Foto van een Claas Jaguar 940, een paar foto’s uit de oude doosch. In 2011 m’n eerste seizoen in Canada gewerkt. Toen ook al bij Feitsma1 hakselaar, een claas jaguar 940. Ging hier z’n 2e seizoe

Claas Jaguar 940

+9
catfan55
Foto van een Claas Jaguar 940, een paar foto’s uit de oude doosch.
In 2011 m’n eerste seizoen in Canada gewerkt. Toen ook al bij Feitsma

1 hakselaar, een claas jaguar 940. Ging hier z’n 2e seizoen in. Deden veel alfalfa & gerst hakselen, mais toen maar een klein beetje (zo’n 4-500ha)

Reacties

+8
catfan55
Graan zaaien voor eigen areaal & loonwerk met JCB fastrac 8250 met flexicoil 40ft zaaimachine. Hebben dat voorjaar 4000 acre (1600ha) gezaaid met deze combinatie. Draaiden 24 uur per dag, 6 dagen per week.

(klik om te vergroten)

caseboy
@catfan55 die jcb moest hard werken zo te zien. Dee deze het wel goed? Jullie hebben toch ook nog van die 8330's gehad maar was toch niet zo'n succes?
+2
catfan55
@caseboy Deze was ook niet echt een succes. Een airco die het nooit een volle dag gedaan, een onlogische cabine, je kon op de vloer wel gestrekt liggen in de breedte zonder dat je een deur aan raakte, maar je kon je benen niet strekken en de stoel niet draaien doordat je tegen de achterkant aan zat. ook redelijk wat elektronische problems en merkbaar te weinig power op de wielen.
De grap was dat de nieuwe serie precies dezelfde kwaaltjes had, voelde voor ons als van ouds.. JCB heeft weinig geleerd, want de nieuwe fastrac Icon heeft nog steeds dezelfde problemen.. je kan nog steeds de stoel niet draaien zonder overal tegen aan te bonken, en in de gedraaide stand schuurt de armleuning over het zijpaneel heen. maakt zo'n heerlijk geluid. Alle airco components zijn nog het zelfde. dus daar zitten de verbeteringen ook niet 😅

Deze zaaimachine trekt lichter dan je denkt. Een lokale melkveehouder trekt hem (zonder vloeibare kunstmest tank dan wel) met een Fendt 820 op achter dubbellucht. Het is op het randje maar ze redden zich er wel mee.

En toch blijf ik het jammer vinden dat JCB er zo'n potje van maakt met die Fastrac. want voor ons zou het de perfecte trekker zijn met de lande afstanden die wij rijden (als ze daadwerkelijk 70 konden halen), er is geen comfortabelere trekker op de markt als die 8330's, waren subliem trekkers om mee te rijden zolang je de stoel nier draaide, en je airco had, en er geen alarm af ging voor een of andere storing 😂
+1
caseboy
@catfan55 jammer van al die problemen en vooral dat ze er bij JCB niet van hebben geleerd en de nieuwere nog steeds veel problemen hebben. Er zullen vast meer loonwerkers zijn in landen zoals canada, amerika en australia waar zo'n snelle trekker een oplossing is als ze daadwerkelijk werken. Toch is JCB geen slecht merk denk ik. Een loonwerker hier in t dorp heeft een aantal JCB verreikers en die is er zeer tevreden over, vroeger had hij ook andere merken verreikers gehad maar nu allemaal JCB. Ook zit hier in de buurt een loonwerker die telkens weer JCB shovels koopt dus die zullen dan ook wel bevallen bij hem.
+1
catfan55
@caseboy JCB verreikers zie je hier erg veel. De meeste dairies hebben er wel eentje als ze geen shovel hebben. De shovel zie je hier weinig. Ik had zelf wel zin in een 435S voor mest laden en eventueel op de kuil. Maar die zijn niet leverbaar in noord Amerika. Enkel de 427 en 437. Dat zijn ook dan weer construction spec machines met een andere transmissie in en andere koeling. Niet de landbouw uitvoering.
Toen ik de prijs hoorde van de JCB dealer voor een 427 en 437 moest ik wel een beetje lachen en werd mij meteen duidelijk waarom je de shovel hier niet ziet.. de 27 moest 395.000$ kosten en de 437 moest 455.000$ kosten. In vergelijking, je koopt een nieuwe Case 721G voor 340.000 of een Volvo L90H voor 370.000$ (437 formaat)

