MacDon Premier 155
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de MacDon Premier 155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Mooi jongens! Hebben we gezamenlijk mooi mee afgewerkt!
Ik zie geen verschil? Als jij hier in Canada de regels aan jouw laars lapt kun je dat in Nederland toch ook gewoon doen!
Nee, ze noemem dat hier ook geen aanhanger rijbewijs maar een G endorsement. Dit is gewoon weer een gevalletje van de domme houden, nou we hebben hier in Canada ook gewoon regels, HEEL VEEL regels zelfs omtrent verschillende klasses rijbewijzen en wat wel en niet mag op gebied van transport!!! Als jij hier mee reed op een gewoon Nederlands autorijbewijsje mag je van geluk spreken dat je niets veroorzaakt hebt (hoeft jouw schuld trouwens ook nog niet eens te zijn) Geen verzekeringsmaatschappij die had uitgekeerd dus dan krijg jij een lawsuit van een paar miljoen aan jouw broek. Ga je dan voor de rechter staan en je zegt van 'weet niet' dat zal je dan niet echt helpen. Al had je de benodige papieren om met dit spul te rijden dan mankeerd er nog genoeg aan om je geen meter verder te laten rijden. Wat ik zo zie vanaf hier is, spiegels te smal, geen wide load signs, geen oranje vlaggen om de breedte en de lengte te markeren, verlichting?? Beremming kan ik niet zien maar daar heb ik mijn bevindingen ook wel over. Als de 'DOT' (Department Of Transport) je hier in Canada stopt mag je hopen dat je de boel in orde hebt er is geen pardon bij die mannen. Bekeuringen zijn hier niet mals en zeker niet is Saskatchewan in het speciaal!!!
Daarnaast heeft dit bedrijf een speciale voertuigen verzekering omdat er elk jaar met buitenlandse jongens gewerkt wordt. Dus er wordt hier niet roekeloos wat heen gejagen, wij zijn ook niet achterlijk...
dit is de vrachtwagen waarmee we op pad werden gestuurd
tractorfan.nl/picture/688584/
zo mag er in alberta en sascatchewan veel meer dan in ontario
geld dat alleen voor auto's vrachtwagens?
In ontario rijden volgens mij alleen een paar nederlanders met geremde wagens achter de trekker. Vind het zelf ook gekkenwerk maarja
Er wordt idd heel veel door de vingers gezien wat betreft landbouw verkeer als je laat ZIEN dat je jouw best doet om GEZIEN te worden. Wat ik dus niet echt zie op jouw foto maargoed daar hadden we het al over gehad.
Ik kan me ook best voorstellen dat je denkt dat er hier weinig regels zijn. Als je als 'boer' zijnde met bovenstaande combi naar een van je EIGEN percelen rijd zal er idd niet veel aan de hand zijn. Maar als je loonwerk doet dan ben je zo ineens commercial bezig en dan gelden ook de zelfde regels als commercial transport. Dus dan zijn er zo ineens wel een heleboel regels en vooral als je 'oversized' bent! Je hoeft bijvoorbeeld maar 1 vlaggetje te missen en het kost al geld!
Maar idd als je boer bent en op 'farm plates' rijd naar je eigen land, je eigen machines vervoerd, en ook je eigen producten, zijn er heel veel uitzondering op de wet en juist dat maakt het soms ook erg verwarrend.
Stel nu dat ik boer ben, en de pick-up truck en trailer zijn van mij, maar de zwadmaaier haal ik op bij een bedrijf, dat m verhuurd. Wat zegt de wet dan?
Als wij iets willen doen en we weten het niet dan bellen we meestal gewoon even met het verzekerings kantoor en soms ook even met de DOT en die kunnen je wel een antwoord geven.
Als ik zo s wat lees, lijkt het alsof de Canadese wetgeving qua landbouwverkeer helderop strenger is, dan hier. Klopt dit? En nee, in de tijd, dat jullie hier weg zijn is er bar weinig veranderd. Misschien de snelheid, dat weet ik zo niet.. (16 werd 25)
Snelheid in NL was volgens mij al 25.
Loonwerk valt hier onder landbouwverkeer, daar onder commercial. Ik reken t (en dat zal in Canada dus waarschijnlijk foutief zijn) dus even samen. Als je kijkt naar puur boerenverkeer is t zeker niet lastiger
Nu snap ik t! Dank voor de uitleg