Foto van een Challenger MT 765, bezig met diepspitten. Werd 's middags even geregeld, toen bleek dat de 320pk van de Fendt 930 het niet aankon. Met 330pk volgens het boekje, toch trok de challenger de

Challenger MT 765

Miniplaat
Foto van een Challenger MT 765, bezig met diepspitten. Werd 's middags even geregeld, toen bleek dat de 320pk van de Fendt 930 het niet aankon. Met 330pk volgens het boekje, toch trok de challenger de Fendt er duidelijk uit, alsof hij 100pk meer had.

Reacties

S Schenning
Verschil tussen een 7,1 of 8,8 liter blok merk je wel als het er op aan komt.....
Miniplaat
@S Schenning
Ja dat hebben wij zeker ervaren al in de eerste paar meters. We gaan morgen zien of de Challenger ook 1.35m diep aankan;) Sommige Fendt aanhangers geloofden mij niet toen ik dit vertelde, maar de Challenger trok zoveel beter door, dat was gewoon meteen te merken
JJ
Zien is geloven. Verschil qua motor zul je wel kunnen merken ja. En in de verliezen naar de stomp zal ook wel verschil kunnen zitten. Ziet er mooi uit met de rups!
SJB533
Vermogen naar de grond brengen is tussen die 2 ook anders, daar zal het grootste verschil wel zitten in wel of niet de baas zijn.
jmos
Challenger is toch ps?
New Holland t6080
@jmos ps met kruipbak.
simon369
Als je gaat gaan belasten op cardan, zoals hier het geval is geldt het amerikaanse gezegde meestal maar al te goed: "there is no such thing as cubic inches".
RobinBos
@simon369 there is no replacement for displacement 😉
Miniplaat
Haha helemaal waar, dit zijn tenminste echte pk's;)
Arrie94
Quote @S Schenning:
7,1 of 8,8 liter blok

Nog extremer, een 930 heeft een MAN motor van nog geen 7 liter, 6,87 maar...
hobbyboer
@Miniplaat
Weet je toevallig ook hoe het zit met de aftakastoerentallen?
Als bv de ene trekker 1000 op de stomp heeft bij 2150 motortoeren en de ander bij 1950 motortoeren kan dat er ook voor zorgen dat de ene er zo mee wegrijdt en de ander het net niet red.
Miniplaat
@hobbyboer
nee dat zou ik zo niet weten, maar beide trekkers horen gewoon zoveel pk aan de aftakas te leveren bij 1000 toeren, dus in mijn optiek mag dat niet uitmaken. logisch beredenerend zou ik denken dat de Challenger met zn grotere cilinder inhoud minder toeren maakt. maar dat neemt niet weg dat de Challenger gewoon zijn kracht liet zien, terwijl de Fendt eigenlijk liet afweten. Deze trekkers horen aan de aftakas gelijk te presteren maar dat was zeker niet het geval. Bij de Fendt werd het rijden zelfs door onze magnum over genomen, dat moest de Challenger ook zelf doen
Arrie94
Die Challenger heeft een slag van 150 mm, daar krijgt een 1455 het nog koud van 😃
hobbyboer
Quote @Arrie94:
Die Challenger heeft een slag van 150 mm, daar krijgt een 1455 het nog koud van

Slag? Ik wordt er niet warm of koud van. Als ik langere trappers aan mijn fiets zet ga ik toch ook niet ineens veel harder fietsen 😉
Miniplaat
@hobbyboer
Maar als het zwaar wordt Had jij gehoopt dat je toch die fiets met lange trappers Had gekocht 😉
hobbyboer
@Miniplaat Er zitten ook nog versnellingen op 😉 maakt allemaal niks uit. Als een lange slag echt zo geweldig is, waarom heeft dan niet iedere trekker een motor met een slag van een halve meter? (of meer 😄 )

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Challenger MT 765 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!