Roelama Mesttank
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Roelama Mesttank ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De waar de bouten vd cilinders in zitten in de hefarm heb ik bussen voor gedraait , de gaten waren al iets uitgevreten.
De hefkogels aan de bemester zijn van't zomer ook vervangen door cat 3 kogels.
Ah oke! Is wel wat aan gedaan dan ja. Is er meer spul aan je tank wat licht gemaakt is dan? Want als ik het zo hoor is die hef erg licht standaard...?
Maar meer berekend op de sleufkouter bemesters
Mulder-Eykelkamp heeft een 16M3 kaweco dubbeltwin met schuifas, maar die is van constructie al behoorlijk zwaarder dan een Roelama, zit denk ik op een lege tank bijna 2 ton verschil in
Zal best ja, komt er nog wel aardig op aan met zo'n schuifas dus mag ook wel stukkie sterker zijn. Maar of het nou veel voordeel heeft? Hier in de directe omgeving van 10-15km zitten er een stuk of 7-8 met een dubbeltwin die ik zo weet.
op de vorige tank zat ook deze starre constructie, hier hing toen ook een 7,2 bemester achter. en heb er nooit geen problemen mee gehad
Volgende tank wordt een andere?
de vorige bemester was uitgeklapt ook star inclusief een starre hef, nooit geen probelemen mee gehad.
En daarbij hebben de elementen vd bemester ook nog wel ruimte over om oneffenheden te compenseren
Verder verzwaren hoeft nie , deze tank heeft tussen de wielen door nog een flink dikke koker naar voren zitten.Op deze zit de hef ook geschoord.
Met deze aanrijtrekker