Foto van een Case International Maxxum 5130. Vandaag na bijna 25 jaar en iets meer dan 10.000 draaiuren afscheid genomen van deze trekker.

Case International Maxxum 5130

+6
Willemih
Foto van een Case International Maxxum 5130. Vandaag na bijna 25 jaar en iets meer dan 10.000 draaiuren afscheid genomen van deze trekker.

Reacties

+1
Wimariete
Ziet er nog prima uit. Technisch ook nog in orde?
+2
Willemih
@Wimariete Elektrisch wat storingen gehad, niets ernstigs maar irritant. Altijd netjes de beurten gehad.
+1
radium45
Volglasdeuren, of al eens schade gereden of 1 uit de latere reeks?
+2
Willemih
@radium45 Originele glazen deuren, deze heeft ook 3 standen op de omkeer. De Duitse voorruit is wel al eens vernieuwd.
+1
radium45
@Willemih Niet origineel Nederlands ingevoerd dus.
+2
Willemih
@radium45 Nee, klopt er zat ook een plastic plaatje op de voorgrill voor een kenteken.
+3
radium45
@Willemih Goed mogelijk, ik kocht al eens een nieuwe 5150 Pro, die had dat ook. Volgens de nummers bleek die uit Denemarken terug gekocht te zijn. Maar wat een donders leuke trekker was dat.
+1
Fendt926Driver
@Willemih in onderhoud gehad bij EM thijs uit luttenberg?
Daar lijkt de sticker op de neus enorm op
+2
Willemih
@Fendt926Driver Klopt helemaal
+1
Fast Eddy
Hij ziet er netjes uit. Alleen mis ik de uitlaat. Ingeruild of verkocht?
+3
Willemih
@Fast Eddy Dit is de versie met Duitse scharnierende voorruit. De uitlaat zit onder de eerste trede van de trap.
+3
remco rooks
@Willemih heb al een bultte Maxxum's gezien maar nog nooit een waar de vooruit van open kon, mooi werk!! Andere trekker gekocht dat deze weg moet?
+3
Willemih
@remco rooks Zo mooi werkte dat eigenlijk niet, als de voorruit open was rammelde het zo erg dat je hem vanzelf wel dicht deed. Zo is de originele ruit ook gesneuveld.
+3
Willemih
@remco rooks Inderdaad een andere trekker gekocht, plaats ik tzt wel een foto van (heb er geen foto van)
+6
Willemih

(klik om te vergroten)

De waardige opvolger
+2
Fendt926Driver
@Willemih poahh mooie opvolger.
Ook fors meer pk
+2
remco rooks
@Willemih mooie aan winst super 👌
+2
Fast Eddy
@Willemih

Mooie trekker. Multicontroler uitvoering?
+2
Willemih
@Fast Eddy Ja wel met 17/16 bak
+2
Fast Eddy
@Willemih

Neusje van de zalm dus. Heeft de nieuwe al wat ervaring op de urenteller?
Veel plezier ermee.
+2
Willemih
@Fast Eddy Jabijna alle opties. Heeft 4500 uur.
+3
marco955
@Willemih fijne trekker ik heb met de 4 en 6 cylinder variant van steyr gereden
+1
Fast Eddy
@marco955

Is praktisch hetzelfde als een Case op de kleur na.
+4
radium45
Uitlaat... Nu je het zegt, ik heb nog een buizenconstructie liggen dat rechtstreeks op de windmolen past, nu heeft een 5130 dat niet maar die anderen wel, en dan via de originele manier naar buiten. Wat een sound...
+3
Willemih
@radium45 Zeker een prachtig geluid. Alleen sta je met aan en afkoppelen in de dieselwalm…
+3
remco rooks
@radium45 Hier op de 5120 ook zon buizen constructie gemaakt klinkt het toch wat mooier van, 6 cil met openpijp is helemaal de top
+2
MaxxuM4ever
@radium45 klinkt een 5150 dan bijna als een 5130? Mijn zwager heeft een 5130, wij een 5120 en een 5150. Ik vind de 5130 wel het mooiste geluid geven.
+5
radium45
@MaxxuM4ever neh. Een 5130 klinkt mooier omdat die geen windmolen heeft.
+4
Wimariete
@radium45 De 5130 klinkt inderdaad het mooist. Een echte blear piepe. 😜
+2
guus hiddink
@Wimariete Rouwenhorst en Gotink heeft er 1 ik vind het verschrikkelijk klinken 😅,niks zo mooi als een 10 of 14 👌
+2
Wimariete
@guus hiddink Maalderink in Toldijk heeft er ook 1. Bij deze zit een super mooi donker geluid in. De 10 en 14 hebben ook een prachtig eigen geluid. Die kan en mag je niet vergelijken met de maxums.
+3
remco rooks
@radium45 een 5130 loop lekker rauw 💪🏻
+1
marco955
@radium45 wil je die buizen constructie verkopen? Ik heb wel interesse
+2
radium45
@marco955 Jawel, Ik zal het dink even opzoeken. Is niet echt hy tech hoor... Moesten snachts wat bedenken omdat de demper weer eens doorgebrand was en bijna door de motorkap heen blies. Dat hadden wij geregeld in die jaren.
+1
marco955
@radium45 ik heb een paar jaar geleden de demper weer gelast. Er zaten allemaal scheuren in. Blijft nog steeds dicht 🤣
+3
MaxxuM4ever
Het kwam bij ons waarschijnlijk door het beregenen dat de demper kapot is gegaan. Het hele opstaande stukje waar de uitlaat omheen geklemd wordt was rondom doorgeroest. Maar dan komt er nog heel wat rook de cabine in als het niet omhoog afgevoerd wordt.
+3
remco rooks
@MaxxuM4ever Toen wij onze 5120 kochten zat er een nieuwe demper op, het stuk motorkap wat blijft zitten was wel vervangen door een zelfgemaakt rooster door de vorige eigenaar die stukken kap trillen net als de demper op den duur kapot.
+2
MaxxuM4ever
@Willemih ik zag hem vandaag te koop staan op tractors&machinery. Zag er keurig uit.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!