Bye bye Kaweco,Welkom Giant.Begin dit jaar een nieuwe Kaweco shovel aangeschaft, hier wilden wij uiteraard ook een kenteken op, aangezien wij regelmatig over de weg moeten naar ons andere bedrijf.Dus

Giant G2200

+5
stryder
Bye bye Kaweco,
Welkom Giant.

Begin dit jaar een nieuwe Kaweco shovel aangeschaft, hier wilden wij uiteraard ook een kenteken op, aangezien wij regelmatig over de weg moeten naar ons andere bedrijf.
Dus zou het mechanisatiebedrijf de shovel klaarmaken voor de keuring en kenteken.
Helaas is er na een heleboel tijd uitgekomen dat er door RDW niet een kenteken op deze machine zou komen🫣.
Dit omdat de motor niet aan de huidige emissie eisen voldoen kan en daarom niet goedgekeurd werd.
Uiteindelijk hebben we daarom een jong gebruikte Giant G3500 hierop ingeruild, ook nog met cabine, wat op de koude dagen wel erg fijn is.
Hopelijk hebben we hier mwer plezier van dan van de Kaweco.

Reacties

+1
stryder
Het type staat nog niet op tractorfan, misschien kan iemand daat wat aan doen
+2
Terwisscha
Heeft de RDW ook mee betaald aan de nieuwe? Raar dat ze weer dwars moeten liggen vanwege die milieu gezeik.

Waarom de oude niet op kenteken gezet?
Alles waar hier wielen onder zitten heb ik toen gelijk een kenteken voor aangevraagd toen dat verplicht werd
+5
hoest
@Terwisscha wat kan de rdw hier nou weer aan doen? Nieuwe machines moeten aan een bepaalde eis voldoen om toegelaten te worden. Als de fabrikant dat niet voor elkaar heeft moet die ze niet verkopen als zijnde geschikt ervoor
+1
Terwisscha
@hoest vindt het maar vreemd allemaal.
Dit neigt naar monopolie vindt ik. Kunnen lekker doen waar ze zin in hebben want concurrentie hebben ze toch niet.
+5
J asper
@Terwisscha Heeft helemaal niks met monopolie te maken. Shovel van x bouwjaar moet aan x tier voldoen. Onder 25 pk is vrij gesteld. Daarom worden er tegenwoordig ook heel veel mini shovels die de vroeger met 35 pk verkochten nu met 25 pk verkocht.
+2
stryder
@J asper aah okej, dat wist ik ook niet, maar 25 pk voor een 3,5 ton shovel is wat te weinig ben ik bang
+1
bluepower12
@Terwisscha monopolie? Dit is de fout van Kaweco. Rdw kan er weinig aan doen en mag deze eisen ook niet zelf opstellen 🤔
+1
stryder
@Terwisscha de kenteken plicht was er al toen we de kaweco kregen, dus konden we niet meer zonder keuring doen
+1
DriveJohnDeere
Quote:
Hopelijk hebben we hier mwer plezier van dan van de Kaweco.

