Foto van een Vervaet Hydro Trike, de 14 m3 en de voor ons nieuwe 16 m3 binnen.. Foto is geplaatst door Fordje4600 op 20-01-2024 om 14:42:00, met 47 reacties.

Vervaet Hydro Trike

+2
Fordje4600
Foto van een Vervaet Hydro Trike, de 14 m3 en de voor ons nieuwe 16 m3 binnen.

Reacties

Fendt926Driver
Iers nieuwere look en netto 2m³ meer mee nemen. Super.
Zo gekocht of wel via verveat?
Fordje4600
@Fendt926Driver zo uit de handel gekocht
+3
armpie
@Fendt926Driver dat niet alleen, er zit een nieuwer type motor in, andere achterwielmotor, cabine is stiller, nieuwe stuurkolom, elektronisch gas en noem maar op. 8 a 9 jaar nieuwer. Dus al met een mooie stap vooruit.
caseboy
@armpie wat is het bouwjaar van beide trike's? Is die nieuwere de vervangen van de ouwe of uitbreiding?
armpie
@caseboy vervanging, want de oude staat te koop heb ik gezien. De nieuwe is van 2008 of 2009 zo uit mijn hoofd.
rommert14
@armpie dat is ook al niet jong meer
+1
Dennis_dB
@rommert14 Deze is waarschijnlijk wel al een keer gerebuild aan de koplampen te zien. Orgineel is deze cabine niet geleverd met deze koplampen.
hermanjohndeere
@rommert14 nee maar nog jonger en ze zijn of niet te vinden en nieuw niet te betalen
rommert14
@hermanjohndeere dan heb je dus niet genoeg kuubs voor een nieuwe
hermanjohndeere
@rommert14 ik weet vrij zeker dat niemand in nederland genoeg kuubs heeft voor een nieuwe
EA_MF
@hermanjohndeere ik weet er wel een hoor 😁
Fendt926Driver
Quote Reactie van @rommert14:
dan heb je dus niet genoeg kuubs voor een nieuwe

Dat blijft altijd de vraag.
Loonwerker in de buurt verwacht voor dit jaar een 55000m³ te moeten bemesten. Te weinig voor de 2 14m³ driewielers die al aanwezig zijn.
Dus die weg en een nieuwe 5 wieler terug..
We gaan zien hoe dat gaat uitpakken dit jaar
hermanjohndeere
@Fendt926Driver wat dan weer het voordeel is van 2 oude is dat je in de piektijden weer met 2 machines op pad kunt en veel meer capaciteit hebt.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @hermanjohndeere:
wat dan weer het voordeel is van 2 oude is dat je in de piektijden weer met 2 machines op pad kunt

Ja klopt.
En ik denk vaak het is gekocht en betaald die 2 oude..
Maar vaak is het ook lease en dan konden 2 oude wel duurder zijn als 1 nieuw lease contract
rommert14
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
En ik denk vaak het is gekocht en betaald die 2 oude..

Probleem is vaak de betrouwbaarheid, en lease is geen probleem opzich lijkt me. Als er maar geld mee verdient wordt
EA_MF
@hermanjohndeere Afhankelijk van hoe het werk er uit ziet (mest op kopeind of steeds naar put moeten rijden) scheelt het toch behoorlijk capaciteit of je 14 of 20 kuub mee neemt.

55000 kuub voor 1 machine zijn ook niet echt schrikbarende hoeveelheden.
hermanjohndeere
@EA_MF nee maar 55000 kuub is hier in de buurt in ieder geval al een nette hoeveelheid. Als je op de grote stukken van allemaal 10bunder plus zit met mest op de kopakker breng je natuurlijk veel meer mest weg
wart
@Fendt926Driver Gaan dan wel met tweeën op 1 machine dus 24 daags door in piek tijden? Capaciteit is er dan wel alleen als er wat stuk is staat meteen alles stil natuurlijk..
+1
Fordje4600
@armpie de 14 kuub is van 2000 en in 2009 gerebuild, de 16 kuub is van 2009 en in 2015 gerebuild
tone29
@armpie kleine stuurkolom en electrisch gas gaat jou goed bevallen!!
+1
armpie
@tone29 hij is niet van mij, ook niet van mij geweest. Maar ik heb er wel eens mee gereden en meermaals aan gesleuteld.
+1
langeslagdiesel
16 cub plus trike en bemester op een enkelas. 2,8 bar in de achterbanden? Mag het wel goed droog zijn om redelijk zonder te veel schade te kunnen rijden. Vind het persoonlijk niet een beetje te zwaar, maar VEUL te zwaar!!
JD-4450
@langeslagdiesel ik denk dat veel zelfrijders wel aan dat gewicht per band zitten.
Een 4 wieler neemt tegenwoordig ook al vlug 21m³ mee.
Niettemin vind ik de machines van tegenwoordig ook aan de zware kant hoor!
Fordje4600
@langeslagdiesel de trike ligt ook nog op het voorwiel, tijdens bemesten ligt de bemester aan de grond. Sommige zetten de hef nog op drukken, dus het gewicht word iets minder.
Alles heeft zn voor en nadelen, vind dat je bij een vergelijkbare getrokken tank minstens net zo veel schade rijd als met een trike.
langeslagdiesel
@Fordje4600 dat zal ongetwijfeld. Maar hier in de buurt kom je dit soort maten tanks en zelfrijders ook niet tegen. Tenminste, niet in het land. En hier wil de grond toch wel dragen. Neemt niet weg dat ik je er veel succes mee wens.
+1
hermanjohndeere
@pekkerietfan hier is die wel 😂
+1
pekkerietfan
@hermanjohndeere Haha. Kijk. Ook nog wel iets in de buurt gebleven.
rommert14
Is het verbruik van zo'n machine nog wat te overzien?
newholland6640
@rommert14

