Schlüter Super 2200TVL bezig met electrisch schakelen... Foto van het interieur van het prototype van de Super 2200TVL, waarbij het trouwens ook bij die ene trekker bleef. De eerste hendel is die voo

Schlüter Interieur

Schluterfan
Schlüter Super 2200TVL bezig met electrisch schakelen...

Foto van het interieur van het prototype van de Super 2200TVL, waarbij het trouwens ook bij die ene trekker bleef. De eerste hendel is die voor de 8 shiften elektrisch te sturen naar de versnellingsbak, dan de groepenpook denk ik, kruishendel voor de ventielen met daarachter de aansturing van de elektrische hef. Het ding zou ook nog een "HiLo" hebben, mar hoe ze die bedienden weet ik niet.

De trekker bestaat nog altijd, is overigens in het donker grijs metalic gespoten, maar komt sinds de fatale versnellingsbak schade die hij opliep op het Schlüter treffen in Rochenfeld in september 2004 niet meer buiten... Deze foto is tijdens deze velddagen gemaakt door een goede kennis van mij. Hij is overigens eigendom van "Profi Gigant" Ludwig Streitberger.

Een foto's van de volledige trekker:
tractorfan.nl/picture/497814/
tractorfan.nl/picture/445524/
tractorfan.nl/picture/370017/

Reacties

deerefan
Is dat powershift?
Fendt_favorit
Wat is er precies gebeurd destijds dan? 😮
Schluterfan
@Fendt_favorit

Het systeem stond niet op punt denk ik. ZF besliste waarschijnlijk de bak niet in productie te nemen. Als alternatief ontwikkelde Schlüter de "LastSchaltung (LS), die in 88 op de markt kwam. Het was toen eigenlijk al een achterhaalde ontwikkeling, omdat al vele merken trekker aanboden met Hoog/Laag. Die Super 2200TVL was anders wel een heel moderne trekker. Ik zelf heb hem nog niet mogen aanschouwen, al hoop ik die ooit wel eens te zien.

Over wat er op het treffen gebeurt is weet ik niet. Ik heb geen foto's gezien van de trekker in actie. Er kan dus even goed wat gebeurd zijn bij het af of opladen van de trekker, of onderweg. Het is heel zonde, omdat het om een prototype gaat. De kosten aan de versnellingsbak zijn misschien groot, maar als ik Streitberger was geweest, dan had ik die kosten in die trekker gestoken, en niet in die Profi Gigant. De fans zouden veel gelukkiger geweest zijn om dit prototype an het werk te zien dan die Gigant... Er is ook wat aan de hef afgebroken, maar wat juist weet ik niet zo goed meer.
schluterman
@Schluterfan

Bij de hef dat weet ik wel .Er was waar de hef arm in hangt aan de trompet van de asstomp die gaffel 1 kant afgebroken zonde .Maar van die versnellings bak wist ik niks van.Dat is zonde.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Interieur ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!