Ford 5610
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Daarom hecht t ook niet zeker
Dat wordt getectyleerd.
Joh echt woar dat hak nou nie docht
Duur woord voor 'ansmeern met asfalt'?
Volklaaien met een soort bitumen dus. Hadden ze in Basildon ook s moeten doe. Had je nu tijd gehad voor andere dingen
Hoeven ze niet meer, plastic rot niet door...
Hoogstwaarschijnlijk Engelse degelijkheid
Sekura is Deens, maar hadden(hebben :?) ok een dependance in Engeland. Dus die leek mij t meest aannemelijk, mede door de zwakke punten...
De Fieco's dan? Ook Deens fabrikaat? Raar... De hut op de DF van mn buurman, en andere hier in de buurt, is lang zo slecht niet...
Die balk zag er ook goed uit, je zag alleen de verf her en der op bollen, nou, oppervlakte roest wegslijpen en gaan Dan wordt het niet blank en ga je kloppen , het ene gat na het andere gat viel erin.
Heb al een beetje dun plaatwerk verzameld in de afvalbak op het werk. Ook de kokertjes van het geraamte waar het plaatwerk van de deuren tegenaan zit kom ik mee aan de gang, en nieuwe vergrendelingen erin.
Koop oe dan een fatsoenlijke trekker!
@ford5000
Raar, dacht dat ze in Dk nog wel wat konden... (Vandaar ook mijn idee, dat deze in Engeland gebouwd werden, om met @Joop3 te spreken: 'British engineering' )
Toen je van de week over dat stralen begon zei ik niet voor niets dat ik gatenkaas in het vooruitzicht zag.
En dan heb je deze achterbalk nog niet eens gestraald!
Het is ook allemaal van dat flinterdunne prutsspul.
Succes met spuiten.
Bij de Fieco staat dat ook duidelijk op het typeplaatje.
Hoe zit dat met de Gen II uitvoeringen dan?
Met name de kleine ruitjes voorin de cabine, en onder de raamrubbers van de deuren.
Ook de kokers onder de zijruiten van de Super Cabs zijn erg gevoelig voor doorroesten.
Ford kwaaltje?
Al is het hier als mt alles. Netjes onderhoud voorkomt veel problemen. De meesten grijpen gewoon te laat in.
Als de trekker doorgaans netjes binnen staat valt het ook meestal wel mee, maar voorkomt niet altijd dat ze toch op die plekken gaan roesten.
Het is gewoon een zwak punt.
Eerlijk is eerlijk.
Meestal die plekken waar je met de hogedrukreiniger slecht bij kunt komen.
Het zand en vuil worden wel nat dus het vocht blijft op die plekken zitten, en kan van daaruit zijn vernietigende werk gaan doen. Zelfde verhaal achter die raamrubbers.
Vaak komt er na verloop van tijd zo'n vies randje te zitten, dus de meesten gaan er dan even flink met de hogedruk langs te blazen, maar spuiten daarbij het water en een deel van het vuil achter het rubber. Vervolgens blijft er water en vuil achter waardoor het achter het rubber gaat roesten, en zodra je de eerste blaren ziet is er onder het rubber al een heleboel metaal weggerot.
Eigenlijk geldt hier bij het schoonmaken dat je er beter even met een tandenborstel langs kunt gaan om het vuil los te poetsen en dan afspoelen.
Dus zou je eigenlijk moeten zeggen, net als bij de keerringen van voor en achterassen: Verboden voor stoomcleaners en hogedrukreinigers!
Niet alleen. Alle cabines waar blik is gebruikt kennen deze problemen: Jij kent de deuren van de XL-cabine ook wel. Ook de MF-3000 deurhoeken, Fiat cabines, enz.
Zelfs Benzen kunnen het, maar Bert heeft de hoofdoorzaak al genoemd. Auto's is natuurlijk hetzelfde verhaal, ware het niet dat die minder in de modder komen.
Klopt, Benno. De XL deuren zijn ook gevoelig, al heb ik dat thuis nooit gezien. De 845 van mn oud-buurman kende dit probleem wel. Nog gevoeliger zijn spatborden. Inderdaad, de hoofdoorzaak is onderhoud icm stalling. Wij hebben ook een tijdlang de trekker in de stal gezet, schuur stond vol met stro en andere machines, dan gaat t hard....
Auto's zijn ook gevoelig, maar dat komt meer, door het winterweer hier
Is dat echt beter?? Dat betekend wel dat het spatscherm helemaal kaal moet, nu is dat minder noodzakelijk.