We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 614.
Er zijn <strong>tientallen</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 614, gezamenlijk zo'n 131.826 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Hallo,
Bij mijn fendt 614 lekt er olie uit de linkereindaandrijving.
Olie komt uit het "gat" midden onder en lekt op de bevestiging van de "treklat/heflat".
Zal de foto's even uploaden.
Iemand een idee wat er dan lek is?
Is wel olie uit de eindaandrijving en niet uit de achterbrug omdat peil in de eindaandrijving zakt.
Alvast bedankt,
Groeten Bart
Hallo allemaal,
In het luchtsysteem van mijn 614 zit motorolie dus waarschijnlijk zijn de zuigerveren versleten van de compressor , heeft iemand ervaring met het reviceren van een luchtcompressor en zijn daar nog revisie sets voor te krijgen ?
Mvg Jeroen
Hallo,
Mijn fendt 614 lsa heeft het probleem dat de oliedruklamp vrij regelmatig brandt/knipperd.
Heb al een nieuwe druksensor geprobeerd, geen verschil.
Nu een drukmeter erbij aan gehangen, volgas 2500 toeren +- 3bar.
Stationair 620 toeren +-0,6 bar.
Vind dit vrij laag.
Trekker heeft 11000 uur.
Iemand een idee waar dit vandaan komen kan? Of wat evt vaker voorkomt bij deze trekkers?
Alvast bedankt,
Bart
Dasbord open gehad voor de zekeringen
Ik heb sinds kort een Fendt 614 LSA in bezit, Alleen zit ik met een probleem de digitale klok doet het niet, heb het schermpje vervangen voor een nieuwe want de oude was kapot alleen krijg ik nog steeds geen beeld op de toeren en kmh teller.
Heeft er iemand hier ervaring mee of tips?
Hallo,
ik heb een fendt 614 lsa e met een orgineele kkk turbo, nu heb ik het volgende probleem:
na 3x de turbo te vervangen gehad te hebben is deze ook al weer kapot gelopen! de turbo loopt steeds tegen het huis aan, hoog krijsent geluid (met demper er op ) dus het is niet het afblazen van de turbo.
wat hebben we al vervangen:
flexible slang delen+ klemmen.
3x kkk revisie turbo
motor is gespoeld met 4 filters en 120 liter nieuwe olie (olie is kraak helder, total 15/w40)
motor olie pomp is vernieuwd en geen 5 bar olie druk
montage turbo:
olie in de turbo voor monteren
olie druk draaijen zonder te staren (stop knop uit)
olie komt onder uit turbo gelopen retour gemonteerd
nogmaals 1 min olie druk draaijen (stop knop uit)
straten laten lopen +/- 30 min stationair
test ritje op de weg en na ongeveer 500-600 METER! dan begind hij te janken krijsen
iemand enig idee of de gouden tip voor ons
mvg bart
Hallo,
Ik heb een gebruikt hydr. remventiel op de kop kunnen tikken die van een 600 LSA serie afkomt. Nou ga ik deze op mijn 614 opbouwen, maar kom er zo niet helemaal achter hoe de montageplaat gemonteerd dient te zitten op de achterbrug rechts achter het wiel.
Heb op AGCO-Parts al een onderdelen tekening opgezocht maar staat het ook niet duidelijk op. Ook kan ik niet helemaal thuisbrengen waar de N poort voor dient op het ventiel, is deze ervoor om de olie die via de pers binnenkomt rond te sturen wanneer het ventiel niet bediend wordt? En wanneer er dan geremd wordt dat deze sluit?
Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand met een 600LSA serie uitgerust met hydraulisch remventiel mij een paar foto's kan en wil maken hoe het ventiel gemonteerd zit en hoe en waar de leidingen vanaf komen en heen gaan. En dan met name de P en N aansluiting.
Ik voeg nog een foto bij in de reacties van de onderdelentekening.
Alvast bedankt!