Ze staan hier altijd volgas in de passeer haventjes
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @newholland6640:
Ze staan hier altijd volgas in de passeer haventjes

Heb altijd gezegd als ik een driewieler koop wil ik er een decelerator (negatief voetgas) op hebben.
Altijd vol gas waar het vaak stationair ook wel kon.
Hakselaar rij ik op het erf ook in de hoogste versnelling vol op de rijhendel met stationair toeren tal.
Op straat de schakelaar om voor vol gas
+1
Fordje4600
@Fendt926Driver wat is het verschil bij een vervaet en een hakselaar met het gas terug zetten? Decelerator is net zo omslachtig als met je duim het toerental terug zetten, of je arm bij draaien om de hendel van het toerental te bedienen
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fordje4600:
wat is het verschil bij een vervaet en een hakselaar met het gas terug zetten

Een hakselaar is 95% op het land en die paar keer rijden kun je stationair en vol gas wel redden.
Maar een verveat rij je per tank heen en weer.
En dan is iets meer dan stationair ook wel eens gewenst.
Of half gas voor de snelheid of iets onder vol gas.
JD-4450
@Fendt926Driver ik ben niet zo thuis in de nieuwere machines, maar JD had op de 7050 serie hakselaars al een toeren reductie wanneer je de pickup of maisbek optilde, en met gereduceerd toerental over de straat.
Neem aan dat ze dat op de nieuwere trikes toch ook wel hebben?
Niettemin, bij een ouder model een decelerator opbouwen is nog lang geen gek idee!
Fendt926Driver
Quote Reactie van @JD-4450:
JD had op de 7050 serie hakselaars al een toeren reductie wanneer je de pickup of maisbek optilde,

Klopt. Scheelde gemmiddeld bijna 2 liter per ha.
Toch was ik er geen voorstander van.
Met zakken laten en inzetten was de hakselaar nog aan het optoeren.

Wordt hier bij de loonwerkers hier in de buurt bijna niet meer gebruikt.
JD-4450
@Fendt926Driver ja daar heb je gelijk in. Als ze hem dan wat laat lieten zakken en hij kreeg meteen gras, was de blazer nog niet op toeren
+3
catfan55
@Fendt926Driver wij hebben het op de Claas & Deere en verschillende momenten getest en gemeten en het maakt gewoon geen meetbaar verschil. Wat je “bespaard” met omlaag in touren giet je er 5 seconde later weer extra bij in met op touren komen. Het is in ieder geval geen 2 liter / ha. Eerder 0.2 en zelfs dat betwijfel ik sterk.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @catfan55:
Het is in ieder geval geen 2 liter / ha. Eerder 0.2 en zelfs dat betwijfel ik sterk.

In jaren waar wij een 35 liter per ha nodig waren zaten zij op een 33 liter.
Wij hebben natuurlijk veel meer kleine stukken met veel meer laagtoerige kopakker rondjes.
+3
PieterA
@Fendt926Driver Lijkt mij een zeer sterk verhaal. Even de messen slijpen zal meer effect hebben.
+5
catfan55
@Fendt926Driver die 2 liter per hectare kan hele andere redenen hebben, ik garandeer je haast dat het niet aan dat toeren ding ligt. Want als dat zo was hadden wij het verschil ook gezien. Wij hebben het getest op dezelfde machine, op de zelfde dag, in het zelfde perceel in dezelfde crop. Je praat over “maar” 5.8% verschil in brandstof gebruik en dan neem ik gemakshalve maar aan dat er niks is afgerond. Maar je praat ook over 2 verschillende machines… dan kun je het al niet meer vergelijken eigenlijk in mijn ogen.

Wij zien grotere percentage verschillen in brandstof verbruik met bijvoorbeeld scherpe of botte messen. nieuwe scherpe messen versus scherpe messen die nog maar 50% van over is, een iets rond tegen mes versus een scherp tegen mes. Zelfs hoe de blazer is afgesteld. En misschien nog wel belangrijker, je werp plaat onder de kooi. Wanneer die 4-5 dingen allemaal anders zijn praat je over een meetbaar brandstof verbruik verschil van 10% of er boven.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @catfan55:
Wij hebben het getest op dezelfde machine, op de zelfde dag, in het zelfde perceel in dezelfde crop.

Dat kunnen wij natuurlijk niet.
Het is hun ervaring tegen mijn ervaring.
En dan gaat het over het hele mais seizoen wat ze aan diesel nodig waren
+2
catfan55
@Fendt926Driver in de maïs kan de afstelling (gap & speed differential) van de korrel kneuzen het verschil van 2 liter al maken, of nog veel meer 😅
+2
Fast Eddy
@Fendt926Driver

Ik denk dat @catfan55 er iets meer ervaring mee heeft dan jouw.
+1
rommert14
@Fast Eddy bij @catfan55 zijn de percelen ook net even wat groter als bij huub 😂
PieterA
@rommert14 Huub heeft ook niet gezegd dat ze in Canada zo'n negatief gaspedaal op moeten bouwen. Hij wil er alleen zelf 1 bij als hij zo'n trike koopt. (Lijkt mij ook wel wat hoor; al dat gejank bij die machines.)
rommert14
@PieterA precies
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Ik denk dat @catfan55 er iets meer ervaring mee heeft dan jouw.

Dat weet ik wel zeker.
Maar zijn uitspraak als wij menen dat we in canada wat weten zegt hij dat alleen de melk net zo wit is en de rest allemaal anders.
Dat zou andersom ook zo maar kunnen.

Wij praten best veel met andere hakselaar chauffeurs en als die het niet eerlijk doorgeven kunnen wij het ook niet goed vertellen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Vervaet Hydro Trike ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!