De Fastrac is een heel goed concept. Goede motor, goede trans, goede assen, goede remmen. allemaal 100 punten. Maar de uitwerking is een dikke onvoldoende, de Fendt/AGCO transmissie die er in licht is foutloos, maar volledig onwerkbaar door de JCB software die de transmissie aanstuurt. Al met al is het echt zo jammer!! Want het zou voor ons de perfecte trekker zijn. en als ze half zo goed waren als dat ze er uit zien hadden wij er een hele fleet van gehad ipv de 7 & 8R's... Het zou zo'n enorm voordeel zijn om een transportsnelheid van 70km/uur te hebben vs 50 met de afstanden die wij af leggen. Ik kijk ook vol verbazing hoe Sam Monk (Monk & sons) in Australië een stuk of 15 van die trekkers heeft en ze aan de gang weet te houden. Hij geeft wel toe in het grassmen filmpje dat ze hele goede dealer ondersteunen hebben. Zal ten alle tijden wel 2 leen trekkers klaar staan voor hem gok ik 😅

JCB als merk heeft ook flink steken laten vallen in ons geval. Toen wij de nieuwe 8330's hadden zijn er 2x mensen wezen kijken vanaf HQ in Engeland naar de problemen die wij hadden in het begin (te weinig power op de banden, en cabine die totaal niet stof dicht was, enorm brandstof verbruik) en de problemen werden door hun gewoon glashard ontkent, terwijl ze het met eigen ogen zagen en eigenlijk niet konden ontkennen. Volgens hun was het nog steeds de aller beste trekker op de markt en kwam geen ander merk in de buurt. Verschrikkelijk arrogant volk. We hebben met pijn en moeite de leaseperiode uitgezongen met die trekkers en hebben ze na 3 jaar met veel plezier zien vertrekken van de yard..
+1
caseboy
@catfan55 als ik jou verhaal zo lees is het inderdaad best knap dat er andere loonwerkers zijn die er 15 hebben rijden (of athans 15 bezitten). Wel jammer dat ze bij JCB de problemen ontkennen en stug vol blijven houden dat het een goeie trekker is. Een goeie dealer of fabrikant die de klanten wil helpen is wel heel voornaam en in mijn ogen altijd heel belangerijk. Belangrijker als het product zelf.
Ik ben zelf monteur bij een vrachtwagen dealer en zie ook regelmatig hoe eigen klanten stranden in het buitenland en in sommige landen is de service gewoon echt ruk of wordt je gewoon keihard afgezet, als je dan een goeie thuisdealer hebt die je helpt is voor veel klanten heel erg veel waard.
+1
2850Johndeere6R
@caseboy Je kunt als dealer nog zo goed zijn met service advies e.d. maar als het merk verder niks wil omdat het "goed schijnt te zijn en het merk dus niks wil veranderen aan de bouwwijze/onderdelen houd het als dealer zijnde ook een keer op
caseboy
@2850Johndeere6R ja dat klopt maar andersom is het ook, je kan nog zo'n goed product hebben maar als je dan toch eens wat aan hebt en je hebt een dealer waar je niet van op aan kan dan ben je net zo ver van huis.
2850Johndeere6R
@caseboy dat verhaal ken ik helaas😅
+9
catfan55
Toen ook nog wat mest strooien, Europese case magnum 310 met JBS strooier, laden met JD 8220 met voorlader, de meest ongemakkelijke voorlader trekker ooit, maar het kreeg de strooier wel vol 😂

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

RVM
Is de vraag hoeveel mais haksel je nu…?
catfan55
@RVM x 10 plusminus
+8
catfan55
Volle bak gerst hakselen. Was een nat jaar in 2011, dus dikke gewassen overal

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+7
catfan55
Ik heb m’n meeste uren gemaakt op de eveneens nieuwe en Europese Magnum 335. Met de eerste snee was de dubbellucht er nog niet, die zijn er voor de gps oogst aan gekomen. Vond het een erg fijne trekker toen.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

bart99
@catfan55 Oersterk die trekkers, is dit ook een PowerShift? Vond dat zelf wel wennen met de knoppen op de pook en de schuif op de joystick er naast
catfan55
@bart99 Deze magnums waren van 2010, dat was voor de tijd van de joystick. Waren powershift trekkers. Kon toen nog geen CVX krijgen in de magnums.
+2
caseboy
@catfan55 deze types Magnum blijf ik een van de mooiste trekkers vinden die er zijn gemaakt.
+1
catfan55
@caseboy Heb er ook met een boel plezier mee gewerkt. De 335 is in 2014 ingeruild op een John Deere 9460R, de 310 is in 2017 ingeruild op een JCB 8330.
Waren geen rare trekkers, maar hebben beide wel de nodige dollars om de kont gehad om ze aan de gang te houden.
+8
catfan55
Toen werden er ook al zelf silage wagens gebouwd. De 3 Asser achter de JCB was de eerste, de wagen in aanbouw was nr 4 & 5

