Foto van een Fendt 612, bezig met gras hakselen.dagje mee met grashakselenStage/Werk @hoek twente B.V.

Fendt 612

stijn_fendt
Foto van een Fendt 612, bezig met gras hakselen.

dagje mee met grashakselen

Stage/Werk @hoek twente B.V.

Reacties

ford5000
Da's een wel hele bekende trekker voor mij!
Heb er verscheidene uren op versleten.
De meeste voor de Taarup.
Mieters fijne trekker was dit altijd.
Al weer 12 jaar geleden dat ik er voor het laatst mee gereden heb.
stijn_fendt
Wat is je echte naam ze hebben het nog wel is over oud collegas. en het is inderdaad een super trekker! Netzo als de 615
ford5000
@stijn_fendt Doe ze de groeten maar van Bert Laarhuis. 😉
Niels OM
Woeste, en bekende trekker.. Hoek onderhoud ze nog altijd goed die 600 serie,s 😉
stijn_fendt
@niels OM inderdaad, worden vaak schoongemaakt en onderhouden, en dat is te merken, met 19.000 uur op de teller rijden ze nog als of ze nieuw zijn.
mennocase
Profiel foto, bij @woutercase weg? 😃
Favorit614
Quote @ford5000:
Al weer 12 jaar geleden dat ik er voor het laatst mee gereden heb.

Kun je nagaan super materiaal en top kwaliteit 😃
ford5000
@stijn_fendt Welke van de oude Fendts zijn er nog meer dan deze en de 615?
Eerder was er ook nog een oudere 612 zonder Turbomatik E, een 611, en ze hadden nog een 311 in die tijd.
Weet dat er ook 2 716's zijn, en een 820 en een 926 Gen.ll.
De oude Renault 133-14 zal er wel niet meer zijn, en de 781 weet ik ook niet. Kom niet meer zo vaak die kant op.
Die 611 was ook een fijne. Wat lopen dat ding!
ford5000
@Favorit614 Deze 612E was altijd een super trekker.
Is nieuw gekomen in het voorjaar van 1992.
Leverde ook wat ietwat meer vermogen dan de standaard 145 PK.
Zat rond de 150 aan de aftakas.
Denk dat de 615E nog meer uren heeft dan deze.
Die is 4 jaar ouder.
SJB533
@ford5000 Deed jij destijds de glasplaat voor je snuffert ook wel los? Men zegt, dat t hoort...
Niels OM
@ Ford 5000, ze hebben nog wel een 311 (of 312). Wist nooit dat ze een 133-14 hadden, zal wel voor m,n tijd zijn geweest.. 😛 Die 781 loopt regelmatig voor transport van de minikraan volgens mij
ford5000
@SJB533 Yep. D.w.z. de zomerdag met inkuilen meestal wel.
Dit was destijds wel de enige die een airco had, dus met gras hakselen hield ik hem vanwege het stof wel dicht, maar bij het "Taaruppen" had ik de vorruit bijna altijd wel open.
Behalve als je een eind over straat moest natuurlijk om niet de andere dag strontverkouden te zijn, of ik had hem op de doorwaaistand staan.
De achterruit had ik bij het oprapen ook altijd wel open. Wilde wel kunnen horen hoe de wagen draait.
ford5000
@Niels OM Denk dat die 133-14 al weg is gegaan voor de 2e 716.
De 311(312 hebben ze nooit gehad) was nooit zo mijn trekker.
De 781 deed dat in die tijd ook al.
Hooipersen en mais schoffelen/wiedeggen deden we er ook mee.
Gaat door met die koffie morgen toch Niels?
Samen met Patrick?
SJB533
@ford5000
Duutser! 😃 Had je in ieder geval niet veel een plaat voor je kop 😃 Heeft wel wat, de MWM horen 😎 Zult t bij ons weinig zien, ondanks dat we toch veel van die cabines hebben...
ford5000
@SJB533 Geluidje is niks mis mee hoor, al was het geluid van de oude 612 nog net iets mooier. Die klonk nog iets "holler" als deze.
De 133-14, met dezelfde MWM 226 motor had een nog mooier geluid, dus daarvan meestal de deuren open. 😃
SJB533
@ford5000
Toen ze nog fatsoenlijke trekkers maakten... Is beter dan nu, zit geluid in, maar dat is t dan ook.
ford5000
@SJB533 Stofzuigermotoren......
SJB533
@ford5000
Jep. Net hefturks. Zit al eeuwen geen geluid in...
ford5000
@SJB533 Als het electrische zijn niet nee. 😃
SJB533
@ford5000
Gas ook niet bepaald... Vind zelfs de diesels net niks...
ford5000
@SJB533 Is in het intern transport ook niet zo prettig om een bult kabaal te hebben. 😉
jd4050
@SJB533

die oude manitiou ruw terrein hefturk bij het ptc+ heeft nog wel geluid haha
SJB533
@ford5000
Niet geheel waar. Je wil natuurlijk wel weten of t bedrijfsgevaar er aan komt 😃
ford5000
@SJB533 In geval dat jij, duidelijk geval van bedrijfsgevaar, eraan komt zou ik dat idd graag willen weten. :lol: 😃
SJB533
@ford5000
Geen nood, ik zal ow niet anrieden 😃
ford5000
@SJB533 Geen heftruck certificaat zeker? 😃
SJB533
@ford5000
Kan zonder papiertje ook wal veurn. Is makkelijker dan zonder hefturck..
ford5000
@SJB533 Kunnen is wat anders als mogen. 😉
Ik mag het wel. 😃
SJB533
@ford5000
Is toch een kwestie van verzekering?
ford5000
@SJB533 Kwestie van aansprakelijkheidsvraag bij ongevallen, en dus of de verzekering de schade dekt of niet.
In de meeste gevallen keert de verzekering niet uit wanneer er sprake is van onoordeelkundig gebruik door niet daartoe bevoegde personen.
M.a.w., het bekende liedje van de verzekeringsmaatschappij om onder het uitkeren van de schade uit te komen.
Al weer een gevolg van onze "geprezen" Amerikaanse claimcultuur.
Lang leve de "American Dream".......
SJB533
@ford5000
Amerikafan bij uitstek! 😃

Is overal zo. Merk t zelf ook iedere dag. We hebben allemaal t certificaat 'Veilig werken langs de weg' en VCA. Onze opdrachtgever eist dit, om zodoende de ongelukken naar ons door te kunnen schuiven 😉
ford5000
@SJB533 Je hebt em door.....
SJB533
@ford5000
Jep. Gelukkig wel 😉 Helaas is dat steeds meer praktijk. Straks heb jij met jouw werk ook dat soort ongein ook, terwijl je t niet nodig hebt 😉 Of jij niet meer, maar je jongere collegae wel...
ford5000
@SJB533 Straks???????
Het is bij ons bijna hetzelfde als in de petrochemie, als het om regels en veiligheid gaat!
Zeer strenge normeringen dus.
Niels OM
@ Ford 5000, Zeker gaat het door.. zie je voort wel in Meddo! Van die 311 heb ik wel eens horen zeggen dat de achterbrug wat daar in zit te licht is voor de trekker.. is de zelfde achterbrug wat in de lichte sery zit dacht ik (309 enz)
woutercase
@stijn_fendt haha jou pf komt van mij die heb ik gemaakt

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!