International Farmall 826 Hydro van de Oostwaardhoeve, foto's uit het OWH archief... Foto is geplaatst door BartVALTRAdriver op 18-11-2010 om 19:37:01, met 22 reacties.

International Farmall 826 hydro

732 foto's van @BartVALTRAdriver

BartVALTRAdriver
International Farmall 826 Hydro van de Oostwaardhoeve, foto's uit het OWH archief..

Reacties

fiatjuh
Mooi altijd welkom oude foto`s!
sebas deutz150
Wat doet die auto ?
BartVALTRAdriver
Metingen
RobDeutz104
Altijd erg leuk om te zien die oude foto's
DaanHaar
Deze chauffeur heeft wel gehoorschade nu!!
hans ih
Die reedt toen toch al met een variabele transmissie.Daar moesten de andere merken nog 35 jaar of langer op wachten.
collin ihfan
Prachtige trekker !!
leuke foto
sebas deutz150
Hans ih is wel een hydrolisch aandrijving die deutz ook heeft geprobeert in 1970 en andere merken hebben toen ook geprobeert met hydrolisch aandrijving.
SJB533
@sebas deutz150

Quote:
is wel een hydrolisch aandrijving die deutz ook heeft geprobeert in 1970 en andere merken hebben toen ook geprobeert met hydrolisch aandrijving.

Eicher: 1966
IHC: 1965 (eerste die ik vond voor de Hydrostaat bij een landbouwtrekker (in serie) was op de 656 gebouwd tussen 65 en 73, 606 had t systeem nog niet)

Daarnaast had IH in 1965 de Agriomatic S, waarmee je ook variabele snelheden kon hebben 😉 (En inderdaad, toen duurde t dus nog 25-30 jaar voor een ander bedrijf een CVT in de huidige vorm op de markt zou brengen.
sebas deutz150
Wat houd die agriomatic dan in dat is geen hydrostaat ?
ford8630power
Dit is verreweg nog geen vario.
SJB533
Het is een wel variabele transmissie, Dinand 😉 De snelheid is binnen een bepaald bereik te variëren zonder schakelen of spelen met gas 😉

Sebas, Agriomatic S, niet Agriomatic. Kan niet exact uitleggen wat t is, maar komt er op neer dat je de normale IH 8+4 bak uit de CM lijn (523-844S) had, met een lamellenkoppeling er in gebouwd. Die lamellen zorgden er voor dat je een 12+4 bak kreeg. Je kon door een hendeltje de lamellenkoppeling aansturen, en zodoende je snelheid variëren, er is zelfs een stopfunctie 😉, om bijvoorbeeld de pick-up van een pers weer leeg te maken. Verder kon je de achteruitgroep gebruiken voor voorladerwerk. Hierbij kon je van vooruit naar achteruit en weer terug. Dit volledig onder last. (Zodoende dus 12 vooruit ipv 8 versnellingen vooruit) (En zoals ik t typte, begreep ik t uit t boek ;-))
BartVALTRAdriver
Inderdaad..
je hoeft niet te koppelen en schakkelen..
ook niet van ze vooruit naar zen achteruit
pracht trekker om op te rijden 😉

t vreet alleen wel veel vermogen, maar het valt me helemaal niks tegen hoe hij trekt!!
volle kieper met grond (ca. 12 ton) gaat prima..
ih 856
Mooie foto hoelang hebben jullie deze trekker al
BartVALTRAdriver
Hij is als nieuwe trekker hier gekomen in 1970
dusja 40 jaar oud alweer 😉
ih 856
1 jaar ouder als onze 856 maar jullie waren zeker de eerste met een amerikaanse international in nederland
BartVALTRAdriver
Phoe, dat zou ik niet weten 😉
was er zelf niet bij toen 😃

maar nu je dat zo zegt... t zou best eens kunnen, proefboerderij enz enz..

zal het wel es navragen 😉
ben wel bezig (tis alweer een tijdje terug) om gegevens van hem te verzamelen..
SJB533
@ih 856

Quote:
1 jaar ouder als onze 856 maar jullie waren zeker de eerste met een amerikaanse international in nederland

Nee toch, rijden wel oudere rond, die ook direct van de Fabriek kwamen?
ih 856
Dat zou ik niet weten maar je ziet niet veel oude foto's van amerikaanse inters voor 1990 in nederland
BartVALTRAdriver
@ IH 856
had het nog eens erover met me pa
dit is de enige in NL 😉
ih 856
Zou kunnen in belgie rijd ook een 826 zie hem welles op shows daar alleen dat is dan trouwens geen hydro dit is echt iets apparts moet je zuinig op zijn

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International Farmall 826 hydro ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!