Mooi weer, vanmiddag, dus de Aston Martin maar weer even uitgelaten. Kon de accu mooi weer even bijladen, nu het laadstroomlampje niet meer fikt bij een draaiende motor.

David Brown 995

+8
SJB533
Mooi weer, vanmiddag, dus de Aston Martin maar weer even uitgelaten. Kon de accu mooi weer even bijladen, nu het laadstroomlampje niet meer fikt bij een draaiende motor.
+2
wim-same
@SJB533 toch niet op het Dwingelder veld hé. Foei.
+3
SJB533
@wim-same
Niks te zoeken met deze trekker. 1. Ik heb de verlichting nog niet klaar, 2. hij is te klein om wat capaciteit te hebben om dat te kunnen ontginnen
+6
SJB533
Even een paar middagen bezig geweest met de verlichting. Complete set kabels eruit gerooid, en een nieuwe aanhangerkabel erin gelepeld. Kabels onder de spatborden opnieuw gedaan en inmiddels ook aangesloten op de aanhangerkabel. Die moet nog wel onder het dashboard worden aangesloten.

(klik om te vergroten)

Reden, dat de accu weer wordt bijgeladen, is deze dure jongen...

(klik om te vergroten)

Ook maar eens gekeken, hoe ik deze moet plaatsen. Ideaal, die goede oude houders voor de LRV-driehoek. De 210*140 plaat past daar goed op, inclusief kentekenplaatverlichting. Moet nog even een paar slotbouten M8 halen.

(klik om te vergroten)

En direct deze 'gevaarlijke' jongen maar meegenomen.

(klik om te vergroten)

Kabels volgende week vrijdagmiddag nog even installeren in het dashboard. Dan kan ik die weer vastzetten en 'Open' wijzigen naar 'Klaar'. Dan kan ik het volgende oppakken. (nnb=nog niet begonnen)
+5
a3vandiejen
@SJB533 Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd.
Iedere keer wat zeg maar.
Maar het heeft wat zo'n lange witte neus.😃👍
+5
SJB533
@a3vandiejen
Ja, heeft wel wat, inderdaad. Ben er eerlijk gezegd wel wijs mee. Komt langzamerhand wel aan het einde, maar er zit gewoon een pens vol werk, tijd (en onderdelen) in. Houdt me van de straat, zullen we maar zeggen. Had eigenlijk wel graag aan het werk gewild met de trekker.
+2
a3vandiejen
@SJB533 Dan een keer op de kar en mee komen hakselen.😅
+3
SJB533
@a3vandiejen
Kom maar naar hier, is net zo ver 🤣
+1
a3vandiejen
+2
wilbertkw
@SJB533 het is toch nat overal dus de weergoden zijn jou gunstig gezind🤪
+1
SJB533
@wilbertkw
Denk dat ik met dubbellucht aan de trekker behoorlijk ver kom op het land. (dus bovenover, ipv door de bouwvoor)

Reacties

+1
a3vandiejen
Mooi neusje, zijn de HS en LS ook groep versnellingen?.
+2
SJB533
@a3vandiejen
Ja, zijn vertragingen van respectievelijk H en L.
+2
a3vandiejen
@SJB533 Dat vermoede had ik inderdaad.
Wist eigenlijk niet dat de David Brown het ook had.
Keuze genoeg dan.
+2
SJB533
@a3vandiejen
Dit is allemaal ongesynchroniseerd. Powershift had de 900-serie niet. Dat hadden alleen de 1212 en 1412. En later de 1390 en groter
+2
a3vandiejen
@SJB533 Een klein beetje te vergelijken met Same. 😅👍
+3
SJB533
@a3vandiejen
Nee, mocht SAME willen... 😬 🤣
+3
wim-same
@SJB533 doet je hef het nog. bij de meeste SAME's wel hoor. .......... ha ha
+3
SJB533
@wim-same
Keertje schoonmaken en aan het werk zetten doet veel. Dan heb ik een betere hef op de trekker, dan een SAME-rijder 😜 Maar kan zich nog niet meten met de Exakt en Sens-O-Draulic 😎
+1
Hidde Gröniger
@wim-same 😂 t is wat met die witte dingen. Hier ook 2 gehad maar is nog lange geen mf😅
+1
SJB533
+5
ArjenB
@SJB533 pas maar op. De Sameclub word steeds groter op tractorfan😜😜
+2
SJB533
@ArjenB
Ik spreek je in 't Wold wel 👊Met of zonder DB weet ik nog niet.
+3
ArjenB
@SJB533 gaan we zien
+3
a3vandiejen
@SJB533 Wat denk je hiervan dan..😅

