Schlüter Super 2000LS
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Super 2000LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De huidige versie heeft een andere uitlaat, stikkers op het dak, zwaailampen en een fronthef. Ik vind hem wel mooi, en niet omdat het een Schlüter is, maar gewoon iets apart.
Ik vind dat de deur en inlaat anders hadden gemoeten
Klopt wel, ziet er vreemd uit. Heb mijn eigen collectie doorzocht, jij denkt aan dit:
Ja daar denk ik aan! Schitterend model. Leuk z'n kleine tractor met 6 cilinder
Kan leuker, 65 Schlueterpk's
Steyr 1090, alleen die neus is wat korter
De allereerste Super 650's, waren zelfs 62pk! Echt een lomp blok ijzer om te zien, zo'n trekker met zo weinig pk's, maar ik zie die dingetjes maar al te graag aan het werk .
Jij snapt t
Sommigen hangen er voor de lol vooraan 2 banaanvormige gewichten aan, lijkt ie nog langer .
Moet je daar voor de gekkegeit (mheee) ook nog s plaatwerk tussen sleutelen. :mrgreen:
Jensen heeft vorig jaar een 1500 uitgerust met een 8cilinder. Begin maar eens zo'n motorkap aan te passen dat erop past .
Beginnen we eerst even met ruimte creeren tussen koppelingshuis en motor :?
Chassisbalken langer maken . Net zoals de kardanas van de voorwielaandrijving.
Zescilinder er in laten, moet daar ook nog een as tussen. Heb je alle ruimte, om die t smeren, zoals bij JD niet kan
Ben ik ook van mening. Schlüters zijn int algemeen gemakkelijk te smeren, blijkbaar JD's niet?
Waarom geen Schlüeter 650 ombouwen naar 8 cilinder ? Lekker taaie 8
Dat zal de ZF A216 heel erg fijn vinden... . Best dat er meestal al stuurbekrachtiging op die dingen zit, anders mocht je nog zitten sleuren aan dat stuur
8 cilinder naar 65PK terug schroeven?
En t koppel dan?
Weet niet of dat zomaar gaat, want de 1500V had al 130pk uit een kale 8 . Of ze moeten er 8 diameter 100 bussen erin monteren met bijpassende zuigers, dan kunnen ze er misschien komen
Kan niet zoveel kwaad . Bakken begeven het niet meteen
pomp van een 4 erop. En dan leidingen splitsen ?
JD is daar idd slecht te smeren, muv de grootste viercilinder en de oudere 6534
Zeker wel. De Super E 6400 V die ik net toonde was al eens gelast op de achternaven
Wie smeert er nu een JD? De meeste ruilen die toch in na bepaald aantal uren voor een andere? . Nee, weet niet, heb geen ervaring met JD, en ben niet van plan die ook snel te hebben.
Ach, ik zei toch meteen ? Dat is een klein beetje onderhoud . Veel minder onderhoud als het werk kost om hem om te bouwen
Ja, bij de Deutzen heb ik het ook al gezien dat ze andere trompetten gestoken hadden bij zo'n 8005 of 9005. Daar was de achteras ook een keer mul gedraait. Die liep met 2 verschillende wielflenzen rond, was ok maar een raar zicht, en dan nog voor zo'n zeldzame trekker!
Is idd raar Die serie achterassen was wellicht te licht, al kan ik me niet heugen ooit een 46-serie gezien te hebben met gebraden naven. @1046 wellicht?
Misschien dat ik nog ergens een foto heb van die Deutz int archief, was verder wel een heel mooie trekker! Franse uitvoering ook, met Lüfgekühlt in het frans erop.
Refroidissement a aero?
@1046
Ooit gehoord, dat die naven braken?
Ik wel bij een 946 allrad de trompetten niet maar boven aan de achterbrug scheuren erin naar de hefdeksel.Proberen te lassen maar dat ging niet omdat het giet staal is.Dat was wel jammer want trekker was veder zeer goed.
Zul je dus weer een sloper moeten vinden
Inters zat te koop op Internet toch .
Onderdelen zat in omloop
Nee mooi verkocht toen der tijd hij was van een maat van mij en hij heeft nou een 955