Huidige status!! Foto is nog warm :D Moet nog 1 laag.. Foto is geplaatst door Valtra-Fordpower op 16-05-2012 om 23:41:28, met 39 reacties.

Ford 5610

Valtra-Fordpower
Huidige status!! Foto is nog warm 😃 Moet nog 1 laag.

Reacties

deeremeneer
@Valtra-Fordpower Ik zeg het maar even maar je bent de helft vergeten!
SJB533
@deeremeneer
Daarom hecht t ook niet zeker 😃
Valtra-Fordpower
@deeremeneer Verrek! Das ook wat!! 😃

Dat wordt getectyleerd. 😉
deeremeneer
Quote @Valtra-Fordpower:
Dat wordt getectyleerd

Joh echt woar dat hak nou nie docht
Valtra-Fordpower
Haha 😃
SJB533
@Valtra-Fordpower
Duur woord voor 'ansmeern met asfalt'? 😃
Valtra-Fordpower
Dan moet er nog korrel doorheen 😃 Haha, staat hier zon emmer met die zwarte smeer, andere kant is tot heden goed, dus deze kant gaan we ook vol baggeren. Klusje voor deze morgen dus 😛
SJB533
@Valtra-Fordpower
Volklaaien met een soort bitumen dus. Hadden ze in Basildon ook s moeten doe. Had je nu tijd gehad voor andere dingen 😃
Valtra-Fordpower
Ja, als die kloot zakken nou eens echte verf gingen gebruiken en niet vol kliederen, zonder het grondig te stralen of schuren 😃
Valtra-Fordpower
@Ford5000 Waar werden deze hutten gebouwd?
SJB533
@Valtra-Fordpower
Hoeven ze niet meer, plastic rot niet door...
SJB533
@Valtra-Fordpower
Hoogstwaarschijnlijk Engelse degelijkheid 😃
ford5000
@Valtra-Fordpower Denemarken.
Valtra-Fordpower
@SJB533 Nee, maar dis gien plastic. In 2009 is het dak opnieuw gespoten, ook op plekken waar nog originele lak zat was het eronder aan het roesten... De zink laag zat er nog op.
Valtra-Fordpower
@SJB533 Alweer Fout 😃
Valtra-Fordpower
@ford5000 Had meer verwacht van die Denen... Die achter ligger is van binnen compleet weg geroest.
SJB533
@Valtra-Fordpower
Sekura is Deens, maar hadden(hebben :?) ok een dependance in Engeland. Dus die leek mij t meest aannemelijk, mede door de zwakke punten...
SJB533
@ford5000
De Fieco's dan? Ook Deens fabrikaat? Raar... De hut op de DF van mn buurman, en andere hier in de buurt, is lang zo slecht niet...
Valtra-Fordpower
@SJB533

Die balk zag er ook goed uit, je zag alleen de verf her en der op bollen, nou, oppervlakte roest wegslijpen en gaan 😃 Dan wordt het niet blank en ga je kloppen , het ene gat na het andere gat viel erin.
Valtra-Fordpower
Maarruh, ik ben nog even een pot verf wegspuiten 😃
ford5000
@SJB533 Idd ook Deens fabrikaat, en die willen ook wel hoor. Ik kom ook nog wel met de deuren aan het uitstukken.
Heb al een beetje dun plaatwerk verzameld in de afvalbak op het werk. Ook de kokertjes van het geraamte waar het plaatwerk van de deuren tegenaan zit kom ik mee aan de gang, en nieuwe vergrendelingen erin.
Valtra-Fordpower
@ford5000 Dat van mijn rechter deur heb je ook wel gezien denk? 😛
SJB533
@Valtra-Fordpower
Koop oe dan een fatsoenlijke trekker!

