Fendt 614LSA E , bezig met bemesten.Brullen met de olde beer. Foto is geplaatst door Favorit614 op 28-03-2012 om 21:56:21, met 60 reacties.

Fendt 614

Favorit614
Fendt 614LSA E , bezig met bemesten.
Brullen met de olde beer

Reacties

JordiValmetValtra
Zozo archief foto of de 818 kapot?
Favorit614
@JordiValmetValtra De 818 hef de oliepomp ziek 😞
JordiValmetValtra
@Favorit614

Ai, duur grapje zeker?
Valtra-Fordpower
@Favorit614 Finland gaat door waar de Duitsers stoppen 😃

Zo zie je maar weer, de oudjes moeten de nieuwe weer vervangen..
Favorit614
@JordiValmetValtra waarschijnlijk wel , moet nog ff over de prijs babbelen , @mengeledriver coulance regeling 😃
Favorit614
Quote @Valtra-Fordpower:
Finland gaat door waar de Duitsers stoppen

Whahahahahahahahahahahahaha , 😄
Valtra-Fordpower
Maarruh, hoe ken ie stuk raken dan? Zat er meuk in je olie?
JordiValmetValtra
@Favorit614

ooh dan kan de prijs toch wel een beetje zakken 😛 minimaal tot de inkoop prijs 😛
Favorit614
Klopt Vicent , echt weer eens machtig brullen voor de tank , hij doet het niet onder voor de 818
Favorit614
Quote @JordiValmetValtra:
minimaal tot de inkoopprijs
Onder de inkoop prijs lijkt me beter 😃
Valtra-Fordpower
Deze zal kwa vermogen wel aardig gelijk liggen denk, MWM heeft toch ook dat SISU eigenschap?
Valtra-Fordpower
@Favorit614 Een bedrag bestaande uit 1 cijfer denk 😃
Favorit614
@Valtra-Fordpower 9225 uur en bijna in 1 keer werd het minder, stationair 100bar , met iets gas 150 en met meer gas 200
JordiValmetValtra
@Favorit614
hahah ja nog beter. denk niet dat @mengeledriver zo gek is.
Favorit614
Quote @Valtra-Fordpower:
MWM heeft toch ook dat SISU eigenschap?

Met het verschil dat MWM langer door trekt en minder zuipt 😃
Favorit614
Quote @Valtra-Fordpower:
bestaande uit 1 cijfer

Ehu begint met 1...
Valtra-Fordpower
@Favorit614 @Favorit614 Apart verhaal. Ik wacht de conclusie van het onderzoek wel eventjes af 😄

Langer doortrekken? Volgens mij moet je langer met een Valmet op stap 😃
Favorit614
@Valtra-Fordpowerwaarschijnlijk heeft ie het al wel langer , maar nu komt het echt boven drijven , dat ie echt minder word
schreeuwertje
Kun je ouwe tijden opnieuw beleven????
Valtra-Fordpower
@Favorit614

Voorlopige conclusie: Overmatige slijtage dus.
Favorit614
@schreeuwertje kon ie hem horen in heino?

Oja wat zijn de maten van je keerrring ?
Favorit614
@Valtra-Fordpower waarschijnlijk wel , morgen gaat Paul er mee aan de slag , kijken hoeveel lekolie de pomp heeft
schreeuwertje
Meet ik even op en bel wel even. Ik lag te trillen op de bank in heino
JordiValmetValtra
@Favorit614

Nee konden hem niet horen aan de andere kant van Heino, brulde een mooi Valmet over heen 😛
Favorit614
Quote @JordiValmetValtra:
Brulde een mooi Valmet over heen
Zie je wel valmet maakt nog meer lawaai 😄
930triplemaaier
@Favorit614 de hydrauliek van de tank ook nog weer omgebouwd?
JordiValmetValtra
@Favorit614

een mooi geluid ja, Bomhof kwam nog met de Valtra over de weg heen hier. je kunt zo horen dat een Valmet/Valtra is 😃
Favorit614
@930triplemaaier nee , ff uitkijken dat de snijkast blijft draaien, als de turbovuller ook aanstaat
Favorit614
@JordiValmetValtra Hier kun je hem ook er uithalen als ie langs komt
ljdekker
Is die tank load sense? is dat makkelijk te veranderen bij zo`n tank, van load sense naar gewoon rondpomp?
Favorit614
@ljdekker ff schakelaar omzetten in de kast , en goan
Mc_douwel
Da's weer ouderwets zodebemesten kon hem net niet horen zal wel een mooi geluidje geweest zijn wind stond verkeerd denk ik
Favorit614
@Mc_douwel Was ook maar 6 tank , dus moest maar ff zo .
Mengeledriver
Toen Reinhard donderdag avond in bed lag had hij nog last van gegrom en gebrul in z'n hoofd, haha!
Maar de 818 is weer klaar, deed hij het gisteren weer goed?
Evt eff regeldrukfiltertje halen vd week hé!
Favorit614
@Mengeledriver Hahahahaha ik was bijna zover dat ik de 614 een grote oliepomp had beloofd.
Allemachtig wat trekken ten opzichte van de vario.