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+7
catfan55
Als er geen kuil aanrijden was bij klanten die het zelf deden zat ik vaak op de hakselaar. Ook nog een week een 2e chopper er bij gehuurd om de gerst er af te krijgen, een John Deere 7350i

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+8
catfan55
Na de oogst nog een paar weken aan het cultiveren geweest met een 12m bourgault cultivator om percelen wat op te drogen en sporen vlak te maken

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+2
RVM
Mooie foto’s
+4
catfan55
@RVM kwam ze tegen op m’n computer, even herinneringen ophalen van vroeger 😎
+6
catfan55
De werkplaats & machine berging (rood) met graan opslag. Het bedrijf zit nog steeds op dezelfde plek

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+6
catfan55
Mais zaaien met de case magnum 335 met 16 rijer JD zaaimachine

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+5
catfan55
En nog een paar van hakselen. Af en toe met de 8220 met loader op de bult

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+4
casejxu
Gaaf man om dit te zien! En "bringing back memories" is altijd mooi!
+3
catfan55
@casejxu kwam ze tegen op m’n computer, even mooi om weer door te neuzen, komt weer veel boven drijvend. Moet er eigenlijk eens een foto album van maken
+3
Ruben-Wind
Mooie foto’s! Veel veranderd in die tijd! Doet mij weer een beetje denken aan het miniaturen forum tijdperk .
+1
catfan55
@Ruben-Wind ja klopt, vroegah!

Ja heel veel veranderd, maar toch ook weer een hoop hetzelfde gebleven. We zitten nog steeds op dezelfde yard, de toen machine berging is nu onze werkplaats. Alle Grain bins zijn er nog steeds. We doen nog steeds dezelfde klanten als toen, alleen zijn die klanten verschrikkelijk gegroeid over die 12 jaar, en wij zijn mee gegroeid. En natuurlijk ook veel nieuwe klanten er bij.

De witte international semi truck hebben we nog steeds, net als de chopper trailer van de bovenstaande foto. De tandem silage wagen die we toen aan het bouwen waren is er ook nog steeds, maar deze is vorige week verkocht. De eerst gebouwde trailer achter de JCB is er ook nog steeds, deze is in 2017 verkocht aan een kippenboer 5km verderop die er z’n kippenmest mee naar het veld rijd.
+1
Ruben-Wind
@catfan55 moet zeggen dat ik door jou en de you tube filmpjes van sask dairy ook wel enthousiast was geworden destijds om die kant op te gaan. Echter ben ik niet eens aan saskatchewan toe gekomen.

Als koeien melken daar niet zo duur was geweest wist ik het wel… prachtige tijd gehad in Canada.
John k
Mooie reportage !!

In welk jaar ben je in Canada gaan wonen?
Omdat je zegt dat je in 2011 een seizoen daar gewerkt hebt. ( dus daarna weer naar nl? )
+2
catfan55
@John k in 2011 een seizoen gedaan (april-november) 2012 & 2013 in NL en april 2014 geëmigreerd.
John k
@catfan55 kon dus niet meer wennen in NL na dat seizoen....

Dat had ik nadat ik een jaar in Ontario had gewerkt........( eerste keer 3 maand stage, school afgemaakt en toen een jaar gewerkt. )
+15
catfan55
@John k Echt niet! zat gewoon met heimwee in NL, heel vreemd eigenlijk. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