Rob
Wij hebben een fendt 614 LS van 1980 waarvan de vooras was doorgebroken maar wij vonden niet zo een ZF as. Maar we vonden iemand die een vooras had liggen van een Fendt 614 LSA van 1993. Hij vroeg of de onze een 40km/h uitvoering was en mijn vader dacht van wel maar nu blijkt dat het een 30km/h uitvoering is maar de vooras zit er al onder maar als we hem laten trekken dan draaien de voorwielen te traag. Wat kunnen we daar aan doen? Ik kan beide chassisnummers geven als het nodig is.
Is een cabine makkelijk van de de Fendt 614 lsa turbomatic e te halen? Ik wil hem namelijk laten overspuiten, zitten op alle elektrische delen stekkers? En kun je er makkelijk bij? Mvg Erwin
Hallo,
Heb de koppakking van de 6e cilinder lek (lekt/blaast naar buiten, geen koelkanaal), maar omdat ik dan toch al een eind heen ben ga ik ze alle 6 maar even vervangen, maar nou heb ik een paar vraagjes:
Is het nodig om de kopjes te laten vlakken? Omdat ze maar zo klein zijn lijkt mij dat ze niet echt krom trekken...
Wat is het aanhaalmoment van de kopbouten? En dan in de rondte aandraaien of kruislings?
En ik wou de verstuivers ook direct even testen, daarom zou ik graag de openingsdruk weten?
Heb wel vaker koppakkingen gedaan, maar dan uit 1 stuk.
Alvast bedankt!
Rob
Hallo,
Toevallig hier iemand die 2 originele zwaailampsteunen voor een 600 serie heeft liggen?
Of weet te liggen?
Ik weet dat ze nieuw nog wel te krijgen zijn, maar die prijs valt me beetje tegen. Daarom vraag ik hier eerst even.
Mvg,
Rob
Hallo,
Mijn EHR reageert niet meer als ik de bedieningskruk heen en weer beweeg. Het controlelampje van 'omhoog' blijft branden. Hij switched niet naar het 'omlaag' lampje....
De glas zekeringen zijn nog goed.
Toen ik heen ging om de trekker te bekijken voor aankoop deed hij het wel gewoon, ook doet de externe bediening het gewoon. Nadat hij een poosje stil heeft gestaan doet ie het niet meer.
Ook het wisselen tussen EHR en dubbelwerkende bediening werkt gewoon.
Wanneer ik de trekker uit zet, blijft hij dus nog op contact staan en dan hoor ik een 'klikkend' geluid vrij snel achter elkaar, dit komt onder de hydrauliekhendels vandaan bij de EHR-box volgens mij. Het lijkt mij het geluid van een relais.
Nou is de vraag heeft iemand zoiets ook wel eens gehad? Wat moet ik doen om het op te lossen? Voordat ik klakkeloos alles los trek wat misschien helemaal niet hoeft...
Gr. Rob
Hallo,
Wanneer ik met mijn 614lsa volgas rijdt, hoor ik een hoog krijsend/schreeuwend geluid. Dit is alleen bij hoge toeren, verder hoor je er niks aan.
Nou denk ik dat de lagers van de turbo zijn beste tijd hebben gehad en dat deze wat rauw zijn.
Nou is mijn vraag of er meerderen hier zijn die dit wel eens hebben meegemaakt? Kan natuurlijk ook bij een ander merk trekker...
Ik ben al van plan om van de week als ik weer thuis ben even het uitlaatbochtje ervoor weg te halen en de speling op de lagers te controleren.
Ik hoor graag wat!
Rob
Is er iemand die een chromen uitlaatpijp op zijn Fendt 614 heeft, zo ja welke maten heb je gebruikt?
Of weet iemand waar ik een goede kan vinden?
Heb al gezocht alleen de maten kloppen dan niet, weet iemand waar je er eentje op maat kunt laten maken?
