Foto van een Fendt 312.Na de zwarte mag nu de 312 de werkplaats in.Op het land kunnen we nu toch nog niet.Voorladerframe en fronthef erafRemmen vernieuwenSchakelstang nieuw afstellenArretering aftakas

Fendt 312

+9
Fendt926Driver
Foto van een Fendt 312.
Na de zwarte mag nu de 312 de werkplaats in.
Op het land kunnen we nu toch nog niet.
Voorladerframe en fronthef eraf
Remmen vernieuwen
Schakelstang nieuw afstellen
Arretering aftakas voorkeuze bijstellen
Lms schakeling doormeten
1extra dw ventiel met kruishendel monteren
Andere spiegels
Andere achterbanden
Andere voorbanden
Voorspatborden monteren
Verlichting nakijken
Dak repareren of vervangen
Handrem spelingsvrij maken en opstellen.

En dan zal ik ook nog wel wat tegenkomen wat ik nog niet weet
+1
unipower
@Fendt926Driver Spatbordverbreders achter? 😜
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @unipower:
Spatbordverbreders achter

Ja 2 ijzer plus de plastik eindverbreder
En natuurljjk de orginele fronthef met aftakas en voorlader consolen
En de achter aftakas stomp moet aangepast of vernieuwd worden
Automatische achter trekhaak met vergrendeling vanuit devkabine
Breedte lichten aan de b stijl.

En misschien ben ik nog wel wat vergeten

Reacties

+5
Fendt926Driver
Eerst maar glad maken en schoon spuiten

(klik om te vergroten)

Netjes schoon en kaal gemaakt de werkplaats in

(klik om te vergroten)

Buiten de onderkant met de hogedrukspuit gedaan.
Binnen met de warmwater reiniger alle vet en olie verwijderd

(klik om te vergroten)

Demonteren van de fronthef en voorlader consolen.
Die delen zijn nog te koop voor een liefhebber voor 2000.-
J asper
Airco of oliekoeler wat zit daar voor de radiateur?
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @J asper:
Airco of oliekoeler

Olie koeler.
mf 6150
Wat stel je precies bij bij de aftakas voorkeuze? 305 wil slecht in de 540
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mf 6150:
Wat stel je precies bij bij de aftakas voorkeuze?

De arretering net onder de kabine vloer.
Aftakas keuze gaat te makkeljjk.
Van 1000 of 750 valt die onder het werk soms uit zichzelf in neutraal.
Bij de oude 305 zit dat iets anders.
Daar moet het hendeltje iets naar achteren gebogen worden met overschakelen tussen toerentallen
J asper
@Fendt926Driver
Quote:
Van 1000 of 750 valt die onder het werk soms uit zichzelf in neutraal.

Doet 305 ook in 750, klappert en gaat steeds harder klapperen tot die er uit knalt.
mf 6150
@Fendt926Driver
Ah vandaar👍 mooi project, ben benieuwd naar het resultaat!
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mf 6150:
ben benieuwd naar het resultaat!

We gaan nu alleen technisch en electrisch in orde maken.
Spuiten doen we volgend winter samen met de 612 en de 203
deJong
@Fendt926Driver mijn 309 gooit de pook telkens uit de 1000 toeren tijdens het laden met de opraapwagen😅 heeft Huub daar ook een idee voor. Behalve een elastiekje eraan dat ook niet altijd werkt😬
jesperb
Daar heb je nog mooi paar dagen werk aan!! In die tijd kunnen de weilanden hopelijk wat aan drogen
Fendt926Driver
Quote Reactie van @jesperb:
Daar heb je nog mooi paar dagen werk aan

Ja werk genoeg.
Maar hoeft ik 1 week nog niet af te zijn
+1
johndeere 2650
Deze daken zijn nog goed te repareren. Alleen je moet ze wel spuiten daarna. Is niet origineel maar wel beter. Aangezien vuil minder in kruipt en makkelijker schoon te maken is
+3
casejxu
@johndeere 2650 zijn dit van die daken dat als je je onderarmen er op lig dit goed is voor een halve dag jeuk?😅😅
+1
johndeere 2650
@casejxu als goed had wel😂
+1
RaHeados
@casejxu halve dag maar?! Ik had er langer last van meestal 😅
+1
casejxu
@RaHeados 845 had dat ook... en elke keer als je dak aan geraakt had wist je weer wat je de volgende keer anders zou doen😅
+1
jesperb
@casejxu ja dat heb je goed!!
+2
mf 6150
@casejxu
Zelfde als met de spatbord bekleding, vreselijk 😅
Fendt926Driver
Quote Reactie van @johndeere 2650:
Deze daken zijn nog goed te repareren. Alleen je moet ze wel spuiten daarna. Is niet origineel maar wel beter.