in 2005 ben ik voor het eerst in Canada geweest, van mijn moeders kant hebben we familie in Alberta, haar oom & tante zijn in 1953 geëmigreerd na de oorlog (zoals zovele) en hebben in Edmonton hun leven opgebouwd (niet in de landbouw). Wij zijn hier toen 3 weken geweest, en dat heeft mijn ogen geopend. In 2008 zijn we toen weer op vakantie geweest, maar vanaf 2005 al de droom gehad om hier een seizoen aan het werk te gaan. In 2010 was ik klaar met school en heb toen samen met een school vriend besloten in 2011 een seizoen naar Canada te gaan. Via Huizing Harvest bij Feitsma terecht gekomen, was niet bekend met het bedrijf, of waar we terecht zouden komen totdat we hier uit het vliegtuig stapten.
M'n maat is na 4-5 weken weer naar huis gegaan, hij kon hier slecht z'n draai vinden. Ik ben gebleven tot half november en heb de tijd van m'n leven gehad. Het plan was om in 2012 gelijk weer terug te gaan, maar...Dat liep iets in de soep doordat ik in Januari van 2012 een meid leerde kennen, en dat was toen toch wel leuk genoeg om een jaar in Nederland te blijven om te zien wat daar van zou komen. Vanaf het begin was ze heel duidelijk dat ze niet weg wilde uit NL en al helemaal niet naar Canada, dat is toch de andere kant van de wereld man... maar ze wou er wel eens kijken waar ik gewerkt had, en rocky mountains etc. dus in 2012 maar eens op vakantie gegaan.. in 2013 weer.. Inmiddels zijn we bijna 8 jaar getrouwd, hebben 3 kinderen en wonen april volgend jaar 10 jaar in Canada, en hebben beide nog geen seconde spijt gehad
+1
RVM
@catfan55 het loont dus wel om ooit tegen de wil van je vrouwtje in te gaan 🫣😅💪
+1
catfan55
@RVM soms wel. sommige hebben ook andere ervaringen 😂
+1
SJB533
@catfan55
Zo lang al weer weg ja? Tied giet hard! Mooie serie foto's!
+1
John k
@SJB533 tied giet hard.....inderdaad
hermanjohndeere
@SJB533 tijd gaat machtig hard. 2015 ook bij geoffrey geweest. Ook alweer dik 8 jaar geleden maar kan me heel veel nog zo voor de geest halen. Machtige tijd gehad daar
catfan55
@hermanjohndeere maar goed dat jij het nog weet, want ik dacht dat je hier in 2016 was 😂
+1
hermanjohndeere
@catfan55 😂😂 nee 2015. 8 juli tot 8 november. Die dagen vergeet ik nooit weer. 5 juli was het laatste concert van normaal en 8 juli was het bakfeest. Eerste dag wat rond getoerd met opa( die stopte drekt naast een doodstinkdier onderweg) en toen volgens mij de zaterdag al de eerste bult aangereden met de 8R
+2
caseboy
@catfan55 mooie foto serie, zo iets zie ik altijd graag. Ook mooi om je verhaal te lezen hoe je daar in canada bent beland
TTolner
Mooie foto's, de context maakt het compleet.
+2
catfan55
@TTolner Beetje text & uitleg er bij maakt het vaak wel leuker, vind ik bij ander leden ook altijd
+6
roscho
Canada, het land van de oneindige mogelijkheden. Ik heb met belangstelling gekeken naar al die foto's, maar het allermooiste vind ik toch dat je ook over je emotie vertelt die erachter zit.
+1
catfan55
@roscho en de mogelijkheden zijn er nog steeds 💪🏻
+1
Wilbertvddool
Gaaf om te zien en te lezen 👌
+2
deufi
Prachtige rapportage en een mooi verhaal!
+1
rommert14
Mooi verhaal, ben je niet veel eerder geëmigreerd als ons. Ik vind het ook altijd wennen als ik weer in nl ben.
catfan55
@rommert14 het is voor ons altijd een opluchting om weer terug in Canada te zijn 😅 na bijna 10 jaar weg passen wij er ook niet meer. Is fijn om familie & vrienden weer te zien maar je merkt gewoon dat raakvlakken minder worden en dat is prima. Hebben hier nieuwe vrienden, een ander leven en een andere blik op dingen.
+1
jesperb
Heel leuk om de verhalen en verschillende reacties te lezen!! Ooit ook maar eens de plas over steken om daar eens wat rond te kijken! Ohja moet ook eens een keer weer naar het noorden om bij @rommert14 ff rond te kijken! (Zal komende zomer niet gebeuren)
hermanjohndeere
@jesperb als je de kans krijgt zeker doen. Het was al een kinderdroom van mij om naar canada te gaan. En hoor heel vaak in men omgeving had ik het maar gedaan. Ik hoop dat we aankomende jaren nog een keer die kant op kunnen en anders zal het over een jaar of 10 wel worden.
+1
casejxu
Quote Reactie van @jesperb:
Ooit ook maar eens de plas over steken om daar eens wat rond te kijken

