2x International Hydro 84. Foto is geplaatst door CHALLENGERfan op 08-05-2012 om 20:11:43, met 54 reacties.

International Hydro 84

CHALLENGERfan
2x International Hydro 84

Reacties

955xl fan
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen en hydro 84 en een 844-s ? hydro geen lange slag motor?
1046
@955xl fan hydro is een hydrostaat , hydrostatische aandrijving
CHALLENGERfan
@955xl fan Deze Hydro is Engels. de 844-s is Duits. Dus er zit heel veel verschil in.
955xl fan
Ok, en is het wel of geen lange slag motor?
CHALLENGERfan
@955xl fan Deze heeft een langeslag motor
Michael G
Hoe rijdt dit dan?? Net als op een grasmaaier?? Gewoon één pedaal en dan vooruit en achteruit??
1046
@CHALLENGERfan klein correctie, dit is de middellange slag der interblokken, die van de 844-s en de 1455 zijn langer
CHALLENGERfan
@Michael G Rijhendel voor snelheid en voor en achteruit. en gewoon gaspedaal. En met een mechanische Hoog en Laag.
CHALLENGERfan
@1046 Tja, volgens sommige is het wel langeslag motor. Maar is idd geen overdreven lange slag
selten
@1046
dat is langeslag 😛
1046
@selten wat is jouw definitie van lange slag??????????
selten
@1046
Langere slag als boring 😛
1046
@selten heb je wel gelijk , maar dat zijn de meeste motoren, maar er zit wel verschil in, zeker bij de ih blokken
case ih maxxum
Waar voor word de schuif gebruikt?
CHALLENGERfan
@case ih maxxum Werd gebruikt om het voer mee aan te schuiven.
SJB533
@CHALLENGERfan @955xl fan
Nope, heeftie niet. De langeslag is de D268 (139.7 mm), deze heeft een D246 (128.5 mm). Dit is hetzelfde blok als een 844 (dus NIET de 844S).

De basis van deze trekker is de 784. Trekker heeft 2 groepen vooruit, 1 achteruit.
selten
@1046
Ja oke das waar. De 760 heeft dan geen langeslagmotor 😛. Slag evengroot als de boring 😛
1046
Quote @SJB533:
1046 - 10 minuten geleden

@CHALLENGERfan klein correctie, dit is de middellange slag der interblokken, die van de 844-s en de 1455 zijn langer
1046
@selten vierkant blok
SJB533
@1046
Mijne is completer 😃 Was ff een filmpje aan t zoeken mbt de hydro voor Michael 😉
selten
@1046
ja dat ja 😛
1046
@SJB533 tsjongejonge nou dat weer
SJB533
@selten
En dan zijn er ook nog overvierkante 😉
selten
@SJB533
je bedoelt waarbij de boring groter is als de slag? Dan krijg je een motor met een vlugge reactie 😉
SJB533
@selten
Jup, en die motoren zijn vaak niet zo taai 😉
selten
@SJB533
Automotoren enzo gebruiken dat, brommers enzo 😛
stevenpaas
@1046 zelfde blok als een 844 dus
1046
@stevenpaas yep, de gewone 844
stevenpaas
@1046 zo een als wij hadden
SJB533
@1046
Laat dat 'gewone' er maar uit... De latere 824's hadden dit blok ook. Meen vanaf 3/73.
1046
@SJB533 met gewoon bedoel ik de 844 en niet de 844-S
SJB533
@1046
Dat snap ik 😉
1046
@SJB533 gelukkig , kon er slecht van slape, hahahaha
SJB533
@1046
Moet je ofwel meer, ofwel minder zuipen 😃
1046
@SJB533 meer dus
stevenpaas
@1046 koffie?
1046
@stevenpaas met suiker aub
Michael G
Is dit dan zo orgineel?? Of latere op/ombouw??
SJB533
Michael G
Dat hydrostaat?!?!?
SJB533
@Michael G
Is een officieel type, ja.
jasper01
Idd heb er met verschillende gereden werkt wel appart geen koppeling je had ze trouwens ook met 2 rijpedalen ipv hendels
radium45
Michelin M8 op de velg, mooi.
CHALLENGERfan
@jasper01 Zijn er veel Hydro's in Nederland verkocht met 2 rijpedalen zo ver jij weet?
jasper01
Aldel had er een rij lopen en de firma wagenborg heeft er nog een stuk of wat in de havens lopen aldel had ze met voetpedaal weet daar nog een van te vinden bij een boer die van wagenborg draaiden eerder bij veem en factor in de suiker heb daar het meeste mee gereden die werkten weer met rijhendel
jasper01
Ze hebben in elk geval allemaal minimaal 15000 +uur bij aldel liepen ze 24 uur per dag hele jaar door
CHALLENGERfan
@jasper01 Okee, dus ze lopen er wel. Werkt dat een beetje eigenlijk. Wel een beetje zonden dat ze zo intensief gebruikt werden/worden.
jasper01
Tja daar zijn ze voorgebouwd ik vond het wel altijd jankbakken maar was veel op het asfalt met 30 ton suiker ongeremd vol gas achteruit anders kon je niet stoppen
CHALLENGERfan
@jasper01 Hmm, klinkt nou niet echt goed... Maar ja, je moet wat. Maar hoe vindt je die Hydro's met 2 rijpedalen rijden? Fijner dan rijhendel?
jasper01
Ligt eraan wat je ermee doet 2 rijpedalen is vooral mooi met voorlader werk makkelijk met keren maar verder
CHALLENGERfan
@jasper01 Mn pa had er ook ervaring mee, hij vond het niet wat. Als je wilde remmen trapte hij automatisch op het pedaal, omdat deze ipv de koppeling zat. Dus schoot ie ineens vooruit ipv te stoppen. Hij vindt het nu met rijhendel veel fijner.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International Hydro 84 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!