Foto van een John Deere 6620, bezig met kilveren.. Foto is geplaatst door mdoornekamp op 09-09-2012 om 21:48:35, met 52 reacties.

John Deere 6620

mdoornekamp
Foto van een John Deere 6620, bezig met kilveren.

Reacties

mdoornekamp
@JD3010 hier kun je het frontgewicht wel redelijk zien.
JD3010
Aha.
mdoornekamp
Maar denk dat ik na lassen en laten spuiten ook wel 800 euro kwijt ben. Maar over 30 jaar en he gemak gerekend valt het dan weer mee.
JD3010
@mdoornekamp en dan delen door 365dagen, dan is het centenwerk per dag. ????
mdoornekamp
@JD3010 zo is dat
mdoornekamp
@Fendt926Driver zo'n gewicht wil ik erbij maken. Kan hier ook van alles mee drukken/schuiven
Fendt926Driver
Ik dacht zoeen waar je ook die Fendt gewichten in hebt zitten

mdoornekamp
@Fendt926Driver dit is hetzelfde blok van de achterkant. Zit omgekeerd gekoppeld aan een ander blok
Fendt926Driver
Quote @mdoornekamp:
dit is hetzelfde blok van de achterkant
ok. zo herken ik de Fendt onder gewichten beter.
maar ze hoeven toch niet perse de vorm van die Fendt gewichten te hebben?
kun je niet beter een bak maken die zwaar is compact en met een klep om de ketting onder te leggen?
zoiets als dit?

mdoornekamp
@Fendt926Driver bij mij vormen de fendt gewichten met de plaat erachter een bak. Hoeft van mij niet per se onder een klep. De plaat maak ik weer net zo maar nu 4 cm dik. Dat is 200 kg. Dan moet er nog dik 400 kg compact ijzer achter. Heb jij nog een idee voor die 400 kg?

Wel mooie bak die van jou, maar hoever steekt ie voor de hefarmen ?
Fendt926Driver
Quote @mdoornekamp:
Wel mooie bak die van jou, maar hoever steekt ie voor de hefarmen ?
is niet door mij gebouwd.
is van mede tf er @harald vrieling voor vragen over de constructie moet je bij hem zijn
Fendt926Driver
Quote @mdoornekamp:
Heb jij nog een idee voor die 400 kg?
tuurlijk heb ik dat wel.

kijk eens op www.kofo.nl
bij accesoires en dan weights

staat een jd kleur gewicht bij met omschrijving just heavy
staan jd gewichten op van 70kg (nooit geweten dat die bestonden)
staan platte schuif gewichten op die onder de neus van een deutz dx 230 horen voor 25 euro per stuk

even kijken kan altijd
Fendt926Driver
Misschien is dit ook wel wat voor jou?
sluiting de 28 e december

markveiling.nl/kavel/5114/
mdoornekamp
Die gewichten die onder de dx230 horen passen ook wel achter mijn plaat. Weet jij hoe zwaar die zijn?
mdoornekamp
Die op de veiling had ik al gezien. Maar volgens mij zijn dat beton tegels
harald vrieling
@mdoornekamp bak steekt niet uit .. Vorm om hef heen . Meter breed dan 45 graden naar achter gezet . Ben nu weer voor eigen trekker bezig maar dan in accord bok . Dan vullen met pons doppen
harald vrieling
Alleen heb ik niet genoeg rekening gehouden met afstand Voorbanden. Dat is bij fendt niet veel
mdoornekamp
@harald vrieling mijn gewicht steekt 10 cm voor de kogels en is niet breder dan de front hef
harald vrieling
harald vrieling
@mdoornekamp meter ben je nodig als je buiten hef omgaat . Hef is normaal. 94 cm buitenste
mdoornekamp
@harald vrieling oh ja. Die van jou is ook mooi kort
mdoornekamp
@Fendt926Driver die platte deutz gewixhten zij in niet van een dx230. Ik heb Rob deutz ook wel eens gevraagd. Die dacht dat ze van een systra zijn
Fendt926Driver
Zijn wel 40 kg zwaar. Vraag anders even aan @marceldeutz hij heeft er al eens 2 gehaald. Ze kunnen ook van een 8.30 deutz zijn maar wel van die grote serie. Mischien heeft marcel nog wel vragen aan jou over strauttmann opraapwagens. Hij heeft nu zijn eerste.....
mdoornekamp
Ok leken me zo klein.

Heeft hij ook een strautmann gekocht
Fendt926Driver
Hij heeft ook een strautmann gekocht. met rotor invoer en 3 walzen. volgens mij een Vitesse 111 DO met 710 40R26 banden eronder en meelopend tandem.

hij heeft die gewichten ook al eens gehaald bij kofo en op zijn verdeler gemaakt. hij kan zo de maten doorgeven en weet denk ik ook wel wat ze wegen.

marceldeutz
Ja, heb nu een strautmann do3 gekocht met 620/40R22.5 banden.
ben hem aan het nakijken en waar nodig repareren en slijtonderdelen vervangen.
geloof dat ik de laatste 2 gewichten heb van deutz dx230, meer waren er niet meer. ze wegen 45kg stuk. moeilijke vragen heb ik nu nog niet maar kunnen nog komen.
mdoornekamp
Ok. Heb je die gewichten bij kofo weg. Lager ergens nog een paar maar die waren duurder

