Zetor meerdere
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zetor meerdere ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
afgelopen vrijdag mais hakselen met een 121 pk trekker en een 4 rijer hakselaar.
Laatste
Reacties
Nou hiermee kom je verder dan de hakselaars met silagewagens en trekkers van tegenwoordig.
ja hij zal der toch aan moeten wennen :lol:
Omkeerrichting of draaibare stoel is nog wel heel wat anders !
+1
gewoon niet!
Stoel voor 45 graden draaien, kun je volgens mij nog prima sturen en geen nek die je naar een paar dagen kunt opvegen
Als je ploegt zit je ook veel achterom te kijken. En je zou hierbij denk ik ook wel wat met je spiegels kunnen . En een gedraaide stoel vind ik voor geen meter zitten.
Ik ook niet, behalve bij een valtra !
Die gebruik je volgens mij maar 10 procent van de tijd?
Net of alleen Valtra daarvoor een systeem heeft. Denk dat je net zo goed een Steyr 8320/8300 op het land kan hebben. Dan wel eentje op rupsen. Gaat ook in de natste stukken door.
Heeft deze geen handkoppeling?
De stoel draaien?? Werkt voor geen meter! Wil je de stoel gedraaid hebben voor zicht op je hakselaar, zul je omkeerinrichting moeten hebben. Compleet! Dat is voor deze trekkers naar schatting een rug of 10-15. Kuj beter een fronthef+pto hebben!
Dit is het laatste wat ik in deze discussie zeg, lijkt me het verstandigst.
Ik snap ook wel dat je met pto of omkeerinrichting het mooiste zicht hebt op de hakselaar. Echter, als je de stoel draaid hoef je je nek nog maar voor 45 graden te draaien ipv 90 !
Fronthef en frontaftakas is ook gel.l van iemand die nog nooit gehakseld heeft. Er zijn mensen die de beschikking hebben over fronthef en -aftakas, maar alsnog de hakselaar in de achterhef doen....
Gewoon mooi zo blijven rijden, of @Joop3 bellen. Komt die een paar dagen met de Benz.
Waarom is in de fronthef waardeloos dan? Ben ik wel benieuwd naar !
En je hebt geen druk op de achterbanden, waar je toch het meeste grip op hebt vaak, anders moet je achterin al een groot gewicht doen, zak je ook sneller door de modder.
Hakselaar in de achterhef heeft enkele belangrijke voordelen naast de gewichtsverdeling:
-Belasting: Een trekker is over het algemeen niet gemaakt om zo'n gewicht in de fronthef mee te slepen, zeker niet als het nat is.
-Zicht: Als je de hakselaar achter hebt, kun je het geheel veel beter zien. Als je een paar jaar hakselervaring hebt, besef je hoe belangrijk dat is.
-Wendbaarheid: Vroeger hebben diverse fabrikanten hakselaars gemaakt met gestuurde voorwielen. Niet voor niets is men daar van afgestapt, ondanks diverse, belangrijke, voordelen.
Het grootste nadeel hiervan is de wendbaarheid. Je moet veel meer moeite doen om hoeken uit te hakselen, en om recht voor de rijen te komen op de kopakker. Vergeet dit detail niet! Echt belangrijk, en door onbekenden onderschat....