We gaan kijken wat er mee is.
Heb al heel veel 2e handse gezien bij joop platen. Dus heel veel tijd gaan we niet in het dak steken.
Bij een beetje regen lekte het al.
Hemel is ook niet mooi meer...
Ook maar eens kijken voor een nette 2e handse
jesperb
@Fendt926Driver zon hemel is wel goed schoon te maken!
Fendt926Driver
Quote Reactie van @jesperb:
zon hemel is wel goed schoon te maken

Meestal wel.
Misschien is dit een uitzondering.

(klik om te vergroten)

T60401
@Fendt926Driver Ik heb bij een stage boer een keer gezien dat hij met de hogedrukspuit de binnen kant en ook de hemel schoon spoot. Het kan dus wel wat hebben. Maar ik geef geen garantie.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @T60401:
dat hij met de hogedrukspuit de binnen kant en ook de hemel schoon spoot

Dat is hier geen optie.
We hebben een machientje op lucht met schoonmaak middel.
Dat gaan we proberen
RobVolvo
@Fendt926Driver Denk dat je met de tornado-gun inderdaad wel resultaat kunt behalen.. 😉
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @RobVolvo:
tornado-gun

Zo heet dat ding inderdaad.
Hebben we al wel eerder mooie resultaten mee behaald
Fendt_103Luuk
@Fendt926Driver Die krijg je wel weer netjes, heb die van mij ook met de tornado gun gedaan.
+1
mf 6150
@Fendt926Driver
Joop heeft ook nieuwe, afdrukken van de gaten zitten er al, alleen nog ff doorboren. Passen perfect
+1
casejxu
Mooi project! Veel sleutel plezier gewenst! Al zal t plezier daarna nog groter zijn 💪
+4
Fendt926Driver
Frontaftakas er voor gemaakt.
Seizoens koppeling erin gebouwd.
Nu de aansturing van de frontaftakas nog.
Er hoort een hendel in de kabine met een bowdenkabel die de aftakas bediend.
Maar deze aftakas is net van 1 serie nieuwer.
En daar wordt die electro hydraulisch geschakeld op het lagedruk systeem dat ook de 4wd en de diff schakeld.
Dus maar ergens een olie druk reduceer ventieltje plaatsen waar we 15 bar aftappen kunnen

(klik om te vergroten)

Het buisje rechts op de foto met de banjobout in krijgt de olie voor de inschakeling
+3
Fendt926Driver
Remmen achter ook beide kanten vernieuwd.
Nieuwe keerringen in gemaakt vanaf de versnellingsbak en vanaf de eind aandrijving.
En nieuwe remcylinders op de trompetten

(klik om te vergroten)

Het stukje dat er mooi uit ziet is door de ontvetter bak geweest en met nieuwe remcylinder weer in elkaar gezet
J asper
@Fendt926Driver Waar is dat voor, 309 heeft daar ook een bult zitten met blikken kapjes erop. Bij 305 is het gewoon vlak.

(klik om te vergroten)

+1
Fendt926Driver
@J asper ik denk dat het gewoon een gietstuk is.
Zit bijaan het achterdeksel.
Heeft zo te zien geen extra nut.
Het werkplaats handboek meld er ook niets over.
Een 305 kan iets anders hebben omdat die eindvertraging ook lichter is
J asper
@Fendt926Driver Ah, vondt het zo raar dat 305 het niet had maar vandaar. Dacht er zit vast iets kwetsbaards ofzo dat ze er blikken kapjes op hebben zitten maar dat valt mee dus.
+6
Fendt926Driver
Fronthef er ook maar even voor gehangen

(klik om te vergroten)

Gele kapje lag er nog.
Zo even omheen gehangen.
Staat wel in de boeken. Maar nog nooit in een 300 serie zien zitten.
Moeten nog M16×150 bouten in.
Die hadden we nog niet
new holland koen
@Fendt926Driver Je bent goed bezig Huub! Ziet er netjes uit!
Fendt926Driver
Quote Reactie van @new holland koen:
Ziet er netjes uit!