de 818 dut het ook wer goed , beter dan ie bij mij ooit gedaan heet kwa olie.
filter zal ik wel komen halen.
De oude pomp was achteraan ingevreten , maar de plunjers vond ik nog vrijstrak
DESLAGERURRE
Ja .. is die olde gazon maaier weer klaar ? :lol: er is altiet wat mit dat ding :lol:
Favorit614
@DESLAGERURRE tja , de eerste vario , en gelijk net zoveel in geinvestreerd als 2 schakel trekkers in 2 jaar
DESLAGERURRE
Hahahahaha :lol: en paul ..... kom er maar in 😃
Favorit614
@DESLAGERURRE en toch is het vreemd , Fendt claimt het hoogste rendement te hebben in de vario.
Maar de oude 614 is rapper met een volle tank op de 40 dan de 818 vario
DESLAGERURRE
Pk's ???
Favorit614
@DESLAGERURRE 190 tegen +/- 190 ?
DESLAGERURRE
Aan de zelfde rem gemeten ?
MaartenMandemaker
Heb je ze allebij al eens voor de waterrem gehad dan Reinhard? Dit is natuurlijk wel een puur mechanische bak. Wel een koppelomvormer ertussen maar toch
Favorit614
@MaartenMandemaker Op 2 januari aan de waterrem een uurtje na elkaar de 818 had 180 op de aftakas > 190 motor.
De 614 , 160 op de aftakas > 170 op de motor , en heeft nog ca 20pk er bij gekregen
Valtra-Fordpower
En het verbruik is waarschijnlijk hoger bij de 614? Al eens geprobeerd die Vario op zijn Agressiefste stand te zetten?
Favorit614
@Valtra-Fordpower
Hahahah verbruik vd 614 hoger , of gelijk :?:
Ik ben alle standen al wel door geweest
Favorit614
Emissie eisen kost ook brandstof
DESLAGERURRE
@Favorit614 juist .. en vermogen 😉
Favorit614
@DESLAGERURRE voor mij is de vario puur voor de olie opbrengst , en het gemak met bemesten en maaien altijd de juiste snelheid.
voor kracht , kan de 614 heel goed meekomen
Valtrapowerr
Prachttrekker!

sorry vince, ik ben altijd nog wel gek op die olde fendts 😃
Favorit614
@Valtrapowerr Ik heb altijd nog een zwak voor de volvo 814 4WD.
Bent ook altijd monsters om te zien
Valtrapowerr
@Favorit614 idd, dat zijn ook machtige buffels!
mij lijkt ook nog wel wat maar dan 2wd en cabrio, das ook wel bruut 😃
Mengeledriver
De 818 is 3 stapjes verder qua emissieeisen, reken maar dat het daarin zit, niet in de transmissie! En vergeet niet dat de 818 hogere wielen heeft, leg daar de standaard wielen van een 716/614 eens onder, dat schelt qua optrekken ook wel dikke 10% lijkt me!
Mengeledriver
En qua efficiëntie op de weg kan een 600 in de verste verte niet meekomen met een Vario 😃
Favorit614
@Mengeledriver Het gaat er om wat je die dag doet , en hoeveel
en wat je aan het eind vd dag bij de trekker er in moet gooien.
Das voor mij brandstof verbruik.
Meeste gasolie gebruikt ie bij mij op het land, niet op de weg.

En gooi onder een 614 ook een 70km/h bak , dan komt ie met het verbruik ook een heel eind mee( terug geregeld naar 50)
Mengeledriver
Op't land is de efficiëntie van de 818 zeker niet minder als die van de 614, zeker niet tussen de 5 en de 12 km/uur.
Powershiftbakken hebben zeker meer verliezen.
Aan't einde vd dag zal het verbruik van beide nagenoeg hetzelfde zijn, zeker op korte afstand.
Mengeledriver
Quote @Favorit614:
En gooi onder een 614 ook een 70km/h bak , dan komt ie met het verbruik ook een heel eind mee( terug geregeld naar 50)

Haha, ja maar dat is technisch/economisch niet haalbaar, andere wielen onder de 818 kan zelfs af-fabriek 😃

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 614 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!