(klik om te vergroten)

+3
jan-kees same
@a3vandiejen ha adrie ,dat wilde ik nog een keer vragen aan jullie ,wat ik ook al weer : r ,l ,n en v ,ik kan nu effe niet testen omdat de motor er niet aan zit😁
+1
a3vandiejen
@jan-kees same Deze is van Martin zijn Buffalo.
Links de groepen in Z bak en rechts het schakel groep in H patroon.
+2
jan-kees same
@a3vandiejen ik heb het zelfde ja ,maar welk nummer hoort bij wat ?
+1
draaipiet
Quote Reactie van @jan-kees same:
ik heb het zelfde ja ,maar welk nummer hoort bij wat ?

V is snel of hoge groep
+1
a3vandiejen
@jan-kees same Zo is het bij de Drago.
Gewoon eens proberen.
Alleen is de Z bak de versnellingen groep en de H de groepen bak.
Precies omgedraaid als bij de Buffalo.

(klik om te vergroten)

+1
a3vandiejen
@jan-kees same Dus met laag /hoog kan je van 1 naar 2 schakelen enz.
+1
a3vandiejen
@jan-kees same De R en N links in de groepen bak zijn vertragingen.
+1
jan-kees same
@a3vandiejenok , lastig hoor😆 ,maar wat is nou de traagste ,minder traagste,middel en de snelste ? V is de snelste zegt piet 😃
draaipiet
Quote Reactie van @jan-kees same:
wat is nou de traagste ,minder traagste,middel en de snelste ?

Ik kan het niet meer vinden, maar pas geleden kwam het een keer voorbij op Tractorfan, uit het Italiaans vertaald
+2
jan-kees same
@draaipietok , zou mooi zijn als het nog te vinden is piet ,ik moet heb effe precies weten ,omdat ik iemand wil laten kijken of de bak van mijn buffalo is aan te passen is zodat hij wat harder loopt.
+1
a3vandiejen
@jan-kees same Dit heeft Johan pas opgezocht.
De gewone hoog / laag zeg maar.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

draaipiet
Quote Reactie van @a3vandiejen:
Dit heeft Johan pas opgezocht.De gewone hoog / laag zeg maar

@jan-kees same Dit had ik voorbij zien komen 😊
+2
SJB533
@draaipiet Ik gok maar wat
RM - retromarcia
V - Veloce
L - Lento
+5
wilbertkw
@SJB533 de same club neemt bij deze foto het zelfs over🤔😃
+5
SJB533
@wilbertkw
Blijven rare wezens hè. 🤣
+1
SJB533
@a3vandiejen Ook lastig. Uit eigen ervaring:
wij hadden een Inter 533, die links de groepen had, rechts de 4 versnellingen. De groepen hadden een andere positie, dan onze 85'er 745 XL. De linker was de groepenpook, de rechter had eveneens 4 versnellingen. Had de 845 XL Plus van mijn oude buren ook. Toen daar de koppeling versleten was, hadden ze van nood een 745 XL uit 1981 of 1982. En die had de poken andersom... Ook met een 485 XL gewerkt, een Engels type, die had de poken links, ipv rechts, en gespiegeld, als ik het goed heb... Ben je aan het een gewend, kun je gauw op je plaat gaan bij een ander type. Moest hieraan denken, bij het zien van de Z links en de H rechts....
+1
a3vandiejen
@SJB533 Ja mee eens, is soms lastig en vergt wat oefening.
+3
jan-kees same
@SJB533 wij hebben een db 770 ,daar zit nog een superkruip op ,wel effe roeren in de bak voor je het allemaal gevonden hebt😉
+4
draaipiet
Ik vind het leuk om te volgen Sjoerd
+1
Towaberg
Mooie omgeving waar je rijdt 👍
+1
SJB533
@Towaberg
Is gewoon een zandpad bij de boerderij achteruit richting het Staatsbos. Allemaal ruilverkaveling van 35-40 jaar geleden. Dus niet zo heel bijzonder

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 995 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!