Beviel die voor de rest ook niet dan?
+1
stryder
@DriveJohnDeere jawel, opzich een prima shovel voor normaal geld, simpele shovel zonder poespas. Maar niet te vergelijken met een Giant, maar dat zie je in de prijs ook terug
+4
J asper
Konden ze hem niet een paar jaar ouder maken?🙈🤫
+2
Terwisscha
@J asper ff creatief wezen ja. Ben jij vooral goed in toch? 😜😜
+1
rommert14
@J asper dan ben je aan het frauderen, wil een lmb ook niet aan mee werken ben ik al eens achter gekomen
+3
J asper
@rommert14 Wordt laatst tijd wel wat minder, maar helemaal in begin lette er maar is op hoeveel “zogenaamde” nieuwe overjarige veewagens en platte wagens er tekoop stonden zonder lucht remmen 🤣🙈
+1
rommert14
@J asper ja oké, bij ons ging het erom of ze misschien een nieuw typeplaatje konden regelen 🤣
+2
stryder
@J asper hebben ze wel naar gekeken, maar daar wilde ook Kaweco niet aan meewerken, wat ook wel begrijpelijk is
+1
casejxu
Maar is het uiteindelijk dan opgelost door zelf (veel) geld bij te moeten geven of heeft de dealer/kaweco netjes mee geholpen aan een oplossing? Snap dat ze niet volledig vergoed hebben want shovels zijn bijna onvergelijkbaar. Die cabine ga je weinig spijt van hebben!
+2
stryder
@casejxu niemand word blij van deze situatie, ook zeer vervelend voor het lmb.
Ze hebben hun best gedaan het zo goed mogelijk op te lossen. Maar er moest wel een bult geld bij, maar zijn ook niet vergelijkbaar.
casejxu
@stryder snap ik. Maar je kan als dealer ook niets beloven van wat je niet zeker weet. Heb onze shovel zonder iets van weg verlichting in het overgangsjaar gelukkig een plaatje kunnen geven
+1
stryder
@casejxu hadden ze dat bij Kaweco ook maar bij deze machines gedaan🤦
+1
deufi
Prachtige machine die giant. Ga je veel plezier van krijgen.
+1
2850Johndeere6R
Ik stel voor deze foto te verplaatsen van Giant G2200 naar Giant G3500 (nieuw type)
+1
CoenNijenhuis
Ik stel net als @2850Johndeere6R voor deze foto te verplaatsen naar Giant G3500 (nieuw type)
+1
Fast Eddy
@CoenNijenhuis en @2850Johndeere6R, dat is 3. Hij staat nu op de lijst bij de admins.
+3
nhmonteur
Mooie giant shovel, maar ik vind het een vreemd verhaal. Dit jaar een nieuwe shovel gekocht, en deze kan niet op kenteken gezet worden. Dan vraag ik me af, mag deze shovel eigenlijk wel verkocht worden in Nederland?
Of is deze shovel toen geleverd zonder wegverlichting enz.
+1
stryder
@nhmonteur geleverd zonder wegverlichting, en het lmb meenda dat er ook geen kenteken ophoefde eerst🤔
Wij wilden er wel beslist een kenteken op en daarom hebben ze toen alles klaar gemaakt, maar toch keurde rdw hem af vanwege de emissie eisen van de motor
Kosk123
@nhmonteur deze mag wel verkocht worden, maar niet op de openbare weg komen. In Duitsland noemen ze dit ook wel hofladers die zonder kenteken op de erven mogen draaien
+1
iwan
@Kosk123 en openbare weg zittern Dan in de bedrijfswa en morgen niet harter als 25kmh
kearl
@nhmonteur Bij landbouwvoertuigen heeft de koper altijd zelf de verantwoordelijkheid of deze aan de eisen voldoet. Bij auto's heb je gelijk, die mogen dan überhaupt niet verkocht worden
Lode103s
Tilt hij ook meer? Of ongeveer hetzelfde?
stryder
@Lode103s alle afmeting en gewichten zijn ongeveer hetzelfde op papier.
Echter ziet de giant er wel robuuster uit
Deutz-Fahr-Rijder
Hoeveel uren staan er op die giant? Ik weet precies zo'n shovel die jongebruikt ingerolen is. Zou toevallig zijn als het dezelfde is🙈
stryder
@Deutz-Fahr-Rijder 1350 uur, maar komt hier uit de buurt zoals ik gehoord heb
Deutz-Fahr-Rijder
@stryder ohww nee dan is het een andere, die ik ken had er nog minder gelopen. Veel plezier met de aanwinst in ieder geval!
stryder
@Deutz-Fahr-Rijder traktorpool.nl/details/-/…
Deze bedoelde jij denk ik
Hier zijn we ook mee bezig geweest, maar stond zo ver weg voor ons en het prijsverschil maakte niet veel uit
Deutz-Fahr-Rijder
@stryder dat klopt ja dat is hem
+4
zettelmeyer
Hier toen ook gezeik gehad met de knikmops, zou in november geleverd worden met kenteken alleen is dat in april het jaar erop geworden. Toen golde er andere regels en importeur/tussen handel toen controle gehad van rdw en bleek die niet in orde te zijn. Is er voor 4000 aan lampen, kabelboom, remmen, spiegels en werkloon verspijkerd aan shovel. Woude ze ook nog hebbe dat wij betaalde....
+2
john deere 7810
Het is toch is het te gek voor woorden. lees hier een aantal reacties dat de lmb of de rdw er wat aan kon doen.
Dit is een stukje prutregels in Den Haag.

Wat ik uberhaubt niet begrijp is het feit dat de schovel wel verkocht mag worden in nederland met blijkbaar een "vieze" motor...... en vervolgens mag hij van nederland geen kenteken hebben omdat die een "vieze" motor heeft...
Dus hij mag er wel "stiekem" rond rijden maar niet op papier. Dit is en klinkt toch hartstikke krom en scheef?
Dat is nu exact hoe het er aan toe gaat in den haag.... weer een voorbeeld wat kraakt en stinkt aan alle kanten. het is toch helemaal van de pot gerukt!
+2
SJB533
Quote Reactie van @john deere 7810:
Dit is een stukje prutregels in Den Haag.

Brussel 😉 Deel 2 ligt bij de fabrikant. Kaweco (Quappen, als ik het goed heb) past een "vuile motor" toe, die al enige jaren niet meer mag en waarvan zij redelijkerwijs hadden kunnen vermoeden, dat die problemen op zou gaan leveren bij invoering van een officieel kenteken voor langzaamverkeer.
+1
bluepower12
@SJB533 ja vind het ook de fout van Kaweco. Die moeten daar toch van op de hoogte zijn
+1
stryder
@bluepower12 Kaweco heeft Quappen overgenomen en deze shovels zijn inprincipe de oude quappen shovels nog. Deze moesten even snel in de markt en verkocht worden, en werden dus ook verkocht zonder kenteken, maar wat ze ook bij het lmb niet wisten, is dat er helemaal geen kenteken op mag met de huidige regels
+1
Fast Eddy
@stryder

Zo iets als schoenmaker blijf bij je leest. Kaweco kan zich beter concentreren op getrokken materiaal. Raar detail is dat Hulst (de oorspronkelijke fabrikant) tegenwoordig ook Schäfer verkoopt.
bluepower12
@stryder vervelend. Hopelijk hebben ze het netjes opgelost
xfire295
Hoeveel uur had hij gedraaid inmiddels en hoe was de speling op giek en dergelijke?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Giant G2200 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!