Foto van een Massey Ferguson 362 12/12. Foto is geplaatst door Djenisjoossink op 29-01-2024 om 09:34:46, met 20 reacties.

Massey Ferguson 362

+6
Djenisjoossink
Foto van een Massey Ferguson 362 12/12

Reacties

+6
valtraaa
Mooie trekker voor de hark of schudder👌
+4
Bauwz
Wat een plaatje zeg.
Die heeft het wel naar zijn zin bij zijn baasje.
Die is echt nog als nieuw ,zou raar zijn als daar meer als 3000uur op staat.
+4
a3vandiejen
Prachtig MFje.
+3
manus
Prachtige trekker
+1
Bauwz
@manus Het lijkt die mooie die bij je ouders aan de overkant stond wel.
Stond er een jaar of 3 geleden een heeeeele mooie ook weet je nog?
manus
@Bauwz

Ja bij Klok, dat klopt ja.
+4
Massey 2705
Deze MF serie , is klein maar dapper...! 👍
+3
Fast Eddy
Mooie handige trekkers zijn dit. Wendbaar, omkeer en snel op de weg.
+2
a3vandiejen
@Fast Eddy Bij mijn vader hielp er in drukke tijden een Inter 724 mee met hooipersen.
Zat volgens mij ook een omkeer op.
Weet het niet precies meer..
Maar bestaat dan ook al een heel poosje.
+2
Fast Eddy
@a3vandiejen

Dat was waarschijnlijk een Agromatic S bak.
+1
a3vandiejen
@Fast Eddy Het was een lange pook rechts naast de motorkap.🙈
Wat ik me kan herinneren was als de rug/wiers te dik was hij hem zonder koppelen even achteruit liet lopen.
+1
Fast Eddy
@a3vandiejen

Een vooruitstrevende uitvinding was dat. Toen had elk merk wel iets vooruitstrevend.
a3vandiejen
@Fast Eddy Inderdaad, dat was zeker baanbrekend.
Wie zou er het eerst mee geweest zijn?.. weet je dat toevallig?
+1
Fast Eddy
@a3vandiejen

Met een omkeer? Geen idee. Ford had Select-O-Speed daar kan je ook zonder koppelen voor en achteruit dacht ik.
De Agromatic bak zat al op de D4.. serie. Toen alleen als een soort handkoppeling meen ik. @SJB533 weet dat allemaal precies te vertellen.
+3
SJB533
@Fast Eddy @a3vandiejen
Agriomatic was leverbaar op de D 320-D 440 en de 323-453. De Agriomatic was een versnellingsbak met 4 versnellingen en een achteruit en een hoog laag. De hoog laag zat een lamellenpakket achter, waarmee je zonder de koppeling te gebruiken de trekker (in de lage gearing) kon stop zetten en weer verder kon. Bijvoorbeeld om de pick-up van een pers vrij te werken, of om mest van de wagen te spitten en te verdelen.

De Agrio S was weer iets anders. Werd geleverd op de 523-824, 554-844S, 645-845 en er zijn zelfs (Franse!) XL's met deze transmissie. Was gebaseerd op de standaard 8+4 transmissie, met een uitbreiding met (eveneens) een lamellenpakket. In de beide groepen vooruit had je versnellen, vertragen, stil staan. In de achteruit had je echter een "Wendegetriebe". Ook daar zat een stop op, maar verder had je 4 extra versnellingen vooruit (vandaar 12+4 transmissie). Door de hendel naar voren te bewegen kun je vooruit rijden, naar achteren is achteruit.

Standaard kreeg je bij de Agrio S ook een aftakaskoppeling, wat een optie was op de 523-824. Later werd dat wel standaard op de 8+4 en16+8 transmissies.

DE Ford S-o-S was gewoon een 10+2 full powershift, Edwin. 😉
+1
a3vandiejen
@SJB533 @Fast Eddy Bedankt voor de uitleg.
Het filmpje is precies wat ik bedoel. Daar waren ze de concurrentie ver mee vooruit denk ik.
Mooi systeem. Prachtig.
+1
Fast Eddy
@SJB533

Mooie uitleg. Zo`n filmpje legt meer uit dan een lap text.
+2
manus
@a3vandiejen

Eicher was er ook vroeg mee, maar te duur voor die tijd
+1
a3vandiejen
@manus Dat wist ik niet, was dat een optie?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 362 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!