Niks over gelezen, niks over gehoord. Stoll voorlader met extra knik. Uitschuifarmen en afkoppelen zonder de cabine uit te hoeven. En wat mij het meest opviel, niet de typische haak en wig aansluiting

Stoll Voorlader

+3
GerbertXL
Niks over gelezen, niks over gehoord. Stoll voorlader met extra knik. Uitschuifarmen en afkoppelen zonder de cabine uit te hoeven. En wat mij het meest opviel, niet de typische haak en wig aansluiting aan de trekker.
Faucheux heeft zo'n 20 jaar terug al een extra knik gemaakt als prototype, Hydrac heeft al even lang automatisch afkoppelen in het programma.
Of ben ik nou te cynisch?
Gezien op de agritechnica.
+2
casejxu
@GerbertXL ja staat al even online. Leuk idee maar zal nogal wat zwaarder zijn geworden dus je raak wel aan een zwaardere trekker

Reacties

fan van trekkers
De lader is ook nog niet in productie, ze zijn nog aan het testen. De stoll voorladers hebben het ventielenblok nu ook voorin dus hoef je slechts de loadsensing aan te sluiten
valmet6400power
Wel een zilveren innovatie award van de organisatie van Agritechnica zie ik, dus het is wel enkele mensen opgevallen 😂
Ik ben hier in ieder geval niet langs gelopen denk ik, ook niet naar gekeken!
+3
mdoornekamp
Knik én uitschuiven vind ik wel optimistisch. Ik zou als fabrikant eerst eens met 1 van beide opties beginnen
+3
zettelmeyer
Lijkt me niet hufterproof....
+8
J asper
@zettelmeyer Hebben ze jou niet als testbedrijf gevraagd?
+2
Herbert
@zettelmeyer tis geen quicke hè😝
peter-witvliet
Lijkt mij heel bijzonder werken, kun je hem ook zo recht doen als een verreiker?
mf 6150
Niet hoeven uitstappen, dus de kans op vuil bij de hydrauliek? Succes bij de gemiddelde veehouder
+11
Andre150
Laat ze daar bij stoll eerst maar eens een lader maken die gewoon heel blijft. Dat knikken doen de normale modellen ook al na 1.5 jaar. Drama dingen
+3
fan van trekkers
@Andre150 hier sprak ik ze ook op aan op de beurs, waarop die man als antwoord gaf: “bij intensief laderwerk moet de lader bij 3000 uur ingeruild worden”. Ik ben maar niet in discussie gegaan…
mf 6150
@fan van trekkers
Hahahahaha pff.... en de steunen ook
fan van trekkers
@mf 6150 die steunen klappen meteen dubbel inderdaad, maar dat kwam omdat hij niet goed werd omgekoppeld
+5
zettelmeyer
@fan van trekkers dan houd ik het toch langer vol, zo erg ben ik dus niet🤣🤣
+1
Andre150
@fan van trekkers Wat een flauwekul antwoord krijg je dan. En die 3000 uur krijgen ze niet eens vol. Zelfs de aanbouwdelen scheuren. Snap dat je er bij weg liep
+1
frank_mf
Quote Reactie van @Andre150:
eerst maar eens een lader maken die gewoon heel blijft.

Ik zei het ook al ja dat het allemaal leuk en aardig is maar dat ze nog steeds dezelfde zwakke draaipunten hebben, met name bovenin. Snap niet dat ze er nooit wat mee gedaan hebben.
Herbert
@frank_mf wat is nou echt het zwakke punt aan de huidige voorladers? De draaipunten? Dat is uiteindelijk toch gewoon smering. Deze telescoopfunctie lijkt mij wel een mooie manier om als botsbeveiliging te laten werken dmv overdruk oid. Haal je de ergste piekbelasting al weg.
frank_mf
Quote Reactie van @Herbert:
De draaipunten?

De draaipunten is misschien niet het goede woord, dat is inderdaad gewoon smering. Wat ik bedoel is het frame waar de buitenste bus van het draaipunt in is gelast gewoon te dun en niet sterk genoeg is. Heb er al een handvol gezien die gewoon uitgescheurd zijn (de buitenste bus waar de glijbus in gemonteerd zit wordt gewoon uit het frame getrokken), inclusief bij ons.
zettelmeyer
@frank_mf bij quick precies het zelfde
Andre150
@frank_mf dat is idd een belend probleem bij stoll. Hebben er een kundig iemand naar laten kijken en die zegt dat de hele voorlader zo is gebouwd dat hij zichzelf uitelkaar trekt. Gewoon slecht geconstrueerd .
@zettelmeyer koop eens een hauer. Ben je overal vanaf.
Herbert
@Andre150 stoll heeft idd 1 grote ontwerpfout, de parralelgeleiding heeft met een volledig achterovergeklapte bak niet genoeg ruimte in de onderste 20cm. Dan zakt tie niet verder en gaat het op de pennen hangen. Andere kant van het verhaal is dat ze wel een veeeel grotere kiephoek hebben voor zover mijn ervaring.
+1
zettelmeyer
@Andre150 heb al een shovel gekocht dus voorlader mag met pensioen. Hauer is wel goed spul. Vroeger een pelikaan bak van gehad en heeft het goed volgehouden. Destijds met de zettelmeyer mee weg gegaan
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @zettelmeyer:
heb al een shovel gekocht

Mooi man..
Wat is het geworden?
fan van trekkers
@Herbert smering is altijd het belangrijkste, maar dan nog scheuren en breken ze op heel veel plekken. Bij ons zijn de aanbouwdelen meerdere keren gelast. De zuilen waar de lader mee bevestigd wordt zijn beide vernieuwd omdat er dikke scheuren in zaten. Linksvoorbovenin is er een stuk van de parallelophanging doormidden gebroken. En dan de pennen die je om de haverklap breken.
Herbert
@fan van trekkers oh naja echt structureel zwaar werk heb ik er ook niet mee gedaan en we hadden ook nog eens een lrz120 op een 85 pk trekker dus daarom zal ik wel andere ervaringen hebben.
fan van trekkers
@Herbert wij rijden er ook altijd mee over de straat, en hebben de tweede lader na 8000 uur
KlaasM
Wij hebben er nog wel bij staan kijken. Vooral het uitschuiven lijkt me best handig. met balen op de wagen zetten bijvoorbeeld
+2
hermanjohndeere
@KlaasM met een gemiddelde voorlader krijg je de balen ook wel aan de andere kant van de wagen.
fan van trekkers
@hermanjohndeere kan wel mooi boven 4 meter kippers lossen. Mag ook wel een trekker tussen van 200 pk als je de lader ziet
+1
Welgerap52
Wij hebben een mailleux mx 100 en een quicke q56 op een trekker die bijna alleen maar balen rijden en dat gaat best goed

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Stoll Voorlader ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!