Doen!! Altijd doen!! Vind t nog vaak erg jammer dat ik nooit doorgezet heb langer die kant op te zijn gegaan!
catfan55
@jesperb wij hebben ieder jaar een stuk of 20-25 jongens voor ons aan het werk van over de hele wereld. Net zoals ik hier ben gekomen. De ervaringen zijn 98% hetzelfde: fantastische tijd gehad wat je altijd bij blijft.

wij zijn ook geemmigeerd met de insteek: liever spijt van iets gedaan te hebben, dan de rest van je leven spijt hebben dat je het niet gedaan hebt, want daar worden mensen zuur een bittervan is mijn ervaring. het continue afvragen "wat als?"
Voor iedere reden om te emigreren naar Canada waren er voor ons ook 100 redenen om het niet te doen. Maar soms moet je een gokje wagen, en guess what? er gaan iedere dag vliegtuigen terug naar NL. en hoewel ik de kans klein acht, we kunnen nog steeds iedere dag terug mochten we dat willen.
+2
jesperb
@catfan55 eind het eind van de loonwerkopleiding had ik natuurlijk ook de kans om naar het buitenland te gaan….. het is nooooooit bij opgekomen om dat te doen! Ook geen spijt van, maar ben zeker wel nieuwsgierig hoe het er bij jullie aan toe gaat! En ja tuurlijk kun je terug!!
+2
John k
@catfan55 zo is dat, soms denken mensen dat je hier vast zit maar inderdaad, je kunt het eerste de beste vliegtuig pakken en weer in NL gaan wonen.
+1
catfan55
@John k maar het wordt wel steeds lastiger om terug te gaan, maar het kan altijd. Zou me geen situatie voor kunnen stellen waarin we dat zouden doen maar je weet niet wat de toekomst brengt.
We zijn vorig zomer Canadees geworden. Hebben nu Canadees paspoort. Onze kinderen waren al Canadees omdat ze hier geboren zijn.
dian-waalderink
Mooi om te lezen! Zie op Facebook de foto’s vaak voorbijkomen. Hier dan meestal de foto’s + uitleg👌🏻 Zelf in 2017 stage gelopen in Alberta maar dat voelt nog als de dag van gisteren! Ga graag nog eens terug als de kans zich voor doet😎
catfan55
@dian-waalderink Waar blijven de foto's 😁
+1
dian-waalderink
@catfan55 zal ook het archief eens induiken😎
casejxu
Lees trouwens dat jullie behoorlijk gegroeid zijn in de tijd dat je der loop. Grotere boeren, meer boeren... maar hoe is 't kwa aantal loonwerkers dan? Loopt dat ook al jaren terug? De laatse jaren in NL stoppen er nogal wat met agrarisch loonwerk namelijk
+4
catfan55
@casejxu Een deel van onze groei komt door klanten zijn groter geworden, en wij zijn mee gegroeid. er zijn een heel aantal klanten van 60 of 100 naar 700-1000 gegroeid in de laatste 7-8 jaar, en sommige nog meer. Dat betekende voor ons mee groeien of de deur openen voor concurrentie. En natuurlijk ook nieuwe klanten bij gepakt.
Dat is Nederland loonwerkers stoppen is een logisch gevolg van het terug lopen van de boeren stand. De boeren stand loopt al terug in Nederland sinds dat ik geboren ben. Het is geen wonder dat loonwerkers er achter aan gaan. En met voor niks aan het werk gaan heeft nog nooit iemand een succesvol bedrijf kunnen bouwen... Hier is het juist tegenover gesteld. De landbouw is hier een booming business, en de export daarvan ook. daardoor is er groei. Groei voor boeren, en groei voor loonwerkers, groei voor alle bedrijven die brood moeten verdienen aan de landbouw.

