Foto van een Claas Jaguar 940. Nog wat plaatjes van 2016. In 15-16-17 veel hakselwerk over ver gedaan. Hele zomer “on the road” mooie tijd met mooi ploegje jongens 💪🏻

Claas Jaguar 940

+7
catfan55
Foto van een Claas Jaguar 940. Nog wat plaatjes van 2016. In 15-16-17 veel hakselwerk over ver gedaan. Hele zomer “on the road” mooie tijd met mooi ploegje jongens 💪🏻

Reacties

+10
catfan55
Veel gerst, maar ook haver & erwten hakselen voor ranchers & feedlots. We verbleven in hotels

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+8
bart99
De foto’s die je plaatst nodigen altijd wel uit om eens die kant op te gaan, prachtig!
+2
dutchpower
@bart99 Nou Bart, waar wacht je op 😅 . Vliegtickets nog steeds te koop en visums voor Canada is ook niet heel lastig op het moment 😀
+3
Eite62
@bart99 doe het voor je er spijt van krijgt dat je het niet gedaan hebt. Ben er afgelopen jaar in September geweest en vond het een schitterend land.
catfan55
@Eite62 je komt volgend jaar weer toch? 😂
Eite62
@catfan55 volgend jaar misschien wel ja. Dit jaar red ik het niet meer. Als we wat willen moeten we het thuis toch echt bijna een jaar van te voren inplannen. Maar heb het al vaker gezegd ik vond het een schitterend land en mooier dan de oost kust van Amerika
+1
930triplemaaier
@bart99 als je de kans krijgt zeg ik zeker doen. Een ervaring om nooit te vergeten. Spreek uit ervaring. Ben zelf 5x bij dezelfde loonwerker aan het werk geweest
+5
catfan55
Nog een paar plaatjes.

In 2016 reden we met een jaguar 940 & 960. Dat jaar in de maïs is er een gebruikte jaguar 830 bij gekomen door toenemend areaal mais.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+5
catfan55
Mais 2016 er stond overal een heel best gewas.
de eerste klus was een feedlot zo’n 200km ten zuid oosten. Mais was thuis nog niet rijp dus samen met de 960 er heen en gauw aan kant maken voor de drukte thuis los barste. Deze mais was ook nog erg nat maar ze hadden het liever met 28 DS als 38. Klant is koning…

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+4
catfan55
Na die klus is mijn crew door gegaan naar het zuiden & de 960 weer terug naar huis om de dairies te doen.
Wij zijn naar zuid oost SK gegaan, zaten 8km van de US border af en 15km van de Manitoba border. Zo’n 600km van huis.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
new holland koen
@catfan55 Ik wist dat jullie ver van huis gaan maar 600km?! Is dat nu nogsteeds aan de orde?
+3
catfan55
@new holland koen ligt een beetje aan het jaar en hoe de oogst loopt thuis. Als er tijd over is gaan we heen waar het werk is, maar moet natuurlijk wel de moeite waard zijn 😅 de laatste jaren blijven we iets dicht bij huis, maar 2-300km is nog steeds normaal voor ons
caseboy
@catfan55 waren jullie toen een skipiste aan het maken? Vooral op die laatste foto lijkt die kuil erg stijl
caseboy
@catfan55 waren jullie toen een skipiste aan het maken? Vooral op die laatste foto lijkt die kuil erg stijl
catfan55
@caseboy valt mee. Kanten zijn plusminus 45 graden
rommert14
@catfan55 hoe krijg je zoiets goed afgedekt of kennen jullie geen wind daar? We hebben ze hier ook een dikke 2 meter boven de muren maar ik vind het niks
catfan55
@rommert14 met plastic 😂
rommert14
@catfan55 beetje een flauwe reactie
catfan55
@rommert14 Gewoon met een ploegje volk plastic trekken. Wind is er altijd wel op de prairie hier
rommert14
@catfan55 Ja goh, ik bedoelde meer of het blijft zitten op zo'n steile berg 😂 hier blijft zo'n kuil niet dicht.
RaHeados
@rommert14 waarom niet? Als je hem vol legt met halve vrachtwagen banden ofzo, dan blijft het toch wel liggen?
rommert14
@RaHeados als de zijkanten zo stijl zijn glijden ze eraf, de mais zakt na waardoor er ruimte op het plastic komt waardoor het gaat klapperen.
RaHeados
@rommert14 als het kan gaan klapperen kan je er niks aan houden idd 😅
catfan55
@rommert14 ja eigenlijk wel. Komt heel af en toe eens voor dat het er af waait hier wordt alleen afgedekt het grond rondom de bult. Soms wat banden er op maar lang niet overal. We hebben hier geregend 80-90km/uur wind op de prairie
rommert14
@catfan55 oke ja dat is best snel, wordt wel een risico als je aan het voeren bent en die wind staat op het snijvlak
+5
catfan55
Nog tot laat door gehakselt dat jaar, en een vracht MKS gemaakt

Halverwege de maïs zijn de eerste 2 JCB 8330’s van noord Amerika bij ons geleverd

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+3
catfan55
En één van de 3 zwarte internationals is nu bij mede TF’er @dave 7810
caseboy
@catfan55 heb je de andere 2 nog wel of zijn die ook weg?
+1
catfan55
@caseboy nee die trucks hebben we naar 2 jaar gehad. Nog nooit zoveel engine trouble gehad als met de IH maxforce motoren. Gauw opgeruimd die dingen 😅
caseboy
@catfan55 oei, hadden die nog meer problemen als de fasttracs? Wat voor problemen hadden die motoren en zijn dat eigen motoren van International?
dave 7810
@catfan55 fingers crossed dat ie heel blijft. Heb er niet al teveel voor betaald maar qua onderhoud wel duur der Dan de andere 1980’s trucks
catfan55
@dave 7810 Wij hadden er ook niet te veel voor betaald maar dachten toe, hoe erg kan het nou echt zijn. Bleek toch best wel veel erger te zijn als wij dachten 😂 in de 2 jaar dat we de 3 trucks gehad hebben hebben we er 2 nieuwe motoren in gedaan en 2 rebuilds (waarvan 1 garantie op een nieuwe motor) Na 2 jaar hebben we ze maar weg gedaan om verdere kosten te voorkomen. De truck die jij daar hebt heeft of een nieuwe motor gehad, een nieuwe motor en een top-end rebuild op de nieuwe motor, of een rebuild gehad aan de top-end 😅
Als ze het deden waren het geen rare trucks. deden het goed in het veld en hielden zich goed in onze, en jou off-road/on-road toepassing. Zware vooras, zware diff's etc. Gewoon jammer van al die motor panne

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Jaguar 940 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!