Heb je een strautmann super Vitesse zeker? Hoe oud dan?
@marceldeutz
marceldeutz
De gewichtpaten zijn eigenlijk alleen voor deutz 200en230 geleverd
en dan de engelse uitvoering met name want daar haalde kofo die trekkers vandaan.
Je kunt bij kofo anders wek mooie gewichten kopen hoor.
Hoorde van iemand dat die gewichten die nog meer aan mijn kuilverdeler zitten van amerikaanse makelij zijn en dat ze destijds als verzwaring aan de zijkant van een schuifblad zaten.
marceldeutz
Strautmann wagen is van 2007. Het staat niet op het type plaatje maar dat zij het bedrijf waar ik hem heb gekocht.
In de wielen staar 2006 als fabricage.
marceldeutz
Een mega vitesse werd mij eigenlijk te zwaar, want die woog nog weer 2ton extra als deze. Heb altijd deutz fahr wagens gehad maar daar is heel weinig keus meer in de gebruikte klasse en dan nog niet zo oud.
mdoornekamp
Dan heb je een super Vitesse. Met vaste rotor en dubbele aandrijving. Zijn goede wagens. Beter dan de oude Mega's
@marceldeutz
mdoornekamp
@marceldeutz ik moet eigenlijk van die dwarse gewixhten hebben. Past het mooist achter mijn vlakke plaat in de fronthef. Dus gewixhten van Fendt 612, Ford Tw of deutz dx 230
marceldeutz
@mdoornekamp Je bedoelt dan wel die gewichten die op de foto mijn kuilverdeler te zien zijn?
mdoornekamp
Ja die. Maar heb net wat anders gevonden. "Ballast knuppels" . Staan op internet voor 40 cent de kilo. Zijn staven van 200 kg 😄
mdoornekamp
Ja die. Maar heb net wat anders gevonden. "Ballast knuppels" . Staan op internet voor 40 cent de kilo. Zijn staven van 200 kg 😄
marceldeutz
@mdoornekamp Hoeveel kilo wil je het gewicht dan totaal maken? Moet de opraapwagen nog ombouwen naar hydro remmen. Wat zou jij doen op 1as of op 2 assen remmen? moet dan namelijk 4 boosters ombouwen in plaats van 2
mdoornekamp
Gewicht moet 650-700 kg worden. Plaat is ook 150 kg.

Als je 10 gaat assen hebt, is 1 cilinder / as genoeg. Zou wel beide doen. Mijn super Vitesse uit 2002 had eerst 2 cilinders / as maar remde veel te hard. Toen omgebouwd naar 1. Cilinders zaten bij mij toch al vlak bij elkaar int midden
marceldeutz
Bij de voorste as zou dat wel kunnen maar de achteras is meelopend gestuurd daar kan ik niet met 1 cilinder gaan werken.
het is wel allemaal 10 gaats. een compact staal gewicht is natuurlijk wel het mooiste voor de trekker zodat het niet ver naar voor steekt.
mdoornekamp
Oja. Ik had vaste assen. Dan zou ik niet te dikke remcilinder s gebruiken. Je kunt het natuurlijk eerst proberen met de voorste as. Die remt toch het meest, net als bij een auto. Bij mijn strautmann blokkeert de achterste as altijd het eerst
marceldeutz
Ik kan de maat van de cilinders nog uitzoeken dus ik kijk naar kleine maat dan wel. combi's kan ook wel maar zijn flink duurder.
mdoornekamp
@marceldeutz ik heb die 2 cilinders nog wel liggen. Kan ze morgen wel effe meten. Hangt er ook van af of je de remdruk van de deutz kunt bijstellen
marceldeutz
Meten is weten, remdruk kan bij mijn weten niet afgesteld worden,het is geloof ik 90 bar waar mee geremd wordt. het wordt mij te duur om lucht op de trekker te bouwen.
mdoornekamp
Lucht zou ik er nooit op bouwen. Mijn 6820 heeft ook lucht, maar die V-snaar slipt snel
marceldeutz
Bij mijn deutz zou de compressor direct op aandrijving van de nokkenas moeten worden gemonteerd, dat slipt natuurlijk nooit.
maar ja 3mille is veel geld, te veel voor mij.
mdoornekamp
Ja die wagen ombouwen op 1 as is hooguit een paar honderd euro. Wat voor type deutz heb jij? Is die 40 of 50 km
marceldeutz
Agrotren 120 orgineel was ie 40 km uur maar heb de begrenzer eraf laten halen en kan nu 50 rijden als ik dat wil. pk's zijn ook wat opgeschroeft. heb zelf alle land dicht om de boerderij dus daar is het niet zozeer voor nodig dat snelle rijden. help nog wel eens bij 926 driver en dan is het wel handig snel te kunnen rijden.
mdoornekamp
Met 50 moet je de remmen wel goed voor elkaar hebben. Hoe je de bovenaanspanning? Met een onder trekhaak kom je beter achteruit de bult op.
marceldeutz
Het is een boven aanspanning, ik kijk wel hoe het gaat en of de trekker voor nog zwaarder moet. hang in de fronthef blok van 550kg en als dat niet zwaar genoeg is dan maak ik hem wel zwaarder. we maken altijd rijkuilen en hoeven niet achterwaarts op te rijden. had liever een onder aanspanning gehad.
mdoornekamp
Met rijkuilen wil het wel met boven trekhaak. Wel genoeg gewicht voorop anders komt ie los voor
marceldeutz
Wat vindt jij genoeg gewicht dan? heb een agrotron frontblok
in de fronthef en kan daar zo wel paar platen bij aan monteren. misschien monteer ik de 2 blokken van de dx 230 er wel bij aan.
mdoornekamp
@marceldeutz 550 is wel genoeg bij normaal rijden wel genoeg. Maar als je vooruit een bult van 3 m hoog op moet mag we wel 250 bij

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6620 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!