Loonwerkers zoals we ze in NL noemen zie je hier eigenlijk niet, En daarmee bedoel ik bedrijven die een groot scala aan werkzaamheden aanbieden, het typische "Nederlandse loonbedrijf"
de meesten specialiseren zich op bepaald werk door de grote hoeveelheid werk.
Onze specialisatie was, en is nog steeds silage, maar pakken er ook veel werk omheen bij, Mest strooien, grondbewerking en zaaien van graan & mais, we doen veel loonwerk spuiten voor de dairies waar voor hakselen. Eveneens als loonwerk combinen.
Qua mest strooien zijn er 2 bedrijven in onze directe omgeving die enkel mest strooien doen. Qua sleepslangen is er 1 in onze directe omgeving en die doet verschrikkelijk veel, en verschrikkelijk goed werk. Zijn werkplaats kun je vanaf onze zien. Een goede buur.
Qua hakselen zit bij ons in de directe omgeving zitten nog 3 loonwerkers die hakselen. Onze grootste collega heeft 2x Deere 9700i, zit zo'n 10min bij ons vandaan en we wij werken goed samen met elkaar. zijn truck rijden wel voor ons, en onze wel voor hem. maar net hoe het uit komt. 20min ten noorden van ons zitten 2 loonwerker vlak bij elkaar, hebben alle bij een Claas Jaguar 960. Met de ene werken wij ook wel samen.
In de provincie Saskatechewan zullen een stuk of 10-12 "loonwerkers" zitten die hakselen doen gok ik. En er komen wel wat crews uit Alberta & Manitoba bij ons de provincie in. Niet zo zeer bij ons in de streek maar meer binnen een uur of 2 van de grens.
casejxu
@catfan55 aha! Jullie hebben t mooi voor mekaar iig!
+3
Massey 2705
Mooi jouw verhaal is te lezen. Met hard werken en wat geluk en gunning kan je hier nog veel moois opbouwen.
Succes en de beste wensen voor het nieuwe jaar...!👍
+2
catfan55
@Massey 2705 hard werken is iets waar 90% hier wel over mee kan praten. Maar hard werken wordt hier beloond, zowel in $$ als in opportunities. En dat is ook wat waard, misschien nog wel meer als geld.
Wat we hier in bijna 10 jaar hebben opgebouwd was mij in Nederland in 30 of 40 jaar niet gelukt, en daar ben ik enorm dankbaar voor.
Maar iedereen die geëmigreerd is kan er over mee praten dat je daar een prijs voor betaald. En dat is een keuze die ieder voor zich moet maken.
+3
Massey 2705
@catfan55 ja , ik heb mijn fair share hier ook mee gemaakt. Van goede jaren dat de bomen in de Hemel groeide , tot enorme tegen slagen. Maar ik zou het morgen zo weer over doen...! De familie farm in de varkens houderij wat mijn business is ,is zo goed als verdwenen. Het American business model van contract feeding is nu ook in western Canada een normaal gebeuren , zo als het 25 jaar geleden in de US gebeurde.
Het was even wennen om voor een corporation varkens te houden. Maar aan passen en door gaan, en het gaat ons nu weer goed...!
catfan55
@Massey 2705 wat ik hier in de buurt hoor is varkens vaak up & down, soms up, maar vooral down. Nu ze contract feeding zijn de inkomsten er. Maar hier zal jij meer over kunnen vertellen, ik heb het allemaal van horen zeggen
+1
Eite62
Prachtige verhalen uit een prachtig land. Zijn afgelopen jaar er wezen kijken en ook bij catfan 55 geweest. Wij konden elkaar al van de miniaturen wereld. Het stond altijd op mijn bucket list om daar eens te kijken maar je weet wel hoe dat gaat. Toen we jong waren gingen alleen de jongens van de landbouw school erheen om te stagelopen . Het seizoen werken was er toen niet zoals die jongens dat nu doen. Heb me de ogen uit gekeken wat een ruimte en wat een rust en vriendelijkheid. En ja als je daar heen gaat moet je werken maar dat weet je van te voren. Als ik nu 40 jaar jonger was dan wist ik het wel .
+1
peter-witvliet
Mijn opa heeft in Amerika stage gelopen, vroeger deden ze dat bijna allemaal
+2
2850Johndeere6R
Prachtige reportage 👌🏽 van mij ook familie in Canada wonen, dus de beelden zijn niet geheel onbekend.
+2
wart
Prachtig weer te zien. Herken de foto's nog wel van Farmphoto maar blijft mooi!
+2
new holland koen
Wauw! Prachtige reportage!
Enorm herkenbaar wat je zegt, heimwee naar Canada... En ik ben er maar 2 maandjes geweest afgelopen zomer.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Jaguar 940 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!