@ford5000
Raar, dacht dat ze in Dk nog wel wat konden... (Vandaar ook mijn idee, dat deze in Engeland gebouwd werden, om met @Joop3 te spreken: 'British engineering' 😃 )
ford5000
@Valtra-Fordpower Yep, had ik al eens gezien.
Toen je van de week over dat stralen begon zei ik niet voor niets dat ik gatenkaas in het vooruitzicht zag.
En dan heb je deze achterbalk nog niet eens gestraald!
Het is ook allemaal van dat flinterdunne prutsspul.
Succes met spuiten.
ford5000
@SJB533 Helaas gaat dat verhaaltje hier niet op. Het is echt wel DK werk.
Bij de Fieco staat dat ook duidelijk op het typeplaatje.
SJB533
@ford5000
Hoe zit dat met de Gen II uitvoeringen dan?
ford5000
@SJB533 De LP's en AP's op de Gen.ll zijn net zo slecht als deze. Ook de Super Cabs kennen zo hun zwakheden.
Met name de kleine ruitjes voorin de cabine, en onder de raamrubbers van de deuren.
Ook de kokers onder de zijruiten van de Super Cabs zijn erg gevoelig voor doorroesten.
SJB533
@ford5000
Ford kwaaltje?
ford5000
@SJB533 Nogal ja.
Al is het hier als mt alles. Netjes onderhoud voorkomt veel problemen. De meesten grijpen gewoon te laat in.
Als de trekker doorgaans netjes binnen staat valt het ook meestal wel mee, maar voorkomt niet altijd dat ze toch op die plekken gaan roesten.
Het is gewoon een zwak punt.
Eerlijk is eerlijk.
Valtra-Fordpower
@ford5000 Ik denk dat het 7jaar geleden niet veel minder was. De vorige eigenaar, vermoedelijk akkerbouwer, was er niet bepaald zuinig mee. Vandaar dat de trekker ook op Export zou gaan vermoedelijk.
ford5000
@Valtra-Fordpower Vaak krijg je ook problemen waar zand en ander vuil zich op kunnen hopen.
Meestal die plekken waar je met de hogedrukreiniger slecht bij kunt komen.
Het zand en vuil worden wel nat dus het vocht blijft op die plekken zitten, en kan van daaruit zijn vernietigende werk gaan doen. Zelfde verhaal achter die raamrubbers.
Vaak komt er na verloop van tijd zo'n vies randje te zitten, dus de meesten gaan er dan even flink met de hogedruk langs te blazen, maar spuiten daarbij het water en een deel van het vuil achter het rubber. Vervolgens blijft er water en vuil achter waardoor het achter het rubber gaat roesten, en zodra je de eerste blaren ziet is er onder het rubber al een heleboel metaal weggerot.
Eigenlijk geldt hier bij het schoonmaken dat je er beter even met een tandenborstel langs kunt gaan om het vuil los te poetsen en dan afspoelen.
Dus zou je eigenlijk moeten zeggen, net als bij de keerringen van voor en achterassen: Verboden voor stoomcleaners en hogedrukreinigers!
Joop3
Quote @SJB533:
Ford kwaaltje?

Niet alleen. Alle cabines waar blik is gebruikt kennen deze problemen: Jij kent de deuren van de XL-cabine ook wel. Ook de MF-3000 deurhoeken, Fiat cabines, enz.
Zelfs Benzen kunnen het, maar Bert heeft de hoofdoorzaak al genoemd. Auto's is natuurlijk hetzelfde verhaal, ware het niet dat die minder in de modder komen.
Joop3
@Valtra-Fordpower Doe je onder het tectyl geen grondverf? Alleen tectyl lijkt mij nogal karig...
SJB533
@Joop3
Klopt, Benno. De XL deuren zijn ook gevoelig, al heb ik dat thuis nooit gezien. De 845 van mn oud-buurman kende dit probleem wel. Nog gevoeliger zijn spatborden. Inderdaad, de hoofdoorzaak is onderhoud icm stalling. Wij hebben ook een tijdlang de trekker in de stal gezet, schuur stond vol met stro en andere machines, dan gaat t hard....

Auto's zijn ook gevoelig, maar dat komt meer, door het winterweer hier 😉
jasper01
Hm john deere hadden de zelfde cabines die wouden ook wel rotten bij de deuren hebben er een randje om gelast aan de binnenkant
Valtra-Fordpower
@Joop3
Is dat echt beter?? Dat betekend wel dat het spatscherm helemaal kaal moet, nu is dat minder noodzakelijk.
Joop3
@Valtra-Fordpower Is wel beter. Hoeft niet helemaal kaal, door de tectyl zie je de oneffenheden niet. Ik heb altijd de indruk dat tectyl niet zo zuiver luchtdicht afsluit als verf. Als je het heel goed wilt doen doe je er ook nog een dikke laag antisteenslag bij tussen. Dit blijft enigszins flexibel, zodat er minder scheurtjes en barsten inkomen.
Valtra-Fordpower
Het was ooit al eens behandeld met een soort gelijk middel, was best veel werk om dit te verwijderen en te ontroesten.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 5610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!