddy
@mdoornekamp

Daar hadden de eerste 6000 bakken toch last van? Ik heb het toen gehad toen de trekker heel zwaar moest trekken. Toen terug schakelen met de powershift ging niet goed.
+1
mdoornekamp
@Fast Eddy
Quote:
6000 bakken

En 6010 ook. Vanaf de 20 serie is de bak gewijzigd
+1
Fendt280S
@john deere 7810
Handgas staat uit en je rijdt volgas?
Fendt280S
@Fendt280S
Nee dat klopt ook niet wat ik zeg.

Reacties

+1
johndeere 2650
Lijkt op een 20 serie se toch?
+7
albert-fendt
Zowel mechanische als electrische powershift
+1
PieterA
@albert-fendt Zag ik ook. Knopje en 1234hendel
+1
Powershift hendel er later in gemaakt
+1
stannetje96
@Jelle Boerkamp6110 niet andersom?
+1
@stannetje96 ja zou ook kunnen 😅
+2
hobbyboer
@Jelle Boerkamp6110

Lijkt er wel op ja, je kan nog zien waar het afdekplaatje van de powershift-sleuf gezeten heeft.
+1
@hobbyboer ja maar de cijfers zitten er wel, of zitten die er altijd onder?
+2
hobbyboer
Quote Reactie van @Jelle Boerkamp6110:
zitten die er altijd onder

Ja
+2
hobbyboer
Quote Reactie van @Jelle Boerkamp6110:
Powershift hendel er later in gemaakt

Dan is de rechterpook ook geheel vervangen.
Die is nu naar buiten gebogen.
Bij de pook met knopjes is die naar binnen gebogen of recht als je 4 DW ventielen met kruishendel linksvoor op de console hebt.
+1
@hobbyboer ja klopt, want onze 6110 heeft hem naar buiten gebogen, en de 6620 naar binnen
+2
Fast Eddy
De grotere typen hebben de F geblokkeerd want er zit ook geen tandwiel in.
+3
@Fast Eddy 6610 nog wel, 68 en 6910 niet idd
+4
Andre150
@Fast Eddy kraan weer bij de loods?
+2
Fast Eddy
@Andre150

Al lang. Die stond om 10:00 weer op de wielen en is daarna naar de klus gegaan.
+1
Andre150
@Fast Eddy gelukkig maar. Was wel even schrikken denk ik.
+1
Fast Eddy
@Andre150

Ja de machinist had de schrik goed in de benen.
+1
GerbertXL
Maar waarom? De stappenmotor voor de powershift houd er weleens mee op maar heel idioot duur zijn die niet, ombouwen van powrquad plus naar powrquad is duurder vermoed ik.
Is de groepenpook een halve slag gedraaid? Zo kom je bijna tegen de deur aan.
+2
hobbyboer
Quote Reactie van @GerbertXL:
Maar waarom? De stappenmotor voor de powershift houd er weleens mee op maar heel idioot duur zijn die niet,

Die stappenmotor kan nog een keer kapot gaan, of een draadje, of een drukknopje, of een schakelaar, of een stekkertje, of of.
Zo'n pook kan bijna niet kapot en is nog eens veel fijner in bediening ook (vind ik).
hobbyboer
Quote Reactie van @GerbertXL:
Is de groepenpook een halve slag gedraaid?

Nee, onder de sleufen loopt die nog wat verder schuin dezelfde kant op richting het draaipunt.
Ik vond deze (met de pook zover naar buiten) altijd heerlijk schakelen, ik denk dat de pookknop, het draaipunt van de pook en die beugels waar de pook tegenaan moet duwen wat mooier in lijn liggen dan de versies waar de pook naar binnen is gebogen.
+1
john deere 7810
@GerbertXL

Stappenmotor had het begeven, en klant had graag een mechanische gehad andere jaren. dus nu in overleg omgebouwd naar mechanisch. viel mij 100% mee wat de kosten waren.

De schakelpook van de groepen is naar eigen inzien gebogen en vermaakt naar afleiding van het onderdelenplaatje.

@mdoornekamp

We hebben wel eens het voorste deksel er voor heen gehaald van de pq bak zonder deze er achter uit te halen. opzich prima te doen. dan is de speling zo te verhelpen.

heb er laatst nog 1 voorheen gehaald voor het luchtpompje... trekker hielt enorm in als die eenmaal warm was. scheelde zo 5kmh
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @john deere 7810:
Stappenmotor had het begeven, en klant had graag een mechanische gehad andere jaren. dus nu in overleg omgebouwd naar mechanisch. viel mij 100% mee wat de kosten waren.

De vooruit/achteruit onder het stuur nog wel elektrisch?
En weet jij toevallig of de 20-serie premium ook is om te bouwen?
JD3010
Quote Reactie van @hobbyboer:
En weet jij toevallig of de 20-serie premium ook is om te bouwen

Heb je ook interesse?
+2
hobbyboer
@JD3010 niet direct, gewoon interesse.

Ik had onze 6220 graag met mechanische powershiftpook gekocht toen in 2002.
Wel met de omkeer links bij het stuur.
Maar die combinatie was toen niet mogelijk op de 'premium' werd mij verteld.

Toch zie ik nog weleens (duitse?) trekkers voorbijkomen op traktorpool die het wel hebben, hoe dat zit en of er wel de juiste foto's bij staan weet ik niet.
john deere 7810
@hobbyboer

Ja dat is nog wel gewoon elektrisch. 20 serie zou ik niet zeker weten. nog nooit uitgezocht.
+2
GerbertXL
@john deere 7810 ik heb twee jd's gehad met powrquad en kan me totaal niet voorstellen dat iemand een plus zou ombouwen naar niet plus (en heb ook de rekening gehad voor een stappenmotor), vandaar. Maargoed, iedereen z'n meug.
john deere 7810
@GerbertXL

ja snap beide wel, met name de 7010 serie vind in het prettiger om een mechanische pook te hebben. zit je niet met gestrekte arm in de cabine. sommige vinden het prettiger werken. En deze klant heeft liever minder elektrisch dan meer.
+1
mdoornekamp
Collega heeft een 6810 ook wel eens omgebouwd naar powr quad pook. Omdat het elektrische sysyteem steeds storing gaf. Dan bleef die in 1 staan
+1
RaHeados
@mdoornekamp heb wel ervaring met n 6610 dan moet je m warm rijden. Trekker ff aan uit dan reset die en dan blijft die t wel doen, raar ding 🙈. Zal nieuwigheid zijn met 16k uur 🙃
+1
mdoornekamp
@RaHeados met 16K uren mag er ook wel wat aan een trekker mankeren
RaHeados
@mdoornekamp dat zeker, maar het wordt hem daar ook niet makkelijk gemaakt.
+1
john deere 7810
@RaHeados

dat vinden ze ook niet erg over het algemeen. ben zelf wel van mening dat je spul bij moet houden.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!