Schlüter Super Tronic 2000TV-LS
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Super Tronic 2000TV-LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Eentje van de 3 ter wereld, de voorganger van de Super Tronic 1900TV-LS . Een van de 3 trekkers is omgebouwd naar een Vario versie, die elk jaar te zien is in Nordhorn. Deze op de foto is eentje die origineel gebleven is. Is, of was in bezit van Had & Buchner, een van de 5 "Schlüterdealers" die er nog over zijn op deze aardbol...
Foto: Patrick Enyedy, Schlüter Fanpage Forum.
Laatste
Reacties
Zo rond de 200 pk
Hundert Neunzig
Een van de weinige 2000ers met 6 Schlüter stampers onder de kap .
Dat is ook wel het maximum wat je uit zo'n blok kunt halen. Bij de Super 1800 zijn er al een hoop problemen met de koppakkingen.
Reiner vertelde eens dat hij al geweten had dat de bussen uitzette door de druk.
Niet alleen de culassen sneuvelen, maar blokjes willen nog wel eens warm worden, zeker als er nog eens airco als extra genomen werd. Ze hebben wel meerdere keren daar in Saudi Arabie met de handen in het haar gezeten. Ze hebben dan maar de slijptol in de motorkap gezet bovenaan en extra koelgazen erin gemonteerd. Daarom dat de 1900's die ook hebben. Heb het ook al gezien bij de jongste Super's met MAN motor...
Culassen??
Koppakkingen, joint de culassen is dialect, was vergeten veranderen .
Aha, weten we dat ook weer, heb pas geleden een setje koppakkingen besteld bij Egelseer voor de C850.
De Compact had de koppakking lek, heb de motor nu op de krukas na kopleet uit elkaar gehaald.
Was de motor niet 100%? Omdat je blijkbaar ook de rest uiteen gehaald hebt. Ik heb al 3keer nieuwe koppakkingen gestoken bij de 1250... De eerste keer kwam er olie bij de 5de zuiger geloof ik, de 2de keer kwam doordat we de koppen niet hadden nagetrokken na 50u. Volgens Reiner hoefde dat niet, terwijl anderen zeggen van wel... Er kwam daardoor na kdacht 2 a 300u water bij de 4de cilinder. En de 3de keer door de vernieuwing van de cilinderbus en zuigerveren. Normaal moesten die al bij de eerste keer dat hij open was vernieuwd zijn, maar de aardappelen moesten de grond in, dus ja alleen koppakkingen vernieuwd toen.
Ik ga nog niet juichen, maar voor de moment doet hij het wel goed . Hopelijk blijft het zo.
Iemand die ik ken die 2 Compact 750's heeft, heeft ook al paar keer een nieuwe koppakking mogen steken, de oorzaak daarvan is onduidelijk. Voor zover ik weet is dat motorblok nu zelfs al volledig vernieuwd.
De koppakking had ik al langer mijn bedenkingen bij, klopte ook wel er zat een lek tussen 1 en 2. De motor had ook al iets last van carterdruk, dus heb ik dat gelijk maar even na gekeken. De bovenste zuigerveren hadden te veel speling.
De koppen worden gevlakt, op de zuigers komen overmaats zuigerveren en de bussen worden gehoond, en dan hoop ik dat hij weer loopt als nieuw.
Ik zal wel even een foto plaatsen van de C850.
Wij merkten het ook bij de eerste keer dat de koppakkingen hun beste tijd wel gehad hadden. Wij dachten toen dat de onderdruk ook wel weg zou zijn door nieuwe te steken, en dat het olieverbruik zou dalen, niet dus. De 2de keer had ik het snel door dat er wat niet klopte. Toen ik hem een keer uit de loods wou halen en starte vloog er allemaal zwart roet op de motorkap :s. Heb ik toen geluk gehad dat er geen zuigerstang krom gegaan is, want voor het zelfde geld zat de zuiger vast door het water... Savonds de boel open gehad en naar Reiner gebelt of hij snel onderdelen kon opsturen, omdat ook toen veel werk was op het veld.
Die koppakkingen zijn trouwens behoorlijk duur (dat weet je trouwens ook als je Schlüter rijd), en als je er dan al drie keer 1 nodig hebt gehad, dan hoop ik voor je dat het nu goed gaat.
Je zegt daar wat. De eerste keer dat ik koppakkingen ging halen bij Reiner was het 55euro per pakking. De 2de keer heb ik expres gezegt dat het versterkte moesten zijn, en toen was het 145euro per stuk! Bij Had & Buchner vragen ze voor de zelfde 135euro per stuk. En bij hen krijg je nog eens 10% korting.
Ik heb toen de eerste set vergeleken met de 2de set maar kon niet echt verschil merken.
Ik heb er zelfs 1 in voorraad liggen, voor je weet maar nooit. Toen het de 2de keer was, wisten we op voorhand dat het aan de 4de cilinder lag, door de uitlaatcollectoren eraf te halen en de motor eens te laten starten en te zien wat er gebeurde. Heb toen voor de zekerheid maar 2 besteld. Toen ik de motor vernieuwd heb, heb ik er terug 2 besteld, want ik wou er toch eentje in voorraad hebben.
Tis lang gene Fiat blok eh
Tis maar best, anders nog meer kosten...
Amai khoor het!
Tis enof ge aan nen Fiat geen kosten kunt hebben .
Toch nie aan join culassen! Tis gene john deere uk eh
Nee, tis ma best zeker, anders kocht ik het nie . En EGR kleppen die vaste zitten, turbosteunen dan afbreken, daar gaan wunder geen problemen mee hebben he
Zeg wel, als ge da ne ker vergelijkt... Ge moogt er nie goe op peizen
Ohja, twas vroeger ook wel iets soms zekers.
Een buizetange mee en ge waart voort eh
Idd, nen hamer en een papegaaitang ofja nen platten toernavies, meer moest je vroeger nie hebben. Nu zijt ge feitelijk verplicht om nen laptop mee te hebben, of den dealer te bellen.