2de kerstdag maar eens nutig besteed en het powershift display van de CS 130 gerepareerd. Led van de vooruit en 3de powershift versnelling deden het niet meer. Koste even zoeken naar de juiste ledjes

Case IH CS 130

44 foto's van @InsaneNL

+6
InsaneNL
2de kerstdag maar eens nutig besteed en het powershift display van de CS 130 gerepareerd. Led van de vooruit en 3de powershift versnelling deden het niet meer. Koste even zoeken naar de juiste ledjes maar ik heb ze gevonden. Oude led's los gesoldeerd door 1 voor 1 de soldeerpunten heet te maken en het soldeer met de compressor weg te blazen, de tin zuiger op de achtergrond werkte voor geen ene meter. Wil prima met de compressor maar wel uitkijken en zorgen dat je alle weggeblazen soldeer er weer afkrijgt. Dan gewoon de nieuwe led's door de gaten steken en vast solderen. Natuurlijk wel opleten dat ze goed om zitten, maar er zit een nokje in de led dus kan bijna niet mis gaan.
+6
InsaneNL
@InsaneNL
en voor de liefhebbers nummers van de juiste ledjes:
2 vlakken led (Powershift): KB2835CGKD
1 vlak led (vooruit en achteruit): KB2885SGD
bijde te vinden bij mouser: nl.mouser.com

(klik om te vergroten)

En het resultaat
rubencasecs
@InsaneNL goed bezig, kan ik van onze 2 CSen ook het display opsturen?
InsaneNL
@rubencasecs haha, ik heb opzich nog een paar ledjes over, maar garantie tot de brievenbus.

Reacties

+2
Corne S
Mooi dat het gelukt is!👍 Had je even bij mij langs moeten komen. Ik heb een desoldeerstation staan (holle punt met vacuüm). Desoldeerlitze werkt op zich ook vrij aardig.
+2
InsaneNL
@Corne S ach ik heb me gered, maar ik onthoud het voor de volgende keer.
japie82
@Corne S zal een dashboard van een 845 (vergelijkbaar met maxxum 5100) ook nog te repareren zijn?
Corne S
@japie82

Lampjes vervangen ofzo? Ik ken het dashboard niet, maar er is allicht wat mogelijk.
japie82
@Corne S nee, dat is het probleem niet, zit een printplaat in wat kapot gaat, schijnt soms te repareren zijn, alleen moet je wel iemand gevonden krijgen die daar handig mee is.
Corne S
@japie82

Als je maar weet wat er kapot is, is het meestal wel te repareren. Een bepaalde foutcode oplossen is lastiger.
Corne S
@japie82

Als je maar weet wat er kapot is, is het meestal wel te repareren. Een bepaalde foutcode oplossen is lastiger.
Inter-844s
Mooi dat je die van jou nog kan repareren. Die van mijn CS was toen helemaal gecorrodeerd van binnen dus was niks meer van te maken en de prijs van een nieuwe wordt je niet blij van.....
InsaneNL
@Inter-844s deze was nog helemaal vrij van corrosie. Nieuwprijs is inderdaad niet mis. Was ook al aan het kijken of een scherm van een agrotron zou kunnen werken maar ook daar is gebruikt slecht aan te komen om te proberen.
Inter-844s
@InsaneNL Bij mij was een stukje kit losgelaten van het voorruit dus als je iets te fanatiek schoon aan het spuiten bent kwam er water uit het plafond en vermoed ook dat dat ervoor heeft gezorgd dat die van mij helemaal kapot is gegaan. Deutz heeft ander schermpje toch?
+1
InsaneNL
@Inter-844s compleet ander scherm, Deutz heeft een lcd. maar de complete pinout van de ecu is hetzelfde en bij bijde gaat de communicatie naar het scherm over 1 draad. En de foutcodes zijn ook hetzelfde. Dus was het proberen waard geweest.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH CS 130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!