Zo, ik was vandaag in de olie... Wat een bagger kwam er uit 't oude beestje... Meende, dat hier een imbus op zat, maar mijn setje imperiale sleutels blijkt handig 👌🏼

David Brown 995

+4
SJB533
Zo, ik was vandaag in de olie... Wat een bagger kwam er uit 't oude beestje... Meende, dat hier een imbus op zat, maar mijn setje imperiale sleutels blijkt handig 👌🏼
+4
SJB533
.

(klik om te vergroten)

Hydrauliek- en transmissieoliefilter was ook niet meer volgens de specificaties van de fabriek. De metalen plaat aan de bovenzijde was zelfs los gekomen en blijven steken in de bak. De olie zag er niet echt jofel meer uit.

(klik om te vergroten)

Nieuw zooitje filters.

(klik om te vergroten)

Luchtfilter vol troep 🤨

(klik om te vergroten)

En direct maar even een accuklem gemonteerd. De originele zijn gebroken en klemmen niet meer. Moet nu alleen de massa nog even compleet vervangen
+1
porschestandard
@SJB533 ik vind de accuklemmen wel wat aan de lichte kant, zou er zelf wat dikkere(kwalitatief betere) klemmen op monteren.

Reacties

brauheist
En dalijk met nieuwe olie komen de lekkages tevoorschijn😬
+1
SJB533
@brauheist Eerste lekje had ik al. Motoroliefilter zat er blijkbaar niet goed op 😁
SJB533
@brauheist
Maar een beetje lekken is niet erg. Als het maar geen water is...

Hoop alleen, dat er niks ergs mankeert. Wil eerst de elektra klaar hebben. Woensdag maar eens inventariseren, waar verbeterd kan worden en waar ik de zekeringen kwijt kan.
+3
brauheist
@SJB533 mijn 856 was droog tot ik er nieuwe olie op zette, nu 10 keerringen verder😅
SJB533
@brauheist
Daar kwam ook koude stroop uit?
+1
brauheist
@SJB533 jup, gene voor mij niks aan gedaan. Ook geen verstand van gehad
+1
SJB533
@brauheist
Ik heb al meer olie vervangen, dan mijn vader vroeger deed. 2 trekkers, motorolie werd gewisseld, filters ook, maar voor de rest niet. Geloof ook niet, dat dat zo noodzakelijk was op die trekkers. Deze is gevoeliger voor vervuiling. (hef/hydrauliek en transmissie is 1 bak)
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @SJB533:
(hef/hydrauliek en transmissie is 1 bak)

Dat is juist een voordeel, met machines eraan heb je altijd wel wat lekkage en werd er steeds verse olie bij gedaan.
Achterbrug verversen deden we eigenlijk nooit.
SJB533
@DANOONTJE POWERR
Heeft ook z'n nadelen. Verversen van de hydrauliek deden wij ook niet, kwam alleen wat bij. Bij de 745 is een of 2 keer de hydrauliek ververst, maar dat kwam door een lekkende keerring bij de bemester...
DANOONTJE POWERR
@SJB533 ja goed in de gaten blijven houden.
De eerste Faber haspels werden aangedreven door de trekker hydrauliek.
Dat leverde vroeger nog wel eens een lege achterbrug op. 🤦🏻‍♂️
+1
SJB533
@DANOONTJE POWERR
En slijtage blijven peilen 😉
+1
HeitecNL
Zooo die was aan onderhoud toe..! Lekker bezig. 👍
+1
SJB533
@HeitecNL
Heeft ook al geruime tijd geen nieuwe olie gekregen, van zijn vorige baasje. Op zich niet erg, maar eigenlijk had ik daarom al een stapje verder moeten gaan. Als ik zie, hoe het door de carterplug naar buiten kwam, kun je de volgende editie wel raden... Maar woensdag ga ik mij eerst maar eens zorgen maken om de elektra. Nieuwe zekeringskast (type steek), nieuwe accukabel, wellicht een nieuwe kabelboom, nieuwe (lees: duidelijke) bekabeling naar achteren. Die laatste zal wel neerkomen op een aanhangwagenkabel met vertakkingen... Contactslot maar eens doorlichten, kijken, of de tankmeter nog wil. Kost me wel weer een week werk hobby
wilbertkw
Tja blijft altijd afwachten wat je te zien krijgt als de boel losdraait. Maar als de motor dan straks goed loopt geeft dat ook weer een goed gevoel. En met de elektra komt het ook wel goed tegenwoordig de telefoon met Google erbij kan je heel veel vinden hoe aan te sluiten. Jij hebt voorlopig nog wel iets te doen😉 maar dit kan mooi binnen en daar is het weer nu ook naar😔
+1
SJB533
@wilbertkw
Ik verwacht dat er een compleet nieuwe kabelboom komt. Moet uiteraard ook geïnstalleerd worden, maar scheelt weer iets qua uitzoeken. En dan heb ik nog steeds wat voorbeelden op YouTube 😎

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 995 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!