Met vriendelijke groet,
Remco
Hoi allen
heb een 614 waar een verkeerde vooras onder zat. de overbrengings verhouding was 10.0 moest 11.95 zijn. die was nergens te vinden dus er een 12.0 in gezet.
nu hoort er origineel 16.9R28 voorop en 20.8R38 achterop. nu heb ik 480/65 r28 voorop en 20.8R38 achterop en de voorwielen trekken enorm hard (te hard) mee. een16.9 met een 80% verhouding heeft een ballon van 33.6cm dus 33.6 +33.6+ 28 inch is 138.32cm hoog
een 480/65 heeft een ballon van 31.2cm. dus 31.2 +31.2 + 28 inch is 133.52 cm hoog.
dus eigenlijk heb ik iets kleinere banden met een iets grotere overbrenging en toch trekken de banden te hard.
ook de slijtage van de achter en voorbanden is bijna gelijk te noemen dus daar zit het verschil ook niet in.
sommige zeggen dat de 16.9 maten een 85% hoogte/breedte verhouding hebben maar dan zou het met deze banden nog beter moeten kunnen namelijk 36.4 ballon om 33.6
dus als vermeld in de titel wat zie ik over het hoofd?
Heb onder mijn Fendt 614 een zf 3052 vooras zitten die er onder hoort alleen zit er de verkeerde overbrengings verhouding in namelijk een 1:10 in plaats van een 1:11.95.
wat moet er dan nu vervangen worden in de vooras?
moet er een groter of kleiner kroon of pignon wiel in?
de vooras moet iets langzamer gaan draaien zodat de originele (grotere) voorbanden er weer op kunnen.
wie heeft hier de doorkijk in of heeft er documentatie van
groet huub
Ik zou een fendt 614 kopen.
maar de 6de versnelling (in de s-gang) ligt gespert.
Is het moeilijk om die blokkage op te heffen?
alvast bedankt
Heb onder mijn trekker een zf vooras zitten met nummer APL 3052. met 14 inch velgen met banden. trekker staat iets voorover door die kleine banden, maar de verkoper zei dat er ooit schade was geweest aan de originele vooras en die vorige eigenaar had er een andere vooras onder gezet die niet klopte bij het type en om de voorloop gelijk te krijgen zaten er kleinere voorbanden op.
nu heb ik op tf iemand gevonden met dezelfde trekker en die heeft mij de specificaties opgestuurd van zijn vooras.
nu blijkt er onder zijn trekker origineel ook een APL 3052 vooras te zitten.
Baumuster Aggregat - Nr.
APL-3052 50016 bij mij APL-3052 16982
Stucklisten - nr.
4468 053 103 bij mij 4468 053 040
Ubers. ges./Ausfur.
11 95/sp diff bij mij 10.0/sp. Diff
Olfullung
M1L-L-2105B bij mij mil-l-2105 B
SAE 90 SAE 90
Liter Schmierstoffliste
TE-ML 05 bij mij TE-ML 05
de verschillen zitten in (natuurlijk) Aggregaat nr, stuck listen en de ubers. ges./ Ausfuhrung (wat dat dan ook maar mag zijn
groet huub
Gezocht catterpan 614 van rond het jaar 1980
wie weet wat?
mvg gkampert
0610011315
Goedemiddag,
Ik had een vraag betreffende een fendt 614LS uit 1984.
deze fendt staat bij ons thuis altijd voor een 7,5kuub veenhuis mesttank met een 6,8 meter bemester. de verdeelpot van deze bemester wil nog wel eens verstopt raken door 'kluiten' in de mest. als wij een andere trekker (met meer opbrengst) voor de tank zetten gebeurt dit véééél minder.
nou is mijn vraag aan de kenners; is er een mogelijkheid dat deze trekkers een dubbele en/of grotere pomp kunnen krijgen? waardoor de olie opbrengst omhoog gaat??
de 614 heeft geen aparte hyrdauliektank. hij haalt de olie uit de achterbrug.
ik hoop dat iemand mij helpen kan!
Groeten,