Schlüter Nieuw design
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Nieuw design ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Titel zegt genoeg, weeral een zeldzaam beestje op de foto. Deze foto nam een kameraad van mij, toen hij een keer op bezoek was bij Weihsweiler. Weihsweiler doet op de dag van vandaag nog altijd de service en wisselstukken voor Schlüter. De redende engel voor vele Schlüterfans dus!
Wim had geluk toen hij er op bezoek was, want er stond een pracht exemplaar op het erf van Reiner, een Super Trac 2200TVL-LS. Nog veel uitzonderlijker aan deze trekker is dat er geen Schlüter 8cilinder in lijn motor in ligt, maar een 9.2liter Liebherr van 210pk. Jawel dit is origineel! De titel zegt het al, er zijn er maar 5 van gebouwd! Ik las ergens dat zelfs een van de laatste 5 al bij LTS zou gebouwd zijn.
Nog uitzonderlijker aan deze trekker is, als je in de cabine gaat plaatst nemen, dat je zou denken dat je in een Euro Trac zit. Dat komt door het dashbord, dat ze uit dat type overgenomen hebben. Net zoals het zijpaneel met de EHR, met uitzonderlijk dat deze trekker 2 gewone hendels heeft voor de ventielen aan te sturen, terwijl de Euro Trac een kruishendel had die elektrohydraulisch de ventielen bediende.
Op de dag van vandaag zou deze trekker nog altijd in dienst zijn op het loonbedrijf van Jup Stoppelkamp in Pulheim. Op dit bedrijf rijden nog een tal van andere Schlüter trekkers.
Opmerking: Enkele Super Trac 2200TVL-LS met Liebherr motor zijn ook verkocht als "Super Trac 2200LS". Ook interessant om weten, deze op de foto is nummer 001 en derde is diegene die in Nordhorn te zien was. Nummer 004 en 002 is mij niet bekent, nummer 005 zou bij Lüders lopen.
Laatste
Reacties
Joris, idd, deze (nummer 001) en nummer 005 hebben een fronthef, 002 en 003 niet, 004 weet ik niet, want heb em nog nie gezien.
De Schlüter 8cilinder hebben 2 boringen, je hebt ze met 110 x 125 en 112 x 125. De Liebherr heeft 120 x 135
wat 1 mooi verhaaltje