Gaat veel vrije tijd in zitten.
Maar wel mooi als alles straks weer doet en werkt.
Spuiten gaan we aan het eind van het jaar doen samen met de 612 en de 203
new holland koen
@Fendt926Driver Ja, dat geloof ik. Maar daar is een hobby voor toch.
Gaan jullie dat spuiten ook zelf doen of alleen de voorbereidingen?
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @new holland koen:
Gaan jullie dat spuiten ook zelf doen

Wel bij ons in de schuur denk ik.
Maar het spuiten zelf hebben we andere mensen voor.
new holland koen
@Fendt926Driver Snap ik, ieder zijn vak natuurlijk.
rommert14
Heel project zo, hoeveel uur heeft deze trekker?
mf 6150
+1
Fendt926Driver
@rommert14 direct maar even foto gemaakt.

(klik om te vergroten)

17.485 uur
rommert14
@Fendt926Driver nette urenstand
+1
Fendt926Driver
@rommert14 net ingelopen..
En altijd al graag 1 willen hebben dan kijk je ook niet zo nauw als die voor de prijs is
mf 6150
@Fendt926Driver
Eerste grote onderhoud? Valt mij nog mee hoe hij erbij staat met zoveel uur, voorlader en z'n afkomst. Heb jij er nu 1 gekocht en een boer uit de buurt 1 weg gedaan?
J asper
@mf 6150 Wat is er mis met zijn afkomst?
mf 6150
@J asper
Over t algemeen zijn die Franse trekkers niet het best onderhouden
+1
J asper
@mf 6150 Volgensmij valt dat wel een beetje mee. Onze komt er ook weg en als die niet goed was onderhouden was waren we daar inmiddels wel achter. En als ze slecht onderhouden werden sleepte ze ze niet met vrachtwagens vol naar de nl.
mf 6150
@J asper
Dat is ook weer zo
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mf 6150:
Heb jij er nu 1 gekocht en een boer uit de buurt 1 weg gedaan?

Ha ha klopt.
Jij houdt het goed bij.
Andere kant weerselo is een 311 te koop (geweest)
Maar toen had ik mijn 312 al.
Is inderdaad heel veel met de franse slag gebeurt.
En zo stukken en steunen er bijaan de kabine gelast.
Kabels door geknipt en mee geknutseld enz.
Was nog wel een 30 bak in frankrijk met 2600 motortoeren max.
Dat is nu omgebouwd naar een 40 bak met 2450 toeren max.
mf 6150
@Fendt926Driver
Ik doelde op een 312 met zuidberg fronthef . Stond ook nog een 312 met nieuwe motorkap bij weerselo te koop vgm, nog voor gebeld maar de beste man had dollartekens voor ogen.
Omgebouwd of blokkering eraf? Hoe is de motor na zoveel uur?
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mf 6150:
Stond ook nog een 312 met nieuwe motorkap bij weerselo te koop vgm,

Die heb ik dan zo niet gezien.
Degene die hem naar nederland gehaalt heeft heeft de blokkering eraf gehaald maar het schakelen niet weer fijn afgesteld.
Dat is nu ons werk nog
mf 6150
@Fendt926Driver
Die stond op mycampina, boer was gestopt dacht ik, moest er 25000 voor hebben. Wetende wat het opknappen kost vond ik dat ff te gek🤣
Ah vandaar
J asper
@mf 6150 Zoek je er een bij?👍🏻👍🏻
mf 6150
@J asper
Nee niet perse, heb dat altijd wel mooie types gevonden en die week moest ik toch die kant op, maar voor zulke prijzen ga ik nieteens kijken. Toen hadden we de 6715 nog, nu is het wel ff goed wat trekkers betreft haha

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 312 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!